Database applicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49
Dag,

Hier intern wil ik een basis applicatie bouwen die de registratie van een aantal apparaten bij houd.
Ik wil niet iets wat al bestaat, ik wil gewoon een beetje aanmodderen met vakjes en vinkjes.
Nu heb ik al wat lopen kloten met een acces database echter vind ik de build-in form builder iets te gelimiteerd en vind ik het jammer dat je zonder acces geen standalone window kunt openen.

Dus wat zoek ik? Ik zoek iets waarmee ik een applicatie kan bouwen dat in verbinding staat met een acces DB. Het mag bijvoorbeeld ook een source code zijn voor visual studio 2015 die ik zelf kan aanpassen.

Ik hoor graag of er programma's zijn die dit kunnen realiseren.

Groet,
Luc.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoek je niet gewoon een ODBC connector voor jouw Access database? :?
Of zoek je een IDE voor de taal waarin je ontwikkeld?

Ik heb een beetje het idee dat je iets wilt, maar je niet weet hoe het heet of iets dergelijks, je verhaal is wat onsamenhangend, heb ik het idee.

[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
CH40S schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:17:
Zoek je niet gewoon een ODBC connector voor jouw Access database? :?
Of zoek je een IDE voor de taal waarin je ontwikkeld?

Ik heb een beetje het idee dat je iets wilt, maar je niet weet hoe het heet of iets dergelijks, je verhaal is wat onsamenhangend, heb ik het idee.
Ik denk dat hij een applicatie wilt maken zonder te moeten/kunnen programmeren. Of dat programmeren althans tot het absolute minimum te beperken.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik denk dat je met MS SQL Server Management Studio 2k* nog steeds Access DBs kunt managen...

• Luukwa
Bv202 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat hij een applicatie wilt maken zonder te moeten/kunnen programmeren. Of dat programmeren althans tot het absolute minimum te beperken.
Precies dit, echter moeten de records dan wel opgeslagen worden in een DB.

Soundcloud!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Heb je hier niet Visual Studio LightSwitch voor?

Ik had een keer opgezocht wat het was, want dit stond in mijn Visual Studio. Wellicht is dit hetgene wat je zoekt? Het is redelijk 'sleur en pleur' en er rolt een standalone applicatie uit.

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Je kunt prima een systeempje met MS Access maken en draaien op een PC zonder MS Access. Je hebt daar enkel de Access Runtime voor nodig die je gewoon bij Microsoft kunt downloaden.

En verder kun je de formulieren zo maken als je wilt. Gewoon zelf maken en geen auto-form gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door HansvDr op 24-11-2016 11:14 ]

• Luukwa
xFeverr schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:58:
Heb je hier niet Visual Studio LightSwitch voor?

Ik had een keer opgezocht wat het was, want dit stond in mijn Visual Studio. Wellicht is dit hetgene wat je zoekt? Het is redelijk 'sleur en pleur' en er rolt een standalone applicatie uit.
Dat zou zo maar eens het geen kunnen zijn dat ik zoek, bedankt!

Soundcloud!

Pagina: 1