Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig voor een game PC €1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Bij deze doe ik een oproep voor de nodige hulp, omdat ik het zelf soms echt niet meer weet.
Dit is mijn eerste post op Tweakers dus bij deze sorry voor enige ontbrekende informatie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt vooral gebouwt om te kunnen gamen. Mafia 3, Watch Dogs 2, The Division, Ghost Recon Wildlands en ga zo maar door. Eerst nog op een scherm van 1080p en later (maandje of 2) naar een 1440p scherm. Natuurlijk het liefst op de hoogst mogelijke settings met zoveel FPS :) Daarnaast nog wat programma's voor te programmeren, Visual Studio en NotePad, niks heel bijzonders dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond het zelfde bedrag als waar ik nu zelf op uitkom. Assemblage doe ik zelf en verzendkosten apart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm en muis alleen eigenlijk. Dus nog de PC zelf en een toetsenbord nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo ongeveer wat ik nu in gedachten had. Ik snap zelf ook dat hardware maar blijft ontwikkelen en dat er al snel weer betere producten voor een lagere prijs op de markt zijn. Daarvoor heb ik nu (misschien) iets te overkill voor mijn benodigdheden, maar ik hoop om hem dan nog net iets langer goed te kunnen gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt opzich niet zo heel erg veel uit. De Intel + Nvidia combinatie vond ik wel prima zo.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt ook niet echt erg veel uit. Geluidsniveau en energieverbruik graag het laagst mogelijk natuurlijk. Als kleurenschema vond ik het wel leuk om het voornamelijk zwart/wit te houden.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk na 2 a 3 jaar om hem dan nog net even iets beter te laten draaien.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies of het allemaal wel goed met elkaar samengaat. Welke nou precies het beste is met betrekking tot de verschillende fabrikanten van o.a moederborden of videokaarten. Elk advies of mogelijk verbeterpuntje is welkom natuurlijk!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 253,88€ 253,88
1MSI Z170A SLI Plus€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 503,95€ 503,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Elite Zwart€ 96,50€ 96,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,95€ 96,95
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.316,13

Alvast bedankt allemaal!

EDIT: Lijst geupdate.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Denk nog even goed na over de extra investering die je moet doen om over 2 à 3 jaar te kunnen gaan overklokken. Ik denk namelijk dat je daar vrij weinig mee wint. Als je kijkt naar de processors van 2 jaar geleden, bijvoorbeeld een i5 4460, dan is dat nauwelijks een bottleneck voor de huidige games. Een videokaart van 2 jaar oud vormt veel sneller een bottleneck. Daarnaast is de prestatiewinst in mijn ogen vrij laag met overclocken. Als je er voor zou kiezen om niet te kunnen overklokken zou je (afhankelijk van het moederbord wat je kiest) zo'n €45 - €85 kunnen besparen zonder dat je daar qua performance op inlevert. Just my 2 cents :)

SSD zou ik vervangen door de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. Meer opslag voor minder geld en het performanceverschil ga je waarschijnlijk niet merken.

Koeler kun je beter vervangen door de pricewatch: Arctic Freezer i32, die beter koelt. Of de witte fan bij de stijl van je computer past is iets wat je zelf moet bepalen ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
Als je toch gaat overclocken zou ik dat ook met je RAM doen. Voor ongeveer dezelfde prijs kun je ook reepjes van rond de 3000 MHz halen, je moederbord ondersteund dat gewoon. Kun je potentieel toch weer een paar FPS mee winnen.

Verwijderd

Topicstarter
@RvL

Allereerst bedankt voor je reactie!

Over het overklokken moet ik nog even nadenken. Nog even kijken wat een overklokbaar setje kost ten opzichte van een niet overklokbaar setje op black friday, maar ik houd het zeker even in mijn achterhoofd!

Over de SSD denk ik dat ik toch die van Samsung pak, puur omdat ze vrijwel gelijk aan elkaar zijn (minus de opslag en prijsverschil punten). Ook omdat de SSD goed zichtbaar is in mijn case dat het zwarte toch net iets beter bij het geheel past dan het zilver. :$

De koeler heb ik vervangen voor diegene die jij aanraadde.

@Proteios

Natuurlijk ook bedankt voor jouw reactie!

Ik heb een setje met een hogere geheugensnelheid erin gezet.

------------------------------------------------------------------------------------------

Misschien is er iemand die mij verder kan helpen met de keuze met betrekking tot de voeding, geen idee of ik een goede heb uitgekozen. Ook met de videokaart heb ik nog twijfels tussen verschillende fabrikanten, bijvoorbeeld dat ik beter een Asus kaart kan halen in plaats van een MSI kaart, zelfde geldt voor het moederbord. Iemand hier enige ervaringen/advies mee?

Alvast bedankt!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Je voeding is prima maak je daar maar geen zorgen over. Corsair RMx series voedingen zijn van goede kwaliteit en komen met 7 jaar garantie.

Wat videokaarten betreft is er niet echt enorm veel verschil tussen alle fabrikanten. Het is niet zoals we normaal gewend zijn waar er toch altijd 1 of 2 fabrikanten zijn die toch een snellere/efficientere versie uit brengen. Asus/Gigabyte/MSI zijn prima en zou ik dus vooral op persoonlijke voorkeur bepalen.

Wat moederbords betreft heb ik persoonlijk een voorkeur voor Asus en Gigabyte. Asus omdat ik een beetje verliefd ben geraakt op de SupremeFX audio solutions op hun motherbords en Gigabyte omdat die toch altijd de beste price/performance moederborden weten te maken in het middensegment.

Verwijderd

Tim2010 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:00:
Corsair RMx series voedingen zijn van goede kwaliteit en komen met 7 jaar garantie.
10 jaar http://www.orionpsudb.com...-from-7-years-to-10-years

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-11 21:02
je voedingkeuze is opzich prima maar je zou opzich kunnen gaan voor de rm650x of zelfs de rm750x. die voedingen zijn best ernstig aan de sterke kant maar het prijsverschil is nou ook weer niet je van het. corsair rmx voedingen zetten hun fan stil onder een bepaalde powerusage. een muisstille voeding is toch wel wat moois

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie input! @RvL @Proteios @ACB2401 @Tim2010 @youridv1

Na lang gepuzzeld te hebben ben ik op het volgende uitgekomen. Of zie lijst in eerste post. Ik heb de ram veranderd naar de suggestie van @ACB2401 en verder heb ik het moederbord vervangen voor een ander.

Hoop dat er nog iemand even snel kan kijken of alles zo goed bij elkaar past en dat ik het zo snel mogelijk kan bestellen :)

En natuurlijk als laatste.. Bedankt allen voor jullie hulp!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
Puik systeem, ga je waarschijnlijk veel plezier van hebben. Succes met bouwen ;)
Pagina: 1