RAM aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mareldil
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoi,

Mijn ram is het volgens mij aan het begeven(memtest86 met 46 errors). Nou wil ik dus een nieuwe kit gaan halen, maar ik weet niet precies wat een goede keus is om te kopen. (omdat ik niet 100% zeker weet of mijn huidige ram kapot is, wil ik het graag compatibel houden met elkaar zodat ik de oude ram eventueel ook nog zou kunnen gebruiken.) Zou ik dan nu opnieuw een kit van 2x4 op 1333mhz kopen, of is een combinatie van de oude(als het nog wel werkt) 2x4 op 1333mhz en de nieuwe 2x4 op 1600mhz een optie, of zou ik gewoon gaan voor 2x4 op 1600mhz en de oude RAM sowieso niet meer gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het moederboard dat ik gebruik is een MSI b85-g43 gaming( zou tot 1600mhz moeten kunnen ondersteunen).
De huidige RAM die ik nu gebruik is een kit van 2x4gb op 1333mhz

Mvg,
Mareldil

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je RAM fouten heeft, dan hangt je computer op willekeurige momenten.
Dus je RAM is stuk, of niet.

Als het stuk is, koop het goedkoopste.
Als het niet stuk is (maar dat lijkt me van wel als je fouten krijgt met memtest), dan hoef je geen RAM te kopen

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Test eens memtest met 1 reepje in je pc, daarna met de ander. En als dat geen fouten geeft is het misschien wel je één van je ram slots op je moederbord. En hoeveel runs heb je gedaan voor die 46 errors? Een uur? Een dag?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Zoals gezegd, test de latjes eens één voor één. Als je foutjes hebt met een latje, zou ik dat niet meer gebruiken.

Verder is het beter om gewoon het snelste geheugen dat je processor ondersteunt te nemen (1600MHz dus), maar als je toch wat van je bestaande geheugen wilt recupereren, moet je het nieuwe geheugen ook op 1333MHz zetten.

• mareldil
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-01-2024
@reepje: Mijn computer heeft inderdaad regelmatig een bsod en games lopen random vast.

@chaosstorm: Ik heb inderdaad 2 tegelijk gedaan. de test heeft 4 passes gedaan (duurde ongeveer 3 uur).

Ik zal nog even 1 voor 1 testen om te kijken wat dat oplevert.