Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 10:02
Beste Tweakers,

Ik zoek een nieuwe Android telefoon! Om even een indicatie te geven van mijn vorige telefoons: ik heb naar volle tevredenheid een Nexus 5 gebruikt, totdat ik dit apparaat kapot liet vallen. Hierna heb ik een tweedehands iPhone 5s aangeschaft en die gebruik ik nu ook al een jaar vrijwel zonder problemen. Ik begin echter te merken dat deze telefoon (inmiddels in totaal drie jaar in gebruik) af begint te takelen.

Budget
Ik gebruik nu een sim only abonnement van Ben van 300 minuten + 2GB 4G databundel voor €14,- p/m. Mocht ik de telefoon los kopen, dan wil ik dit behouden + een losse telefoon kopen van rond de €400,-. Anders een abonnement tot maximaal €40,-, maar dan verwacht ik wel een flagship telefoon.

Gebruik
Communicatiedoeleinden zijn voor mij het belangrijkst; Whatsapp, mail, Slack, social media, etc. Daarna lees ik veel zaken op m'n mobiel, zoals de krant, Reddit, etc. Ik vind het belangrijk dat mijn telefoon nagenoeg helemaal "buttery smooth" functioneert; ik wil dus niet een oudere processor, want Android heeft daar naar mijn ervaring veel moeite mee. Het liefst dus een nieuwere SoC, zoals de SD820+. iOS doet dit beter, maar ik wil niet weer een iPhone.

Zelf gevonden
Tot nu toe heb ik de volgende toestellen gevonden, gerangschikt naar passendheid.

1. OnePlus 3T
+ Gigantisch goede specs, (bijna) stock Android, stevige batterij, goede prijs
- Vrij fors, zeker komende van een iPhone 5s, scherm schijnbaar niet zo goed, customer service twijfelachtig

2. HTC 10
+ Prima specs, mooi design
- Blinkt nergens in uit, grote bezels, HTC Sense

3. Nexus 5X
+ Goedkoop, Stock Android ervaring
- 2GB RAM aan de lage kant, bootloop schijnt veel voor te komen, matige batterij

Overige vragen
Het enige waar ik nu over in zit is de grootte van het toestel. Zoals het nu lijkt neig ik naar de OnePlus 3T, echter ben ik dus bang dat ik dit ding te groot vind, zeker omdat ik van een 4" iPhone 5s vandaan kom. Is dit niet een te grote stap? Ik ga tevens vrij ruig om met m'n telefoon (studentenleven hè), dus ik vraag me af of zo'n grotere telefoon niet makkelijker kapot gaat.

Tot dusver mijn lijstje! Ik ben benieuwd of jullie kunnen helpen met een nieuwe telefoon uitzoeken!

[ Voor 9% gewijzigd door Belecthor op 23-11-2016 17:46 ]

Beste antwoord (via Belecthor op 29-11-2016 09:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mooie en nette openingspost! d:)b
Belecthor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:25:
Overige vragen
Het enige waar ik nu over in zit is de grootte van het toestel. Zoals het nu lijkt neig ik naar de OnePlus 3T, echter ben ik dus bang dat ik dit ding te groot vind, zeker omdat ik van een 4" iPhone 5s vandaan kom.
Ik ging van een 3,7" scherm naar een 5,5" scherm in het begin denk je echt wauw wat gigantisch, maar na enkele dagen ben je er al aan gewend. Ik zou hier dus niet al te veel om geven.
Ik ga tevens vrij ruig om met m'n telefoon (studentenleven hè), dus ik vraag me af of zo'n grotere telefoon niet makkelijker kapot gaat.
Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Of je nu een kleine of grote telefoon hebt, gooi hem maar hard genoeg op de grond en ze zijn beide kapot. Bouwkwaliteit is een stuk belangrijker en dat zit met alle door jou genoemde toestellen wel goed.
1. OnePlus 3T
- Vrij fors, zeker komende van een iPhone 5s, scherm schijnbaar niet zo goed, customer service twijfelachtig
Wat bedoel je met het scherm schijnbaar niet zo goed? Customer Service laat soms te wensen over, maar over het algemeen gaat het wel goed.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Tsja, als je de 3T koopt heb je 2 weken tijd om hem terug te sturen, dus je kunt rustig even testen. En als je er netjes mee bent zijn ze goed tweedehands verhandelbaar door de populariteit. En je Nexus 5 (4,95 inch scherm) was ook een stuk groter dan de iPhone 5s.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

Mooie en nette openingspost! d:)b
Belecthor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:25:
Overige vragen
Het enige waar ik nu over in zit is de grootte van het toestel. Zoals het nu lijkt neig ik naar de OnePlus 3T, echter ben ik dus bang dat ik dit ding te groot vind, zeker omdat ik van een 4" iPhone 5s vandaan kom.
Ik ging van een 3,7" scherm naar een 5,5" scherm in het begin denk je echt wauw wat gigantisch, maar na enkele dagen ben je er al aan gewend. Ik zou hier dus niet al te veel om geven.
Ik ga tevens vrij ruig om met m'n telefoon (studentenleven hè), dus ik vraag me af of zo'n grotere telefoon niet makkelijker kapot gaat.
Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Of je nu een kleine of grote telefoon hebt, gooi hem maar hard genoeg op de grond en ze zijn beide kapot. Bouwkwaliteit is een stuk belangrijker en dat zit met alle door jou genoemde toestellen wel goed.
1. OnePlus 3T
Wat bedoel je met het scherm schijnbaar niet zo goed? Customer Service laat soms te wensen over, maar over het algemeen gaat het wel goed.

• Belecthor
Bedankt voor je antwoord! Het scherm schijnt een beetje lage resolutie te hebben voor die grootte, maar misschien valt het ook wel mee. Ik houd de prijs van de HTC 10 tijdens black friday in de gaten!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
De OP3 heeft een resolutie van 401 PPI, wat hetzelfde is als het scherm in een iPhone.
Echter er zijn Android telefoons als de S7 die een reolutie boven de 500 PPI hebben, en dat schijn iets uit te maken bij VR, maar bij gewoon normaal gebruik merk je niets er van behalve dat de extra pixels aansturen meer vergt van je grafische processor en een negatief effect daarmee heeft op je accu.

• rens-br

rens-br

Belecthor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:16:
Het scherm schijnt een beetje lage resolutie te hebben voor die grootte.
Het scherm heeft een lage resolutie dan veel andere merken, dat klopt. Ga je dit in praktijk / gebruik merken: Nee absoluut niet.

Zo'n hogere resolutie is eigenlijk alleen nuttig voor VR.

Het voordeel juist van de wat lagere resolutie is dat de OnePlus 3T langer met zijn accu doet.

• Belecthor
Ah oke. De enige reden waarom ik nu niet voor de OnePlus zou gaan is de customer service.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Ik zou misschien in de 400 euro categorie de Moto Z Play overwegen, heeft een mooi amoled scherm en schijnt zeer goed te presteren. Wat betreft de HTC 10: ik zou Sense niet tot minpunt rekenen daar ze dit op dit toestel vrijwel hebben geminimaliseerd tot een stock Android ervaring. Verder schijnt het scherm van de HTC 10 ook niet top te zijn; lage maximale helderheid en daardoor dus slecht te lezen in vol zon-licht.

• rens-br

rens-br

Belecthor schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:53:
Ah oke. De enige reden waarom ik nu niet voor de OnePlus zou gaan is de customer service.
Zoals ik al aangaf is de Customer Service van OnePlus prima te noemen. Heb er zelf een aantal keer contact mee gehad en dat gaat goed. De meeste verhalen die je hier leest zijn negatief, omdat het gewoon makkelijker is om te klagen dan om iets positiefs te schrijven.

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-10 12:49
Galaxy s7?

Op coolblue.

120 min. Onb sms. 6 gb data.

84 bijbetalen, 50 cashback, geen aansluitkosten.

30.50 p maand.

Ken je iemand met tmobileabbo dan kan er 2.50 p maand af.

• Belecthor
Ik ga vooralsnog voor de HTC 10, omdat ik het toch een iets prettiger idee vind dat het van een bereikbare fabrikant is. Bedankt voor de antwoorden!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:36
Honor 8 5.1" perfect voor wat je zoekt en in prijs

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Je hebt niet echt last van HTC Sense, ik heb weliswaar een HTC One M8, maar ik heb dat gewoon uitstaan.
Pagina: 1