Krakend geluid uit mijn Pioneer LX-83. Nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35
Ik heb al een aantal jaren veel plezier van mijn Pioneer LX-83 surround receiver. Ik heb mijn front-speakers in bi-amp staan. Sinds vorige week is een van de tweeters gaan kraken. Na het verwisselen van aansluitingen en het vervangen van kabeltjes blijkt het probleem in de LX-83 te zitten. Een van de surrounduitgangen die ik gebruik om te bi-ampen produceert het gekraak.

Ik heb hier totaal geen verstand van. Vandaar mijn vraag: is dit over het algemeen nog voor een redelijke prijs te repareren? Zo ja, weet iemand een ophaal reparatiedienst in Noord-Nederland? Ik ben aan huis gebonden en kan hem niet zelf brengen of opsturen.

Als het niet meer te repareren is, is het natuurlijk een mooie kans om te upgraden naar een 4K60p model met HDR ondersteuning.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
hoor je echt verschil met wanneer je niet bi-ampt?
anders zou ik m gewoon normaal aansluiten als het gekraak idd in de surround uitgang zit

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35
Ja, ik hoor verschil. Het is niet wereldschokkend, maar ik waardeer het wel. Daarom wil ik een poging wagen om te kijken of hij voor een redelijke prijs kan worden gerepareerd. Heb inmiddels ook een nVidia Shield met 4k Netflix en HDR, dus een upgrade is ook wel aantrekkelijk.

Heb bi-amping inmiddels inderdaad weer uitgeschakeld en het gekraak is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

DjVe

Hatsaflats!

Dat is inderdaad zonde. Ik zou hem zeker insturen ter reparatie bij Pioneer zelf. Zonder reparatie is hij sowieso amper wat waard.

Soms mis ik mijn LX72 nog wel eens...wat was dat een fijne receiver zeg O-)

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Je zou nog een full factory reset kunnen proberen om uit te sluiten dat een van de DSP's raar aan het doen is. Voor reparatie kan ik je Kebe aanbevelen (ff googlen); goede ervaring mee toendertijd voor mijn LX83.