Hoi Tweakers,
Mijn vraag
Sinds enkele weken heb ik steeds vaker last van mijn rechter oor gekregen, laat het nou net zo zijn dat mijn computerkist rechtsonder mijn bureau staat. Na wat luisteren viel mij op dat er een harde hoge klank uit het moederbord komt bij het opstarten van windows, in en uitpluggen van USB apparaten, afspelen van muziek en bewegen met de muis (alhoewel het geluid bij deze laatste significant minder hard is dan bij de andere). Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en dit weet te verhelpen
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i5-6400 Boxed
MOBO: Gigabyte GA-H110M-S2H
Kast: Cooler Master N200 Closed
RAM: Crucial CT2K4G4DFS8213
PSU: Corsair CX450M
GPU: Club 3D Radeon HD 7950
Opslag: -Crucial MX300 2,5" 275GB (OS), Samsung 1TB HDD en een 128 verouderde crucial SSD (~3 jaar geleden aangeschaft)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
videokaart eruit, HDD en oudere SSD loskoppelen, alle fans (incl CPU) loskoppelen.
PSU stroomkabel op ander (geaard) stopcontact
resetten BIOS settings
bios update naar recentste versie (F20)
Enkele topics zoals deze zeggen dat het uitschakelen van energiebesparende settings in de BIOS kan helpen. Ik kan in de BIOS van mijn bord echter zo een functie vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en loopt die niet uit op een gevalletje RMA
Mijn vraag
Sinds enkele weken heb ik steeds vaker last van mijn rechter oor gekregen, laat het nou net zo zijn dat mijn computerkist rechtsonder mijn bureau staat. Na wat luisteren viel mij op dat er een harde hoge klank uit het moederbord komt bij het opstarten van windows, in en uitpluggen van USB apparaten, afspelen van muziek en bewegen met de muis (alhoewel het geluid bij deze laatste significant minder hard is dan bij de andere). Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en dit weet te verhelpen
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel Core i5-6400 Boxed
MOBO: Gigabyte GA-H110M-S2H
Kast: Cooler Master N200 Closed
RAM: Crucial CT2K4G4DFS8213
PSU: Corsair CX450M
GPU: Club 3D Radeon HD 7950
Opslag: -Crucial MX300 2,5" 275GB (OS), Samsung 1TB HDD en een 128 verouderde crucial SSD (~3 jaar geleden aangeschaft)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
videokaart eruit, HDD en oudere SSD loskoppelen, alle fans (incl CPU) loskoppelen.
PSU stroomkabel op ander (geaard) stopcontact
resetten BIOS settings
bios update naar recentste versie (F20)
Enkele topics zoals deze zeggen dat het uitschakelen van energiebesparende settings in de BIOS kan helpen. Ik kan in de BIOS van mijn bord echter zo een functie vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en loopt die niet uit op een gevalletje RMA