Webhosting met IPV6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik heb een iOS app die ik geupload heb naar de App Store. Maar deze is afgekeurd omdat deze app verbinding maakt met een api op een webserver zonder IPV6 ondersteuning.

Aldus apple:
Performance - 2.1 We discovered one or more bugs in your app when reviewed on iPad running iOS 10.1.1 on Wi-Fi connected to an IPv6
Weet iemand hier een webhosting bedrijf dat lets encrypt ondersteund en een ipv6 only netwerk ondersteunt? Of zal ik dan toch naar een VPS moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh, weet je zeker dat het een goed idee is om een app te maken als je niet zelf iets op ipv6 kan hosten? :p Verder zou je dat het beste aan je hosting provider of systeembeheerder kunnen vragen. Als je shared hosting doet heb je meestal gewoon pech, op een VPS of VM kan je vaak wel IPv6 krijgen, op dedicated hosting zeker wel, en op colocation al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:15:
Eh, weet je zeker dat het een goed idee is om een app te maken als je niet zelf iets op ipv6 kan hosten? :p
Waarom zou je dat zelf moeten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
Weet je wat de exacte bug is? Want volgens mij is IPv6 niet vereist voor je API.. Call je de API via een IP ipv een hostname?

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 23-11-2016 13:33 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sweebee schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:07:
Weet iemand hier een webhosting bedrijf dat lets encrypt ondersteund en een ipv6 only netwerk ondersteunt? Of zal ik dan toch naar een VPS moeten?
Volgens mij is dat de vraag helemaal niet van Apple.

Jouw app & communicatie lijkt me sowieso IPv4 te moeten praten en aanvullend ook IPv6. De test van Apple is wel correct; er zijn IPv6-only devices en op een dergelijke omgeving is er geen "IPv6 to IPv4 translation" om jouw API-server te bereiken.

Ergo, stel jij hebt nu ergens apiserver.nl gehost op IP 195.154.78.123, dan is het aan jouw om de webhost aan te schrijven om er ook een IPv6-block voor te hangen. Als mensen dan een lookup doen naar apiserver.nl over IPv6, komt er als antwoord bijvoorbeeld fe80::200:5aee:feaa:20a2 uit.

Daarnaast zijn er meerdere webhosts (betaalbaar) die zowel IPv4 als IPv6 aanbieden voor meerdere van hun hostingpakketten. Ik kan alleen niet inschatten hoeveel traffic je denkt te gaan genereren want als je zo eens rondleest, zie je dat er consequent een aantal webhosts net niet goed performen. Een VPS zou dan beter zijn; vaak kan je dit later nog opschalen als je meer CPU/RAM nodig hebt maar daar heb je wel weer 100% unmanaged services (oftewel vaak lekker zelf je www-server in de lucht houden en patchen).

Oh, en Let's Encrypt is geen service die ondersteund moet worden door een webhost. Tenminste, het laatste wat ik weet is dat je dus je gratis SSL moet kunnen "binden" aan je webhost. Dat kan bijna overal met uitzondering van enkele prehistorische hosters die eisen dat je bij hun een SSL-cert afneemt.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 23-11-2016 13:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27

Pizzalucht

Snotneus.

MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:37:
[...]

Oh, en Let's Encrypt is geen service die ondersteund moet worden door een webhost. Tenminste, het laatste wat ik weet is dat je dus je gratis SSL moet kunnen "binden" aan je webhost. Dat kan bijna overal met uitzondering van enkele prehistorische hosters die eisen dat je bij hun een SSL-cert afneemt.
Het hoeft niet maar het is wel een stuk makkelijker. Let's encrypt certificaten zijn een stuk minder lang geldig dan gewone certificaten. Via Let's encrypt kan je via hun API het certificaat automatisch vernieuwen, dit moet dan wel via de hosting partij gaan zodat ze automatisch het certificaat vervangen voor je webhosting pakket.

Hier staat duidelijk beschreven hoe het werkt: https://letsencrypt.org/how-it-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je moet natuurlijk ook een DNS infra hebben die dat ondersteund.
Je kan het testen op https://ip6.nl/

Ik heb bijvoorbeeld een AAAA bij Byte ingesteld staan, maar deze werkt echt niet
Maar de AAAA die ik bij OpenProvider heb staan, die werken wel

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Apple test ja applicatie in een DNS64/NAT64 netwerk, dus een IPv6-only netwerk met een gateway die verzoeken naar IPv4 vertaalt. Je API server hoeft dus geen IPv6 te spreken (al zou dat wel makkelijk zijn) en je webhost hoeft daar ook niets voor de doen. De app moet alleen wel goed in zo'n netwerk kunnen functioneren. Zie Supporting IPv6 DNS64/NAT64 Networks.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 23-11-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Webhosting met IPV6"

Ik heb een Alles-in-1 Basic pakket bij Antagonist en mijn webspace is zowel via IPv4 als IPv6 bereikbaar.
Lets encrypt weet ik niet, vond alleen dit zo gauw: https://twitter.com/AntagonistNL/statuses/666543744062251008

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 23-11-2016 15:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Als ik een test doe bij ip6.nl wat moet dan precies werken (groen) volgens Apple?

Een AAAA record voor het domein?

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 23-11-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nogmaals: Ze zeggen niet dat je API endpoint IPv6 moet ondersteunen, ze zeggen dat je app bugs vertoont als hij in een IPv6-only netwerk wordt gebruikt. Lees die link hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Heb even mijn app getest in een ipv6 omgeving, maar geeft geen problemen. Soms geeft hij wel direct aan dat er geen verbinding tot stand kan komen, maar dit is een andere bug. Wellicht is dit bij apple alleen voorgekomen op ipv6.

Even nieuwe submitten, kijken of het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sweebee schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:33:
Heb even mijn app getest in een ipv6 omgeving
Heb je getest in een IPv6-only-omgeving? (Met NAT64)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
CyBeR schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:37:
[...]

Heb je getest in een IPv6-only-omgeving? (Met NAT64)
Ik heb het getest volgens de 'tutorial' van apple: https://developer.apple.c...fortheIPv6Transition.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
Jippie :) The following app has been approved and the app status has changed to Ready for Sale.
Pagina: 1