Toon posts:

Overheadsheets voor PCB etsen (inktjet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden heb ik altijd overheadsheets voor mijn inkjetprinter gekocht bij de V&D. Nadat zij over de kop zijn gegaan, heb ik nog altijd geen overheadsheets kunnen vinden van dezelfde prima kwaliteit.

De vraag is dus: welke sheets geven goede resultaten zodat de inkt donker genoeg wordt/blijft om bij belichting van de PCB geen problemen te krijgen?

Heeft iemand tips? Desnoods een idee van wie de producent is van de overheadsheets van de ex-V&D?

(Epson inkjetprinter+epson ink cartridges (2 zwart, 3 kleur)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ehm, dit is bepaald geen casemodding.
Maargoed, ik verplaats hem even naar EL, wellicht dat er nog mensen een tip hebben.
(Volgens mij doen veel mensen PCB's laten maken in plaats ven etsen, maar misschien heb ik het mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Niet echt een antwoord op je vraag, maar:

Overtrek papier? Ook wel bekend als kalkpapier. Dit gebruikten wij op de opleiding om PCB's te maken. werkte prima! Wellicht dus het proberen waard? Onder andere te krijgen bij 123Inkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Kraay89 op 23-11-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
Kraay89 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:05:
Niet echt een antwoord op je vraag, maar:

Overtrek papier? Ook wel bekend als kalkpapier. Dit gebruikten wij op de opleiding om PCB's te maken. werkte prima! Wellicht dus het proberen waard? Onder andere te krijgen bij 123Inkt.
Jup gebruiken wij op de opleiding ook om PCB's te maken. wel op de printer alle eco zooi uitzetten ff. :)
werkt prima nog nooit problemen gehad. over een paar weken smd dual layer pcb maar is proberen :)

maar inderdaad gewoon kalk papier gebruiken :)
;)

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb geen idee, maar zoek je misschien verkeerd? Overhead wordt volgens mij netgens meer gebruikt.
https://discountoffice.nl...transp-10-vel-stapelbaar/ zou misschien kunnen werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 22:02 ]

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:37
Gebruik zelf lamineerfolie ( van de aldi ) in mijn laserprinter..ideaal en kan er zelfs smd sporen van een pic32 microcontroller mee etsen.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Google afbeeldingen: transparante a4 film
Pagina: 1