[Macbook air e-mail] E-mail groeperen per dag mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leden,
Zojuist heb ik een nieuwe Macbook Air in gebruik (ik ben nog geheel nieuw in de Mac wereld)
De vraag is eigenlijk, of net als in Outlook het mogelijk is om de binnenkomende mail per dag te groeperen.
In outlook bijv. staat er boven een kopje, met daaronder alle mail van de betreffende dag.
Ben benieuwd, dank b.v.!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Dat is met een simpele google opdracht zo opgelost... niet echt een topic waard imo.

https://www.appletips.nl/mail-sorteren-os-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:15
MicGlou schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:26:
Dat is met een simpele google opdracht zo opgelost... niet echt een topic waard imo.

https://www.appletips.nl/mail-sorteren-os-x/
Dat vraagt ie niet. Maar het antwoord is simpel. Het kan niet. Ja natuurlijk sorteren kan zoals je beschrijft maar dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoezo kan dit niet? Per dag sorteren is toch hetzelfde als sorteren op datum? En dat kan prima in Mail onder MacOS. Er is geen indeling zoals Outlook in de zin van "Vandaag", "Gisteren", "Maandag", "Vorige week".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ViNyL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:44:
Hoezo kan dit niet? Per dag sorteren is toch hetzelfde als sorteren op datum? En dat kan prima in Mail onder MacOS. Er is geen indeling zoals Outlook in de zin van "Vandaag", "Gisteren", "Maandag", "Vorige week".
Precies dat was de vraag inderdaad.
hoe mail te organiseren als je honderden mails per dag hebt.....
het is dus 1 lange brei aan e-mails onder mekaar.
Die optie van "maandag" "dinsdag" "vorige week" "ouder" bestaat dus echter pertinent niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zelf heb daar niet zo'n probleem mee maar je kunt een kijken naar de "Smart Mailbox" functies. Daarin kun je door middel van regels die je instelt mail laten sorteren. Mogelijk dat daar wat tussen zit om dit te doen.

Je kunt ook altijd nog Outlook voor de Mac gebruiken, dat is ook beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

Croga

The Unreasonable Man

ViNyL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:57:
Ik zelf heb daar niet zo'n probleem mee maar je kunt een kijken naar de "Smart Mailbox" functies. Daarin kun je door middel van regels die je instelt mail laten sorteren. Mogelijk dat daar wat tussen zit om dit te doen.
TS zoekt naar iets om te groeperen. Dat is heel wat anders dan sorteren. Dus ook dit gaat hem niet worden....
Je kunt ook altijd nog Outlook voor de Mac gebruiken, dat is ook beschikbaar..
Dat zou ik dan eerder aanraden.

Nog sterker: Dat zou ik überhaupt aanraden om de flexibiliteit te houden naar een andere tool over te stappen. Met Apple Mail zit je meteen weer vast, tenzij je alleen IMAP gebruikt. Met Outlook heb je in ieder geval nog de optie om te exporteren naar een bestandsformaat wat makkelijk te converteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
vj_slof schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:35:
[...]

Dat vraagt ie niet. Maar het antwoord is simpel. Het kan niet. Ja natuurlijk sorteren kan zoals je beschrijft maar dat is niet de bedoeling.
Dat is exact wat hij/zij vraagt, de mogelijkheden mbt sorteren/groeperen... TS wil eenzelfde outlay als outlook doet, dat die uitkomst niet mogelijk is dat is een ander verhaal, maar het wijst wel de weg naar de mogelijkheden die je hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 23-11-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 22:29
Met Microsoft Outlook kun je dit instellen dat je het zoals hier ziet staan : "Vandaag", "Gisteren", "Maandag", "Vorige week". ;)
Pagina: 1