Heb even niet de standaardvragen gevolgd, omdat ik al grotendeels weet wat ik wil, maar daarbij dus een vraag heb. Even de situatie schetsend, dit is de pc die ik momenteel heb;
- Intel Core i5 4670 / 3.4 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket
- MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket
- MSI GTX 770 Gaming 2 GB GDDR5
- Kingston HyperX Fury 16 GB DIMM DDR3-1866 zwart 2 x 8 GB
- Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
- Corsair Carbide Series 330R - Midtowermodel
- Gelid Tranquillo Rev.2
- SeaSonic M12II EVO 620 Bronze
- Crucial M500 - Solid state drive - 240 GB
Dit systeem heb ik gekocht in februari 2014. Inmiddels dus een dikke 2.5 jaar oud. Games draai ik nog op medium ongeveer. Maar het wordt wel langzaam tijd voor een upgrade.
Nu wil ik graag mijn videokaart upgraden omdat ik verwacht dat daar de meeste winst te behalen valt. Dat wordt dan een van deze 2 kaarten;
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
Maaar, mijn vraag is eigenlijk. Stel ik ga voor duurdere optie, en koop een 1070 GTX. Dan wil ik daar graag natuurlijk weer een paar jaar mee vooruit. Maar wordt op ten duur mijn processor dan niet de bottleneck?
Bijkomend probleem is dat, als ik bijvoorbeeld over een jaar mijn processor moet upgraden (of eerder) dat ook mijn moederbord geupgrade moet worden.
Dus wat is slim om nu te doen? En moet ik inderdaad mijn processor upgraden any time soon?
Alvast bedankt voor jullie gedachten/antwoorden!
- Intel Core i5 4670 / 3.4 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket
- MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket
- MSI GTX 770 Gaming 2 GB GDDR5
- Kingston HyperX Fury 16 GB DIMM DDR3-1866 zwart 2 x 8 GB
- Seagate Barracuda ST1000DM003 1 TB
- Corsair Carbide Series 330R - Midtowermodel
- Gelid Tranquillo Rev.2
- SeaSonic M12II EVO 620 Bronze
- Crucial M500 - Solid state drive - 240 GB
Dit systeem heb ik gekocht in februari 2014. Inmiddels dus een dikke 2.5 jaar oud. Games draai ik nog op medium ongeveer. Maar het wordt wel langzaam tijd voor een upgrade.
Nu wil ik graag mijn videokaart upgraden omdat ik verwacht dat daar de meeste winst te behalen valt. Dat wordt dan een van deze 2 kaarten;
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
Maaar, mijn vraag is eigenlijk. Stel ik ga voor duurdere optie, en koop een 1070 GTX. Dan wil ik daar graag natuurlijk weer een paar jaar mee vooruit. Maar wordt op ten duur mijn processor dan niet de bottleneck?
Bijkomend probleem is dat, als ik bijvoorbeeld over een jaar mijn processor moet upgraden (of eerder) dat ook mijn moederbord geupgrade moet worden.
Dus wat is slim om nu te doen? En moet ik inderdaad mijn processor upgraden any time soon?
Alvast bedankt voor jullie gedachten/antwoorden!
PSN/Steam: Xamsix