Toon posts:

Bij opstarten PC gekleurde strepen over het scherm/knipperde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Een aantal weken geleden had ik mijn PC ter reparatie naar een computerwinkel gebracht. Waarom: vaak had ik een zwart scherm. Oorzaak bleek na diverse stresstesten dat het moederbord vervangen moest worden (chips die oververhit raakte). Dit is vervangen en sindsdien geen problemen meer mee gehad. Tot vanmorgen, ik zet mijn pc aan en zie gelijk een flikkerend scherm met gekleurde strepen door het beeld lopen, ik dacht wat is er nou weer loos! Ik zou denken aan de videokaart (alhoewel hij volgens de computerzaak geen problemen toen gaf) er kan natuurlijk altijd iets stuk gaan. Ik heb de computer uitgedrukt en weer opgestart en hij deed het gewoon weer normaal. Kortom nu lijkt er geen vuiltje aan de lucht, toch wil ik even navragen wat dit geweest kan zijn? Of toch een videokaart die op de terug tocht is?
Pc is 3/4 jaar oud (heb hem zelf gebouwd).

Even een plaatje op internet gezocht, het zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2uyrq04.jpg

Alle reacties

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27
En over welke hardware hebben we het? Het ziet er iig uit als een defecte videokaart..

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is hij doet het nu gewoon ook na herstarten.

Videokaart is een: AMD Radeon HD 7800 Series 2GB

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 14:50
livranca schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:00:
En over welke hardware hebben we het? Het ziet er iig uit als een defecte videokaart..
of het is gevallen het is inieder geval geen gewone schade

Verwijderd

Topicstarter
Rockster34 Naar mijn weten is mijn computer of beeldscherm niet ''gevallen''.

Sinds vandaag zag ik het gestreepte scherm weer en heb er een foto van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/111tls7.jpg

Vervolgens weer de PC uitgedrukt en opnieuw aangezet en alles was weer goed.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/hsq13k.jpg
Wat kan dit toch in vredesnaam zijn? Als de videokaart stuk was had ik toch uberhoud geen normaal beeld meer? Games als Planet Coaster draaien ook gewoon vlekkeloos.

Edit: ik had het dus gisteren voor het eerst dit euvel. Meestal staat mijn pc de hele dag aan of in slaapstand. Nu had ik hem dus na weer na een nacht uit, aangezet en had ik het weer. Zou het iets met een ''koude'' start kunnen zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 13:37 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, het is een oude kaart, dus hij zou wel aan het sterven kunnen zijn. Al zie ik dit ook wel eens met een brakke kabel, hang er dus eens een andere kabel aan voor een tijdje en kijk hoe dat gaat.
Verder mis ik nog details over de voeding. Merk en type ook vermelden.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is een OCZ MODXSTREAM PRO 600W

Gek genoeg startte mijn pc vandaag weer in 1 x goed op. Gisteren nog de hele avond Planet Coaster gespeeld, zonder problemen.
Ik heb gisteren wel mijn beeldscherm settings terug gezet naar fabrieksinstellingen, las ik ergens op internet een tip over.

Trouwens, toen mijn pc een aantal weken geleden ter reparatie was, heeft hij verschillende stresstesten goed doorstaan, ook de videokaart was niks mis mee. Omdat men nog niet direct erachter kwam dat het toen aan het moederbord bleek te liggen (is ondertussen nieuw vervangen), heb ik ook nog mijn scherm plus bekabeling meegenomen en ook dat werkte (op dat moment) naar behoren. Waardoor we scherm + kabel toen al konden uitsluiten.
Pagina: 1