OS X moet ergens opslaan wat de window posities zijn bij startup. Ik heb ooit op een externe monitor (waar oa Spotify en Slack op lopen) de posities relatief aan m'n iMac veranderd. Nu starten Spotify en Slack steeds halverwege m'n externe monitor op. Iemand enig idee hoe ik dit aanpas? Ik kon het niet via Google vinden.
Vraag
Alle reacties
Waar heb je naar gezocht? Als je nl. zoekt naar bijvoorbeeld os x window positions vind je al de nodige hints en tips waar je deze informatie zou kunnen vinden, bijvoorbeeld What controls saved/default window sizes and positions in OS X?. Lang verhaal kort; het ligt aan de applicatie waar deze informatie wordt opgeslagen. Zo kun je de instellingen voor Spotify vinden in ~/Library/Preferences/com.spotify.client.helper.plist.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik kwam eigenlijk steeds irrelevante topics tegen. Vooral over hoe windows te restoren als je weer een tweede monitor aansluit, wat helemaal niet relevant is voor mij.
De plist file had ik gecheckt, maar voor Spotify werd ik daar niet echt wijzer uit. Hij reset steeds de ingevulde coordinaten, dus ik had het idee dat die ermee van doen had al vrij snel uitgesloten. Ook de oplossing 'Rightclick op dock > Options > This Desktop' lijkt hier geen optie te zijn (denk dat dit Spaces gerelateerd is).
Kortom, wel dingen geprobeerd, maar niks lijkt te helpen thusfar.
De plist file had ik gecheckt, maar voor Spotify werd ik daar niet echt wijzer uit. Hij reset steeds de ingevulde coordinaten, dus ik had het idee dat die ermee van doen had al vrij snel uitgesloten. Ook de oplossing 'Rightclick op dock > Options > This Desktop' lijkt hier geen optie te zijn (denk dat dit Spaces gerelateerd is).
Kortom, wel dingen geprobeerd, maar niks lijkt te helpen thusfar.
~/Library/Preferences/com.spotify.client.helper.plist is niet juist, je moet ~/Library/Preferences/com.spotify.client.plist hebben.
Verder is het zo dat vensters automatisch worden hersteld. Je kunt de bewaarde status verwijderen in ~/Libary/Saved Application State/
Verder is het zo dat vensters automatisch worden hersteld. Je kunt de bewaarde status verwijderen in ~/Libary/Saved Application State/