Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen èchte deals zien
Toon posts:

Softwareadvies: deadlines, uren, communicatie, etc. in 1 app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
moet dit hier?

De situatie is nu zo: Er is een excel bestand waar alle deadlines etc. Er word gebruik gemaakt van OneNote om de communicatie (zowel intern als extern) vast te leggen. Accountview word gebruikt om de uren en werkzaamheden per klant vastgelegd. ook worden hier de facturen in gemaakt. Vervolgens word alles in Windows Verkenner gedropt.

Door een combinatie om al deze programma's te word het allemaal onoverzichtelijk. Hiervoor word een programma gezocht dat al deze taken over kan nemen.

Ik heb sharepoint uitgeprobeerd, alleen dit gaf niet echt een uitkomst voor mij. Was naar mijn idee te beperkt in combinatie met de kennis die ik bezit.

Budget is lastig te zeggen, het hoeft niet gratis te zijn. Maar aangezien ik niet verder ga komen dan een test-fase moet het niet al te hoog zijn. Het is wel de bedoeling dat er verder niemand word ingehuurd om aan dit project te werken dan ik. Alleen bezit ik geen programmeer kennis.

Hebben jullie een advies voor mij?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 10:28 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verschillende adviezen namelijk door eens te bellen met een toko als Exact voor hun Synergy-lijn. Maar je kan ook een developer aannemen die 99% van de workflow via een VBSje ofzo aan elkaar knoopt op basis van key-indices in elk document/pakket.

Helaas lees ik weinig/geen info over budget, functionele & technische requirements, wat je zelf al als alternatief had gevonden / weggestreept etc.

Het zou handig zijn om je topicstart even aan te passen / aan te vullen met de vereiste gegevens voor een topic; mogelijk dat we dan beter kunnen inhaken op de vraagstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:21:
Verschillende adviezen namelijk door eens te bellen met een toko als Exact voor hun Synergy-lijn. Maar je kan ook een developer aannemen die 99% van de workflow via een VBSje ofzo aan elkaar knoopt op basis van key-indices in elk document/pakket.

Helaas lees ik weinig/geen info over budget, functionele & technische requirements, wat je zelf al als alternatief had gevonden / weggestreept etc.

Het zou handig zijn om je topicstart even aan te passen / aan te vullen met de vereiste gegevens voor een topic; mogelijk dat we dan beter kunnen inhaken op de vraagstelling.
Ik heb hem wat aangepast, de technische aspecten zijn lastig. Die zou ik zelf op dit moment ook niet weten. Functionele aspecten staan er wel in toch? Of is dat niet duidelijk genoeg.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 heeft wel gelijk. Het maakt bijv ook uit of het gaat over 1, 2, 5, 50 of 5000 users in 1, 2, 5 of 500 projecten. Budget van 0, 500 of 50.000 per jaar?

ERP-achtige systemen zoals inderdaad van Exact kunnen een oplossing zijn. Vraag info op van een paar leveranciers uit het juiste segment, check functionaliteiten en prijzen en probeer een shortlist te maken. Misschien kan accountview ook wel worden uitgebreid (ik denk van niet, maar laat het gebruik ervan over aan de backoffice-mw en ken het dus niet zo goed).

offtopic:
Ik vul de topictitel wat aan. Nog even los van de taalfout zegt alleen 'Software Advies' weinig over wat voor software dan.
Edit: je krijgt overigens over een ander onderwerp een mail. Check die zodadelijk dus even.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 23-11-2016 11:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Vind dat altijd lastig om zelf te maken. Heb liever vragen die ik beantwoord.
Het gaat over zo'n 10. Het aantal projecten moet unlimited zijn.

Budget is niet 0, maar ook geen 50.000 Ik zat te kijken naar sharepoint, dat kost iets meer dan 50 euro per jaar. per gebruiker. Denk dat dat wel een goede graadmeter is.

• MAX3400

MAX3400

Sharepoint kan een hele goede oplossing zijn mits elke gebruiker overal kan inloggen. Dat houdt dan weer in dat je zaken als certificaten en passwords op orde moet krijgen. Maar gezien je laatste antwoord, wil je Sharepoint uit de cloud afnemen; waarvan ik niet precies weet of iedereen met iedereen kan communiceren.

Ik denk dat je terug moet naar de tekentafel en voor jezelf en daarna voor ons (of een andere partij) inzichtelijk moet krijgen welke processen waar thuis horen en hoe ze andere processen beinvloeden. Denk hierbij niet alleen aan platte tekst maar ook "datum", "spelling", etc. Je eindigt dan waarschijnlijk met een enorme flowchart die jouw hele bedrijfsproces inzichtelijk heeft.

Op basis van die flowchart kan je overlappende processen / input / output groeperen en een "group" maken. Dan hou je op een gegeven moment dus maar twee lijstjes over:

- wat voer ik waar in (data entry)
- wat komt er waar uit (I/O binnen het pakket)

En met die twee zaken kan je naar jezelf, een gratis developer of een ERP-leverancier toe gaan, budget reserveren en dan kijken of jouw bedrijfsproces in zo min mogelijk stappen / software-modules / tijd te realiseren is.

Ja, ik ben mogelijk vervelend en je geeft zelf aan dat het lastig is om zelf te maken/bedenken. Maar de denkwijze is, voor een stuk, niet heel veel anders dan "hoe doe ik een boodschap bij AH" of "waarom start mijn auto als ik de sleutel omdraai". Alles in het leven is een proces en de afhankelijkheden zullen tot in het laatste detail bekend moeten zijn voordat je verder kan met een vernieuwing/aanpassing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je zegt, Alleen denk niet dat het echt de oplossing is.
Waarom?
Omdat ik zelf het bedrijf niet ken, Ik ben stagiere bij een ICT bedrijf en mijn stage opdracht is dus om een demo te maken waarin dit mogelijk is. Ik weet ook alleen de informatie die ik gegeven heb.

Het hoeft ook geen volledig programma te zijn maar een demo van wat het programma kan. Maar daar moet dus wel inzitten dat ze er in kunnen mailen, project management, klanten database etc.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:42:
...Ik ben stagiere bij een ICT bedrijf en mijn stage opdracht is dus om een demo te maken waarin dit mogelijk is...
Zal ik je een geheim verklappen uit 1995 toen kleine MAX3400 nog probeerde een HBO-opleiding af te ronden? Je werd beter beloond door helder en praktisch je denkwijze te kunnen uitleggen & bewijzen dan dat je een daadwerkelijk kloppend stuk code had.

Dat is/was trouwens niet anders op de middelbare school; voor natuurkunde was soms 70% van het cijfer het correct toepassen en redeneren welke formule je waar & wanneer moest gebruiken. Dat je dan de verkeerde uitkomst kreeg of verkeerde afrondde was ondergeschikt.

Mogelijk dat ik jou of jouw stage verkeerd inschat en dat is niet de bedoeling maar ben jij zelf technisch genoeg om

a) alle flows inzichtelijk te krijgen?
b) de mailkoppelingen te maken?
c) de database te maken en te beheren?
d) RBAC in te richten voor de op te leveren omgeving?
e) en er ook nog een vloeiende demo van te maken?

Ik denk dat geen enkele stagiair dat is; mogelijk dat je toch even terug moet naar je begeleider (op school of bij dat bedrijf) om aanvullende info / zorgen uit te spreken over de verwachting. Want je wordt in mijn ogen nu voor het karretje gespannen van technisch admin, functional admin, product owner, product accountable, product implementer & product client. Dat kan niet (logisch en functioneel niet) ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:50:
Ik denk dat geen enkele stagiair dat is
offtopic:
Ik toentertijd wel, maar maakte toen wel op voorhand afspraken over de rechten O-)

Een proof of concept opzetten kan. Het moet expliciet niet meer zijn dan een proof concept. Met Sharepoint kan je best iets bouwen.

Maar verwacht niet dat je er Acountview mee kunt vervangen (qua facturering en financiele afhandeling), hooguit kan je een lijst van sharepoint gebruiken als input voor Accountview.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik hoef geen volledig systeem te bouwen. Maar een proef opstelling zodat de klant ziet wat hij er eventueel mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig in access, dit gaat misschien wel werken.

Zijn er verder nog programma's?
Pagina: 1