Gesloten WiFi netwerk op festival.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:22
Voor een festival in de buurt hebben ze mij gevraagd online tickets te verzorgen, ik doe dit regelmatig maar dit is wat groter dan anders.

Bij de ingang moeten dus de tickets gescand worden, via 3G of 4g is geen optie omdat elk jaar dat eruit ligt.

Maar hoe stabiel is een (gesloten) WiFi netwerk hiervoor met een lokale server? Er worden dan 12 scanners op aangesloten. Met een paar duizend bezoekers bij de entree.

Heeft een ap er last van als er zoveel telefoons in de buurt zijn, ook al zijn ze niet verbonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14
Kan prima met 1 AP die je in de buurt bekabeld ophangt op een stabiele internet verbinding.

12 clients simultaan, pak je bijv een unifi AC LC die komt wat verder als de PRO en snel zat om tickets te scannen.

Een AP heeft bijna tot geen last van niet verbonden clients die zich in de buurt verbinden, wel kan een kanaal druk bezet zijn. maar dit kun je door middel van een simpele scan uitsluiten en het rustigste kanaal kiezen (1,6 of 11)

[ Voor 35% gewijzigd door bd-casemod op 23-11-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58
bd-casemod schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:55:
Kan prima met 1 AP die je in de buurt bekabeld ophangt op een stabiele internet verbinding.

12 clients simultaan, pak je bijv een unifi AC LC die komt wat verder als de PRO en snel zat om tickets te scannen.
Die wifi handscanners zijn denk ik niet ac.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

sweebee schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:52:

Heeft een ap er last van als er zoveel telefoons in de buurt zijn, ook al zijn ze niet verbonden?
Nee, dit zal prima gaan. Alleen als iedereen met zijn/haar telefoon tegelijk probeert te verbinden zou je in theorie je netwerk op zn gat kunnen krijgen. Dit is buitengewoon ongeloofwaardig.

Maar, als extra stap zou je je SSID hidden kunnen maken. Dan gaan mensen ook niet lukraak verbinding proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
battler schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:56:
[...]

Die wifi handscanners zijn denk ik niet ac.
zijn gewoon backwards compatible. zenden ook uit op G / N. Het ging meer om het model aan te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door bd-casemod op 23-11-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Bedankt! Ik heb zelf wel een Unifi ap liggen. De scanners ondersteunen geen AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
sweebee schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:59:
Bedankt! Ik heb zelf wel een Unifi ap liggen. De scanners ondersteunen geen AC.
Hoeft ook niet, deze zullen automatisch op het G of N connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 06:20
Mijn ervaring met ticketmaster:
Ze zetten na gelang het evenementen 1 of meer accesspoints klaar, 1 centraal endpoint op een notebook. SSID is hidden van die apparaten en volgens mij maken ze ook gebruik van kanaal 13 wat door minder apparaten wordt gezien. De verbinding hoeft niet altijd stabiel te zijn, met 9 handscanners ging er zo nu en dan toch een onderuit voor een paar seconden, max 20. Daarvoor hebben ze in hun applicatie een offline modus waarmee je gewoon kan doorscannen en eerdere kaarten zijn dus ook opgeslagen op het apparaat. Zodra de verbinding 5 seconden stabiel terug is met verkeer wordt dit teruggesynct. Daarnaast hebben ze vaak N+1 mee, vooral met grotere evenementen. Mocht er dan hardware stuk gaan kunnen ze het vervangen en levert een koerier het nieuwe +1 apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb nu zelf ook een applicatie die alles synct, en dus alle tickets sowieso op de scanner zelf hebben staan. Er moet nog wel handmatig gesynct worden, maar dit kan ik zo even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:51

Nox

Noxiuz

Zo kan je zelfs een redundantie inbouwen met een 2e AP, zelfde ssid/pw op een ander kanaal :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit klinkt een beetje houtje-touwtje, maar hier zijn gewoon kant en klare oplossingen voor via 2G, 3G en 4G. Je kunt bij de providers gewoon voorrang krijgen op het overige verkeer. Neem eens contact op met een accountmanager van T-Mobile, KPN of Tele2.
Pagina: 1