Draadloos printen niet mogelijk op Windows Bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik ben via via om hulp gevraagd om een voor mij onbekend probleem op te lossen: er kan niet draadloos geprint worden vanaf Windows Bootcamp dat is geïnstalleerd op een Mac Air. Via iOS werkt het prima, via Windows geeft ie aan dat de proxy niet in orde is. Drivers herinstalleren heeft niet geholpen. Nu ben ik zelf compleet onbekend met Macs, alsook Windows installaties op een Mac. Ik vraag me daarom af of ik dit systeem gewoon als een Windows OS kan behandelen en troubleshooten, of dat ik met bepaalde zaken rekening moet houden?

Ik stel mijn vraag hier zodat ik goed geïnformeerd mijn hulp kan gaan inzetten, of als het echt ingewikkeld word en iOS kennis nodig is beleefd dit aanbod afslaan. Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 24-11-2016 19:20)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

LankHoar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:19:
Ik ben via via om hulp gevraagd om een voor mij onbekend probleem op te lossen: er kan niet draadloos geprint worden vanaf Windows Bootcamp dat is geïnstalleerd op een Mac Air. Via iOS werkt het prima, via Windows geeft ie aan dat de proxy niet in orde is. Drivers herinstalleren heeft niet geholpen. Nu ben ik zelf compleet onbekend met Macs, alsook Windows installaties op een Mac. Ik vraag me daarom af of ik dit systeem gewoon als een Windows OS kan behandelen en troubleshooten, of dat ik met bepaalde zaken rekening moet houden?

Ik stel mijn vraag hier zodat ik goed geïnformeerd mijn hulp kan gaan inzetten, of als het echt ingewikkeld word en iOS kennis nodig is beleefd dit aanbod afslaan. Alvast bedankt :)
iOS en Mac hebben niets met elkaar te maken ;)

Zodra de Mac is opgestart in Windows is het niets meer dan een Windows PC. Het is niet alsof er een gemodificeerde versie op draait. Je kan alleen niet lukraak met wi-fi drivers aan de haal, je zal het moeten doen met de drivers die Apple daarvoor levert. Ze gebruiken broadcom chips waarvoor verder geen losse drivers worden aangeboden namelijk.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

talin

ES-MA

welke versie windows?
welke printer?

kan je printer IP pingen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18

nelizmastr

Goed wies kapot

LankHoar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:19:

Zodra de Mac is opgestart in Windows is het niets meer dan een Windows PC. Het is niet alsof er een gemodificeerde versie op draait. Je kan alleen niet lukraak met wi-fi drivers aan de haal, je zal het moeten doen met de drivers die Apple daarvoor levert. Ze gebruiken broadcom chips waarvoor verder geen losse drivers worden aangeboden namelijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:59:
[...]

Kijk, zoveel verstand heb ik van Apple! 7(8)7 |:( 8)7 MacOS bedoel ik natuurlijk :/

@Talin: het gaat om een "HP125", en ik vermoed Windows 10 (kreeg daar nog geen duidelijke antwoord op). Pingen weet ik ook niet of dat lukt.

Bedankt voor de tips beiden hierboven, ik ga het van het weekend proberen. Mocht ik er niet uit komen dan meld ik me direct hier weer.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!