PC crasht na/bij POST - plz help!!

Pagina: 1
Acties:

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik heb net mijn KT7-RAID binnen en daarop mijn Duron 650 ingebouwd. Het geheel werkte perfect, maar toen ik hem op een gegeven moment aanzette gebeurde er niets meer nadat de boodschap

AMD Duron 650 (6.5x100).
128MB Ram OK

was verschenen. Hij blijft hier gewoon hangen (ik heb hem niet al te lang daar aan laten sdtaan uit angst iets nog meer te beschadigen - het drukken op 'del' om de setup in te gaan helpt ook niets). Tevens blijft het lampje van de harde schijf branden na het aanzetten continu branden. Ik heb de CMOS gereset maar dit heeft niet geholpen.

Omdat ik bang was dat misschien de processor kapot zou zijn (slechte koeler ofzo), heb ik de koeler er even afgehaald (toen de pc uit stond uiteraard), maar de processor zag er perfect uit.

Omdat het lampje van de harde schijf blijft branden dacht ik dat dat het wel zou zijn - maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat ik hier niets aan veranderd heb.

Weet iemand wat hier aan de hand is?!?!?!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Hmmm.. Wel alle kabels goed aangesloten. Lijkt verdacht veel op een IDE kanaal en/of diode kabeltjes die niet goed aangesloten zijn !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Yep... ik ga met die suggestie mee... ik heb het ook wel eens met mijn bak maar naar een paar keer aan/uit is het weer klaar... en aangezien ik een twijfelachtige relatie heb met een van mijn schijven op dit moment klik dat me redelijk in de oren

• Arthur
Nee alles was perfect aangesloten. IDE kanaal probleem was ook mijn eerste vermoeden (gezien het ledje van de hd dat bleef branden, maar ik had het al uitgesloten (sorry dit had ik niet duidelijk gezegd in mijn bericht).

Inmiddels heb ik vrijwel alle onderdelen verwijderd m.u.v. harde schijf, cpu, geheugen en heb ik een oude videokaart erin gezet (GeForce eruit - Riva 128 erin) en hij start nu in ieder geval weer goed op. Er is dus gewoon een onderdeel dat niet goed werkt, ik ga even kijken welke het is en dan post ik het hier wel voor als meer mensen problemen mochten hebben.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:42
Probleem kan liggen aan de combinatie KT chipset + GeForce. Heeft ook op tweakers.net gestaan

• Arthur
Het probleem zat hem in de oude ISA scannerkaart. Als ik die erin zet start hij niet op, haal ik hem eruit is alles prima.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als een processor op jouw manier kapot zou zijn zie je dat echt niet aan de buitenkant hoor.

als ie bij het booten meteen al probs geeft ligt dat echt niet aan de koeling

probeer die raid er weer eens af te halen, en dan te kijken

• Arthur
Nee smokey dat dacht ik ook al wel (dat de proc niet kapot zou zijn) maar ik keek voor de zekerheid toch maar even.

RAID eraf halen had geen nut gehad, bovendien kon ik aanvankelijk het bios niet meer inkomen dus ik kon het niet eens proberen. Zoals gezegd was het probleem die stomme oude scannerkaart, ik heb hem eruit gehaald en nou draait hij perfect.

Pagina: 1