Lens verzenden na betaling naar USA

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hoi

Kan mn lens verkopen aan iemand in Amerika , ben altijd wat huiverig met dit soort deals daarom even wat vragen .
Als ik mn bank (ABN) gegevens geef en het geld staat op mijn rekening kan het er dan nog weer door de koper of andere partij van worden afgehaald .

Hij/Zij wil het ook via PayPal overmaken maar hier kan het bedrag als het bij mij op mn rekening staat toch weer worden terug getrokken als blijkt dat de kopende partij niet voldoende saldo heeft ?

Wat zijn eventueel de andere valkuilen ...?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt de ABN over jouw vraag? En wanneer is de laatste keer dat er geld van jouw rekening is "gejat" zonder dat je daar zelf een opdracht voor hebt gegeven in de vorm van een betaling of automatische incasso?

PayPal heeft zat valkuilen; helaas is daar de trend nog steeds dat de koper "het meeste gelijk" krijgt zodra er een dispute wordt gestart. En het kan soms weken/maanden duren voor je uiteindelijk gelijk krijgt.

We hebben tegenwoordig niet voor niets een IBAN-nummer. Geef dat lekker door en fijne wedstrijd voor de koper.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:53
Wanneer er een handmatige overboeking heeft plaatsgevonden naar je IBAN, kan de koper het geld normaal gesproken niet terugboeken.

@MAX3400 Iets met verkeerde been en bed? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gadgeteer schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:13:

@MAX3400 Iets met verkeerde been en bed? 8)7
Absoluut niet; probeer juist duidelijk en correct te posten. Elke bankmedewerker had de topicstarter hetzelfde kunnen vertellen over IBAN. Neemt niet weg dat we al jaren worden platgegooid met commercials van "klik weg, hang op, bel je bank!" alsmede alle bijbehorende "horror-verhalen" rondom PayPal en hun manier van geld wegmoffelen / disputes settelen / accounts verwijderen.

Oftewel; IBAN is de enige correcte en snelle manier om geld te ontvangen internationaal (vind ik!) alhoewel het kan zijn dat de koper een kleine courtage moet betalen om dit geld overgemaakt te krijgen. Een vriend van me uit Schotland moest tickets aan mij betalen; was iets van 400 Euro maar hij mocht bij RBS omgerekend 416 Euro betalen voor de overboeking.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 23-11-2016 08:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
De bank openingstijden zijn nog van de vorige eeuw vandaar dat ik hem NU hier stel , hoop niet dat je het heeeel erg vindt ....;-)

Ok bedankt , als het al doorgaat dan alleen via mn IBAN nummer , laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:20
Ik denk dat een Amerikaanse koper snel terugdeinst als je geen PayPal accepteert. IBAN is daar niet echt gemeengoed, en iemand die geen PayPal accepteert zal wel een oplichter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ramrodwillem schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:20:
De bank openingstijden zijn nog van de vorige eeuw vandaar dat ik hem NU hier stel , hoop niet dat je het heeeel erg vindt ....;-)

Volgens mij heeft jouw bank ook een website, staat daar geen informatie erover op? ;) Het kan overigens ook zijn dat ze de BIC-code moeten hebben van de bank, gezien het geen Europese transactie betreft. Ook de BIC-code van de bank kan je terugvinden op de website. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ramrodwillem,

Je zou ook Western Union kunnen gebruiken. Je krijgt dan een code van de koper en met die code kun je je geld direct bij een western union ophalen. Dan heb jij je geld en kun je het product opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:13:
Beste ramrodwillem,

Je zou ook Western Union kunnen gebruiken. Je krijgt dan een code van de koper en met die code kun je je geld direct bij een western union ophalen. Dan heb jij je geld en kun je het product opsturen.
Western Union wordt echter ook heel vaak gebruikt bij oplichting, dus dat is zo onbetrouwbaar als de ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Dacht dacht ik dus ook , geen WU voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Recentelijk heb ik ervaring met een internet bankieren transactie tussen USA --> NL.

De opdrachtgever zit in de USA (Bank of America) en moest een betaling doen naar mijn Nederlandse ABN AMRO rekening.
Ik had nadrukkelijk verzocht om alle kosten bij de opdrachtgever te boeken.
De transactie zelf werd binnen 12 uur uitgevoerd en zag ik 'm al op mijn bankrekening staan. d:)b

MAAR, op een bedrag van enkele honderden dollars moest de opdrachtgever maar liefst $40 kosten betalen! En de ABN AMRO hield toch nog EUR 7 aan kosten in, minus uiteraard het 'voordelige'' wisselkoersverschil... :|

BTW: nog afgezien van de betalingsperikelen; heb je ook het logistieke aspect goed afgedekt?
Want een objectief --> USA sturen is ook niet zo goedkoop + het mogelijke douane geneuzel (extra papieren, waarde opgave, etc.).
Dus wees er zeker van dat het pakje niet terugkomt en/of geweigerd wordt met al de nodige consequenties van dien.
In mijn geval hoefde ik alleen digitale data te leveren; dus geen fysiek transport van een pakje c.q. douane geneuzel.

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 23-11-2016 10:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

Standeman

Prutser 1e klasse

CH40S schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:14:
[...]
Western Union wordt echter ook heel vaak gebruikt bij oplichting, dus dat is zo onbetrouwbaar als de ... ;)
Western Union is als bedrijf gewoon betrouwbaar. Alleen heeft het een slechte naam gekregen omdat scammers de naam hebben gebruikt i.c.m. fake e-mails e.d. Vandaar dat er bij iedereen alarmbellen afgaan bij het noemen van WU ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Amerika kent geen IBAN. Een bancaire transfer kan alleen via een wire ($25).
Een wire kan overigens niet teruggedraaid worden. De wire wordt namelijk 'gecleared' en is daarmee definitief.

Voor jouw situatie moet je even kijken wie wie vertrouwd.

Vertrouwt de koper jouw? Dan kan je Western Union Money transfer gebruiken. Als het geld eenmaal verzonden is kan het nooit meer teruggehaald worden. (paar $ transferkosten)

Vertrouw jij de koper? Gebruik dan Paypal. Veruit het makkelijkst, en als je de koper vertrouwd is de kans op een dispuut ook klein.

Vertrouw je de koper niet en de koper vertrouwt jou niet? Verkoop dan dat ding aan iemand anders. Liefst gewoon in de EU. dat is een stuk makkelijker.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
ramrodwillem schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:20:

https://www.abnamro.nl/nl...alle-telefoonnummers.html

24/7. Wat wil je nog meer? 25/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

Rannasha

Does not compute.

CH40S schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:14:
[...]
Er is niets mis met WU, die bieden een degelijke dienst aan op betrouwbare wijze. WU heeft een slechte naam gekregen omdat het vaak gebruikt wordt in oplichtingspraktijken. Dit komt omdat je met WU geld op een onomkeerbare manier kunt verzenden, waardoor je scams krijgt waar de dader geld naar het slachtoffer stuurt via een makkelijk terug te draaien methode (b.v. een check), waarna het slachtoffer het geld via iets als WU doorstuurt. Daarna wordt de oorspronkelijke betaling ongedaan gemaakt (de check blijkt vals bijvoorbeeld), en is het slachtoffer z'n geld kwijt.

Daarnaast zie je wel eens dat oplichters proberen om slachtoffers te overtuigen dat de betaling voor een aankoop rond is door bevestingsemails van bijvoorbeeld WU te vervalsen. Maar dit gebeurt net zo goed met PayPal emails.

Als ontvanger van geld, is WU een zeer betrouwbare manier om geld binnen te krijgen, mits je controleert dat eventuele communicatie direct van WU komt en niet gefalsificeerde emails zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie in het topic geen vragen die je bank je niet kan beantwoorden voor je. Verder zijn je andere vragen wat een goede alternatieve payment-provider is, ook al meermaals op Tweakers en daarbuiten beantwoord. Ik zie dus ook geen reden om het topic open te houden.

Daarom dus een slotje.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.