Sinds kort woon ik in een appartement, waarbij internet gedeeld wordt met de buurman hiernaast. Dit functioneerde prima. Ik heb 1 probleem, waarbij de telefoon niet kan verbinden met de wifi. De telefoon zegt "Opgeslagen" en na een aantal keer proberen te verbinden "Wifi verbinding mislukt". Terwijl die gisteravond nog gewoon werkte. Dit is de tweede keer dat dit gebeurd, na de eerste keer van alles geprobeerd te hebben (telefoon updaten, wifi vergeten, vliegtuigmodus aan/uit, opnieuw starten etc) maar aangebeld en de router laten resetten. Toen functioneerde alles weer.
Totdat ik gisteravond een programma terug keek op de laptop. Vanmorgen was het probleem weer terug. Wat ik me kan herinneren trad het probleem de vorige keer ook op na het kijken van hetzelfde programma. De laptop waarop ik dit typ verbind nog steeds gewoon met het netwerk, de telefoon weigert weer.
Om nou steeds na het kijken van een programma te gaan vragen of de router gereset kan worden bij de buurman is ook niet handig, dus ik vraag me af of iemand weet wat voor probleem dit is en wat er aan gedaan kan worden? Ik heb een kabel liggen dus mijn eigen wifi accesspoint aansluiten een optie?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10, Android telefoon met cm13, onbekende router. Veel netwerken in de lucht hier.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon aan/uit, netwerk vergeten, 2.4 ghz only aanzetten
Totdat ik gisteravond een programma terug keek op de laptop. Vanmorgen was het probleem weer terug. Wat ik me kan herinneren trad het probleem de vorige keer ook op na het kijken van hetzelfde programma. De laptop waarop ik dit typ verbind nog steeds gewoon met het netwerk, de telefoon weigert weer.
Om nou steeds na het kijken van een programma te gaan vragen of de router gereset kan worden bij de buurman is ook niet handig, dus ik vraag me af of iemand weet wat voor probleem dit is en wat er aan gedaan kan worden? Ik heb een kabel liggen dus mijn eigen wifi accesspoint aansluiten een optie?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10, Android telefoon met cm13, onbekende router. Veel netwerken in de lucht hier.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon aan/uit, netwerk vergeten, 2.4 ghz only aanzetten