Ziggo uitgaande mail binnen outlook.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Mijn vraag

Hoe ik via mijn outlook.com pagina een ziggo emailadres kan koppelen, zodat die niet alleen mails kan ontvangen (IMAP), maar ook mails kan versturen via de Ziggo SMTP server.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook.com (dus niet de lokale installatie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Account koppelen gaat. Mails ontvangen lukt :) . Uitgaande mail krijg ik niet werkend. :'( Krijg verder ook geen foutcodes: Berichten blijven onder Draft terugkeren.

Met andere providers (gmail en custom pop-accounts) heb ik geen moeite, alleen met het Ziggo account dat ik nu net nodig heb.

- Heb van Ziggo website volgende parameters gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/sqmcyx.png

- Kan op outlook.com slechts de volgende parameters aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fnzazq.png

[ Voor 8% gewijzigd door thedude182 op 23-11-2016 03:37 . Reden: thumbnails ingesteld ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Ik heb de inkomende serverpoort op 995 staan in outlook 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Had geen idee dat dit kon eigenlijk. Verzend je dan ook via de SMTP server van die alternatieve providers?

Indien dat niet zo is, dan kan dit problemen geven bij Ziggo. Die hebben namelijk SPF geconfigureerd voor hun domeinen. Weliswaar slechts softfai en geen hardfaill, maar je e-mails hebben dan wel een aanzienlijke kans om als spam gezien te worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe kan het dat ik op de site van Ziggo andere/minder instellingen vind dat jij post in jouw startpost?

En, waarom heeft de helpdesk van Ziggo jou niet op weg kunnen helpen met het testen/instellen van "hun" smtp?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Volgens mij staat ziggo uitgaande e-mail over hun SMTP server alleen toe vanuit hun eigen netwerk... Outlook.com zit uiteraard niet in dit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Delph1900 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 05:48:
Ik heb de inkomende serverpoort op 995 staan in outlook 2010.
Thanks. Lokaal werkt Ziggo gewoon. Maar ik wil het juist in de 'cloud', vandaar dat ik Office.com probeer.
Met Gmail lukt dat al jaren zonder probleem: meerdere accounts koppelen en mail kunnen versturen vanuit meerdere 'afzenders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Glashelder schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:02:
Had geen idee dat dit kon eigenlijk. Verzend je dan ook via de SMTP server van die alternatieve providers?

Indien dat niet zo is, dan kan dit problemen geven bij Ziggo. Die hebben namelijk SPF geconfigureerd voor hun domeinen. Weliswaar slechts softfai en geen hardfaill, maar je e-mails hebben dan wel een aanzienlijke kans om als spam gezien te worden.
Ja dat is inderdaad het hele punt kennelijk: de SMTP die niet meer vanuit ziggo netwerk plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:35:
Hoe kan het dat ik op de site van Ziggo andere/minder instellingen vind dat jij post in jouw startpost?

En, waarom heeft de helpdesk van Ziggo jou niet op weg kunnen helpen met het testen/instellen van "hun" smtp?
Omdat ze outlook.com niet ondersteunen, alleen lokale clients of hun webmail.
Ik wil juist alles gebundeld hebben. Dacht, wellicht onterecht, dat dit met office365 (home) makkelijk zou kunnen vanwege het hele cloud idee. Wil gewoon overal waar ik Office installeer, dezelfde mails hebben.
Met Gmail lukt dit toch ook al jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

je hoeft je niet streng te houden aan de ziggo SMTP, je kan ook andere SMTP's gebruiken om je mail te versturen.
Het punt is dat als je op ziggo netwerk zit, je alleen de ziggo SMTP mag gebruiken over de bekende poorten.
Als je buiten het ziggo netwerk zit, heb je meer vrij spel.

Misschien beetje reverse engineren.

smtp-mail.outlook.com of smtp.live.com is de server die outlook aanraad, als je een offline POP3 of IMAP client wilt gebruiken.

Die server gebruiken voor je uitgaande mail op je ziggo account in outlook zou theoretisch moeten werken dan, gezien je toch in het outlook cloud zit te werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 23-11-2016 21:13 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Swordlord schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:21:
je hoeft je niet streng te houden aan de ziggo SMTP, je kan ook andere SMTP's gebruiken om je mail te versturen.
Het punt is dat als je op ziggo netwerk zit, je alleen de ziggo SMTP mag gebruiken over de bekende poorten.
Als je buiten het ziggo netwerk zit, heb je meer vrij spel.

Misschien beetje reverse engineren.

smtp-mail.outlook.com of smtp.live.com is de server die outlook aanraad, als je een offline POP3 of IMAP client wilt gebruiken.

Die server gebruiken voor je uitgaande mail op je ziggo account in outlook zou theoretisch moeten werken dan, gezien je toch in het outlook cloud zit te werken.
Als Ziggo zijn SPF/Caller id goed voor elkaar heeft en de ontvangende partij hier naar kijkt, zal een mail met een @ziggo.nl e-mail adres vanaf niet-Ziggo SMTP servers meteen gebounced/getrashed/geflagged worden, je bent immers aan het spoofen.

In dit soort constructies kun je beter dit soort email accounts alleen gebruiken om te ontvangen en altijd verzenden via je cloud-account of eigen domein.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ziggo gebruikt SoftFail dus zo'n vaart zal het niet lopen. Je loopt wel een groot risico dat veel van je mails als spam gezien worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
Hoe zorg ik er voor dat alle accounts die ik instel in outlook 2016 (of outlook.com als dat moet),
ook automatisch wordt klaargezet op mijn andere apparaten waar ik outlook installeer?
Ik heb namelijk meerdere accounts en verzend adressen. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn met Office365home. Of heb ik de missende Exchange service nodig, die wel in het Office365-business editie zit?
Snap het even niet meer.. wil gewoon overal dezelfde mailaccounts hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Gewoon niet gebruiken dat Ziggo mail adres. Het enige dat je bereikt als je dat adres wel gebruikt is dat je je bindt aan ziggo en in de toekomst minder makkelijk zult overstappen.

Het is een soort lijm voor de Henk en Ingrids. Die gaan nooit meer weg want 'dan zijn ze hun email adres kwijt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude182
garp schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:55:
Gewoon niet gebruiken dat Ziggo mail adres. Het enige dat je bereikt als je dat adres wel gebruikt is dat je je bindt aan ziggo en in de toekomst minder makkelijk zult overstappen.

Het is een soort lijm voor de Henk en Ingrids. Die gaan nooit meer weg want 'dan zijn ze hun email adres kwijt'.
Helemaal mee eens. Het is echter voor mijn ouders.. die discussie komt elke maand wel terug, al zeker 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Gmail?
Pagina: 1