Ik ben deze week in een van onze locaties (nieuwe locatie voor ons team, we hebben het support van deze locatie recent overgenomen van corporate IT) om wat werkzaamheden te verrichten. Er waren wat klachten dat printen traag is vanuit sommige werkplekken. Verder waren er niet echt klachten. (Bij sommige gebruikers duurde het ettelijke minuten voordat een grote print uit de printer kwam rollen)
Ik had mijn eigen laptop (Lenovo x250, ssd, prima ding) op een netwerkkabeltje geprikt en had ook geen problemen totdat ik een file wilde copyeren vanaf een andere pc. performance was belachelijk traag, rond de 400~800 kbytes/sec.
De locatie heeft een cisco 3750G 24 poorts switch en een 4mbit uplink (geen locale servers, ik denk dat daarom het probleem niet echt aan het licht is gekomen.)
Het viel mijn laptop op 100mbit geconnect was terwijl ik gigabit had verwacht. ik dacht eerst wat raar. even de kabels van de switch naar het patchpaneel en walloutlet naar mijn laptop vervangen, dit had geen effect
Mijn switchport config was als volgt:
Het zit me toch niet lekker en ik kan het niet los laten (
) waarom is de performance bij een switchport config met een speed van 100 en duplex ronduit slecht en zodra het op auto sense staat (en gigabit uitonderhandeld) ineens lekker snel.
Ik had verwacht bij een speed van 100, dat ik 100mbit max haal en klaar.
Wie heeft er een idee?
Ik had mijn eigen laptop (Lenovo x250, ssd, prima ding) op een netwerkkabeltje geprikt en had ook geen problemen totdat ik een file wilde copyeren vanaf een andere pc. performance was belachelijk traag, rond de 400~800 kbytes/sec.
De locatie heeft een cisco 3750G 24 poorts switch en een 4mbit uplink (geen locale servers, ik denk dat daarom het probleem niet echt aan het licht is gekomen.)
Het viel mijn laptop op 100mbit geconnect was terwijl ik gigabit had verwacht. ik dacht eerst wat raar. even de kabels van de switch naar het patchpaneel en walloutlet naar mijn laptop vervangen, dit had geen effect
Mijn switchport config was als volgt:
Ik weet niet waarom de vorige admins dit gedaan hebben, mijn verwachting was dat dit gedaan is omdat de muur bekabeling rot is ofzo. Ik heb als test deze (speed en duplex) config weggehaald en de performance problemen waren weg. Ik schoot van 6mbit/sec naar 600mbit/sec. Probleem opgelostspeed 100
duplex full
spanning-tree portfast
Het zit me toch niet lekker en ik kan het niet los laten (
Ik had verwacht bij een speed van 100, dat ik 100mbit max haal en klaar.
Wie heeft er een idee?