Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdebeer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:17
Mede tweakers,

Ik heb sinds kort de TP-Link Archer C2 router en gebruik deze om mijn desktop aan te sluiten op mijn bekabelde netwerk. Ik heb hier ook de printer en de Phillips Hue op aangesloten. Op de doos staat dat deze router een gigabit verbinding zou moeten leveren.

Als ik direct mijn computer aansluit op de wallplug (die via een switch naar de ziggo router gaat) dan haal ik 200 mbit internet snelheid (precies wat ik van ziggo krijg). Sluit ik echter de TP-Link Archer C2 aan, dan haal ik maar maximaal de helft.

Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Of heeft deze router helaas echt maar deze lage bekabelde snelheid?

Groeten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Archer C2 is een ultiem low-end ding (vooral de 5GHz is absurd, tegeltje aan de wand ipv zinnig) maar het heeft 5GbE poorten en zou iig volgens deze review in staat zijn >800Mbps te routeren. Dus als je bedraad max 100Mbps haalt zou het daar niet aan mogen liggen.

Eerste verdachte bij dit soort zaken is je kabels of connectoren. Als je de Archer C2 ertussen hangt heb je minimaal een extra kabel in gebruik tov de situatie met computer direct op wallplug. Die extra kabel zou ik als eerste verdenken en uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdebeer
Ja, dat leek mij ook. Ik heb echter twee dezelfde kabels die allebei direct vanuit de wallplug een hoge snelheid geven geprobeerd, en alleen met deze twee kabels de router ertussen aangesloten. Helaas gaf dit hetzelfde resultaat...

Wat die prestaties van de 5GHz betreft ben ik het overigens volledig met je eens. een afstand zonder muren van ongeveer 8 meter is al te zwaar om alleen de chromecast audio van voldoende bandbreedte te voorzien. nu toch maar terug naar 2.4 dat functioneerde beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Staat een van die kabels met de interface speed op 100mbps? En haal je 95 of 102? Laatstgenoemde duidt weer eerder op andere problemen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdebeer
NoxiuZ schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:45:
Staat een van die kabels met de interface speed op 100mbps? En haal je 95 of 102? Laatstgenoemde duidt weer eerder op andere problemen.
Ik zal eens moeten kijken of de interface speed op 100mbps staat zou dat een router setting kunnen zijn van de C2? Ik haal met speedchecker steeds zo'n 80-90 mbps, dus echt niet meer dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tcdebeer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:07:
[...]

Ik zal eens moeten kijken of de interface speed op 100mbps staat zou dat een router setting kunnen zijn van de C2? Ik haal met speedchecker steeds zo'n 80-90 mbps, dus echt niet meer dan 100.
Nee, je netwerkkaart in je PC even op Gbit vastzetten in de properties. Teveel routers struikelen over auto-negotation.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Hoe gebruik je de Archer C2? Als router na een Ziggo router (dus twee routers in je netwerk, met twee DHCP servers, twee keer NAT)? Of ingesteld als access point/switch?
Pagina: 1