Hmm ja ik weet niet welke rechten de verkoper heeft, anders zullen alle dealers met 2e hands auto's er mee moeten stoppen daar waar je nooit de staat van het blok kan weten. Ja tenzij je opvallende dingen hebt zoals extreem veel zweten en etc.
Maar goed je kan gelijk hebben zoals in de bron die ik in mijn reactie hierboven vermeld.. Hoewel er wel gesproken wordt over zaken wat de verkoper had kunnen weten op gebied van reparaties. Een motorblok ga je niet bepaald repareren indien die stuk is, de verkoper had dit dan naar mijn weten ook niet kunnen weten. Je start, je hoort dat het als een zonnetje loopt en meer weet de verkoper normaliter ook niet
Het zou wel zo zijn, stel de dealer wist dat het blok slecht was, dan had hij dit moeten aangeven. Het motorblok is imo dan ook echt een twijfel geval, maar zeker de moeite waard om aan te kaarten bij de verkoper!
Ps. ik wil toch graag weten hoe je zo zeker bent dat het blok defect is. Daar waar ik ontiegelijk veel klachten lees omtrent deze auto voor het niet willen starten, dit heeft bij 1 iemand die deze auto nieuw gekocht heeft volgens mij ondertussen al min 6 verschillende oorzaken gehad.
1x de start-uit knop
1x een sensor bij het rempedaal
1x een vloeistof sensor
1x een accu
1x een dynamo
1x een startmotor (wat dus niet het blok is)
Wel is hij zeer tevreden met zijn nieuwe auto

Wat bedoel jij (topic starter) precies met: geen compressie? Wat hoor en voel je zodra je het contact omdraait / indrukt om te starten? Een blok gaat bijna nooit stuk, ik denk dan stiekem ook niet dat het blok stuk is, het kan zoveel zijn.
Mijn auto (de b6 rs4) starten afgelopen zondag niet normaal, toeren kwamen niet boven de 100 tenzij ik flink gas gaf en de sleutel naar rechts bleef duwen, liet ik de sleutel los poef viel die uit.
Gister om naar werk te gaan starten hij helemaal niet, voor mij was het duidelijk: dynamo, startmotor of de accu. Even naar de Brezan (auto onderdelen) gereden en het start ''vermogen'' van de accu was ver onder de norm.. Nieuwe accu meegekregen en die ga ik vandaag plaatsen.
Afgelopen zondag zakte mij de moed ook in de schoenen daar waar ik dacht dat het om het blok ging (en bij een rs4 wordt je echt niet vrolijk, dan kan je wel janken), het was gewoon de start motor die te weinig van de accu kreeg waardoor die het niet geregeld kreeg.
Nvm ik las in een reactie van iemand dat het tijdens het rijden gebeurd is en niet met het starten.
[
Voor 49% gewijzigd door
LopendeVogel op 23-11-2016 09:21
]