Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:04
Beste tweakers,

Ik zit al enige tijd te dubben over welke upgrade ik ga doen. Met Black Friday om de hoek lijkt me dit de uitgelezen mogelijkheid om advies te vragen aan onze community.

Ik ben nu in het bezit van de PS3 fat 50GB. Het beestje draait ommenabij de 8 jaar geloof ik. Werkt nog steeds prima, maar ik koop nauwelijks games meer. Wat me het meeste stoort is dat de games die voor mij interessant zijn, niet meer naar de PS3 komen. Aangezien dit probleem steeds groter wordt, is het denk ik tijd voor een upgrade.

Ik heb denk ik een kleine voorkeur voor de PS. Dit komt vanwege Horizon Zero Dawn oa. Ik ben niet in het bezit van een 4K tv met HDR. En die kan ik ook wel vergeten de komende jaren vrees ik. O+

Microsoft heeft Project Scorpio gepland staan komend jaar. Heb ik iets gemist of is er niets bekend wat Sony doet?

Wat raden jullie aan? Ik heb de Xbox One S ook nog steeds in overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:42
Vind je exclusives belangrijk? --> Kies de console die bij je past

Vind je 1080p prima en hoef je niet het hoogst haalbare grafich? X1 of PS4

Wil je meer grafische kracht? PS4 Pro als je hem nu wilt of Scorpio als je langer kan wachten (die wordt sneller)

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Reden 1: exclusives. Dit is de belangrijkste reden. Die console dient om spelletjes op te spelen en je wilt die spelletjes spelen die jij graag wil spelen. Wil je graag Uncharted, Bloodborn, Until Dawn, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian,... spelen, dan moet je bij Sony Playstation zijn. Wil je Halo, Gears of War, Forza, Killer Instinct,... spelen, dan moet je bij Microsoft Xbox zijn.

Reden 2: vrienden. Op welke console spelen mijn vrienden? Spelletjes spelen is leuker. Samen met bekenden/vrienden spelletjes spelen is nog leuker. Welke console is het wijdst verspreid onder vrienden/collega's/bekenden?

Overige persoonlijke redenen...

Microsoft: als je NU een console wilt kopen is de Xbox One S de logische keuze. De Scorpio staat pas voor volgend jaar gepland, dus ja, da's geen optie. Er is ook nog heel weinig bekend over wat dat ding nu eigenlijk precies gaat inhouden behalve dat het de krachtigste console op de markt zal zijn. Maar laat je daar niet door leiden: de krachtigste console is niet altijd de populairste/beste heeft het verleden al bewezen. De originele Xbox was krachtiger dan de Playstation 2. De Playstation 3 was krachtiger dan de Xbox360.

Sony: PS4 slim of PS4 pro. Sony heeft nog geen antwoord geformuleerd op de Microsofts Scorpio. Bij Sony zullen ze ook wel eerst afwachten wat die Scorpio precies te betekenen heeft en of er uberhaupt een antwoord moet op komen. Misschien is de PS4 Pro wel goed genoeg. Indien je de 100 euro niet uitmaakt, dan zou ik de PS4 Pro kopen zelfs al heb je geen 4k plannen. Je hebt 8 jaar met je PS3 gedaan. Je hebt misschien nu geen 4k plannen, maar is dat wel nog zo over 5 jaar? De PS4 Pro is een betere toekomstgerichte aankoop. De PS4 Slim bespaart je 100 euro, maar dan loop je het risico dat je sneller zal moeten/willen upgraden.

Succes!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:02
Als ik jou zo lees, zou ik voor de PS gaan.

Enige nadeel van de PS blijft de controller, maar dat is persoonlijk. Exclusives is denk ik het grootste argument om voor de een of de ander te kiezen, zoals DarthDavey al aangeeft.

Voor beste graphics ps vs xbox hoef je het niet te doen. Dat is non-existent en alleen maar zichtbaar bij 1:1 vergelijk en zelfs dan vaak alleen nog maar als je er op gewezen wordt.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basset schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:41:
Als ik jou zo lees, zou ik voor de PS gaan.

Enige nadeel van de PS blijft de controller, maar dat is persoonlijk. Exclusives is denk ik het grootste argument om voor de een of de ander te kiezen, zoals DarthDavey al aangeeft.

Voor beste graphics ps vs xbox hoef je het niet te doen. Dat is non-existent en alleen maar zichtbaar bij 1:1 vergelijk en zelfs dan vaak alleen nog maar als je er op gewezen wordt.
Mwah Pro met downsampling/HDR/4k is best goed zichtbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 22:40
bram1984 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:17:
[...]

Mwah Pro met downsampling/HDR/4k is best goed zichtbaar hoor.
dat is waar omdat je "meer pixels" praktisch zou moeten hebben maar het kan ook tegen je werken dus kijk daar mee uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 08:45
Blijft een moeilijke zaak. Echter, kijk naar wat je vrienden hebben of als je echt exclusives wilt spelen.
Ik heb enkele vrienden die op xbox spelen, dus laatst een nieuwe one s gekocht nadat de 360 al enkele jaren stond te bestoffen. Qua graphics ben ik er zeker van dat zowel PS als XBOX top zijn.
Enige waarover ik nog twijfelde of ik volgend jaar misschien een VR bril wou kopen, dan was de PS een betere keuze geweest voor mij

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:04
Dank allemaal.

Het is mij helder dat het Playstation blijft voor mij. De exclusives voor Xbox doen mij niet zo veel. Qua controller is het voor mij niet zo erg, ik ben er namelijk maar eentje gewend. Ik speel voornamelijk alleen, ook online. Bloedhekel aan dat gekakel in games. haha.
Pagina: 1