Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:16
Beste mede tweakers,

Ik wil graag in mijn HP 15-bc031nd een extra HDD toevoegen. Ik beschik nu over een 256gb SSD maar ik zou graag extra ruimte nog willen zodat ik daar VM's kwijt kan en andere software.

Ik heb contact gezocht met HP support deze serie heeft namelijk een grote backplate en als je RAM of HDD wilt swappen / toevoegen moet je de gehele backplate demonteren. Ik heb gevraagd aan hun als ik dit los haal mijn garantie niet kwijt raak. (zie ook de toegevoegde afbeeldingen). Ik heb bij andere samenstellingen van dit systeem gezien dat er ook edities zijn met 1 of 2 TB HDD. Er is dus een HDD bay beschikbaar.

Tijdens de chat heb ik een link gekregen naar een maintenance guide, Op pagina 31 staat de informatie voor het installeren van een HDD.

Mijn vragen zijn het volgende en ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen uit eerdere ervaring,
de vragen komen voor uit dit document op pagina 31 http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05117922

Bij het installeren van de HDD moet ik dan echt het display ook los halen? ik vind dit namelijk erg link om zelf te doen.

Zit er al een bracket in de laptop? of is dit niet nodig

Zit de hardrive cable al in het systeem of moet ik deze nog aanschaffen? ( hoop het niet vragen ze 30 euro voor :F)

Ik hoop dat jullie deze vragen voor mij kunnen verduidelijken.
Ervaring is aanwezig om zelf een HDD te plaatsen, alleen wil ik dit soort dingen vooraf graag duidelijk hebben om niet voor verassingen te staan.

Alvast bedankt voor het mee denken!

Forum
Chat1Chat2Chat3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben geen reparateur noch hobbyist dus kan jouw echte vraag niet goed beantwoorden.

Wel heb je een USB3.0 en mogelijk kan je beter/veiliger investeren in een externe SSD? Die is ook makkelijker in andere systemen te prikken als je VMs of software wil kopieren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:09:
Ik ben geen reparateur noch hobbyist dus kan jouw echte vraag niet goed beantwoorden.

Wel heb je een USB3.0 en mogelijk kan je beter/veiliger investeren in een externe SSD? Die is ook makkelijker in andere systemen te prikken als je VMs of software wil kopieren.
Ja dat is opzich ook wel een optie. Maar het lijkt mij makkelijker als de mogelijkheid er is om hem in te bouwen. Dan heb ik ook nog de mogelijkheid voor dual boot win-linux.

Maar bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb net even de manual bekeken; de brackets staan ook genoemd op pagina 17/18 van het document. Het lijkt erop (nadruk) dat deze brackets geen apart part-nr hebben en dus default aan een disk van HP vast zouden moeten zitten. Aangezien je geen disk hebt, zal je mogelijk een losse bracket-assembly moeten zoeken voor dit type laptop.

En de rest van jouw vraag: ja, het lijkt er inderdaad op dat je het scherm ook los moet halen. Of in ieder geval dusdanig moet losschroeven dat er voldoende ruimte is om je keyboard netjes te verwijderen om een nieuwe drive te plaatsen. De tekeningen laten mij in ieder geval niet goed zien of je e.e.a. ook vanaf de onderkant kan doen ondanks dat pagina 31 toch wel direct de onderkant van de laptop laat zien.

De cable zou in het systeem kunnen zitten maar aangezien dat ook een apart part-nr is, zal het me niets verbazen als ze die 20 cent hebben bespaard door deze niet in de laptop te monteren aangezien een extra HDD niet is besteld bij aankoop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Een bracket weten te bemachtigen. Dankzij de mederwerkers van de mycom. Vanuit een scrap hp laptop.

Via hp spareparts ga ik een hdd cable regelen.

Ik zal verdere updates in deze post plaatsen

[ Voor 165% gewijzigd door glenn456 op 25-11-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvuden
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik wil mijn bc031nd van HP ook voorzien van een extra disk. Ben dus ook op zoek naar een bracket en een hdd kabel voor deze nieuwe laptop. Kun je mij aangeven hoe je aan de hdd kabel bent gekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glenn456
Ik heb mijn cable hier besteld https://www.buyitdirect.com/cable-hdd/858969-001/2870274.

De officiële hp spareparts leveranciers leveren alleen maar b2b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvuden
Met mijn zoektocht kwam ik bij dezelfde leverancier uit ;-) Echter heb ik geen scrap laptop voor de brackets, lijkt me dat dit toch ook moet passen met een standaard alternatief. Het is maar om de HDD mee vast te zetten toch? Voor de brackets kan ik nml geen part nummer vinden. Wel raar overigens dat part nummer
858969-001 niet volgens de site https://www.convena.com/a...-inc-858969-001-cable-hdd past op de bc031nd en bc035nd, tenminste bij deze modellen kun je geen hdd kabel aanschaffen, echter wel partnummers die er op lijken voor andere onderdelen, dus we zitten in de buurt.

Rest mij nog 1 vraag, moet het display gedemonteerd worden om de HDD in de laptop te kunnen monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Dvuden schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:12:
Met mijn zoektocht kwam ik bij dezelfde leverancier uit ;-) Echter heb ik geen scrap laptop voor de brackets, lijkt me dat dit toch ook moet passen met een standaard alternatief. Het is maar om de HDD mee vast te zetten toch? Voor de brackets kan ik nml geen part nummer vinden. Wel raar overigens dat part nummer
858969-001 niet volgens de site https://www.convena.com/a...-inc-858969-001-cable-hdd past op de bc031nd en bc035nd, tenminste bij deze modellen kun je geen hdd kabel aanschaffen, echter wel partnummers die er op lijken voor andere onderdelen, dus we zitten in de buurt.

Rest mij nog 1 vraag, moet het display gedemonteerd worden om de HDD in de laptop te kunnen monteren?
Ik denkt dat die niet een groot probleem moet zijn nee. De bracket is een stukje rubber dat er omheen gaat.
Voor het scherm heb ik wat rond vraag gedaan. Kans is klein dat het scherm echt helemaal los moet. waarschijnlijk alleen de schroeven van de scharnier bij de hdd, omdat de hdd hier misschien onder vast gehouden word.

Ik heb mijne nog niet open gehad. dit ga ik pas doen als alle onderdelen binnen zijn en dan zal ik dat hier ook delen met foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Heb zelf de zelfde laptop maar een ander type waarin geen ssd zat, deze toegevoegd en na veel zoeken een Amerikaanse site kunnen vinden met goede foto's hoe te openen, zal die zo even opzoeken. Vond het al met al beetje risky, maar het lukte wel.

Edit:

http://cukusa.com/hp-pavi...y85av.html#service-manual

[ Voor 7% gewijzigd door CCJJVV op 02-12-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Bedankt ! hier was ik naar opzoek. Zo te zien hoeft het scherm niet los wat ik al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvuden
@glenn456, ik heb het kabeltje ook besteld, jij had een caddy, zou jij een duidelijke foto kunnen plaatsen van hoe groot deze strips zijn en vooral de dikte. Ik vrees dat ik deze zelf ergens mee moet vervaardigen aangezien ze los niet aan te komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Ik heb even snel een paar foto's voor je geschoten. hieronder links naar full size,
De rubberen strips zijn erg klein 0.2 , 0,3 mm. preciezer kan ik het helaas niet meten voor je.

https://1drv.ms/f/s!AuUdGJdfC9tMzXPKnomKwhMVh0t_

[ Voor 52% gewijzigd door glenn456 op 21-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
ben benieuwd naar je resultaten, de laptop zit inderdaad onhandig in elkaar als je wat wilt bij plaatsen of vervangen. Maakt het tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Ik heb de hdd cable ontvangen. De hardeschijf is ook in bestelling.
Houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvuden
Thnx Glenn456,

Ik heb de kabel ontvangen, kan binnenkort mijn laptop open gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenn456
Het is gelukt allemaal. De hdd is geplaatst en er is 2tb ruimte bij gekomen.

Installatie is simpel, schroeven kun je zo los draaien. en met een plastic pasje kan je zo de zijkant open maken. Daarna kan je de hdd er zo in leggen en het kabeltje vast maken en hij werkt. Je hoeft hiervoor niet het scherm los te halen of dat soort dingen. ik zal een link posten naar de afbeeldingen.

https://1drv.ms/f/s!AuUdGJdfC9tMzXPKnomKwhMVh0t_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvuden
Hoi Glenn,
Inderdaad, de HDD was eenvoudig te plaatsen, wel een alternatieve cradle gebruikt, deze paste net. Geen pinnetjes af laten breken, wat je in sommige instructiefilmpjes kunt zien.

Ook lekker 2TB extra ruimte. Via Amazon.de had ik een 2TB Seagate Expansion gekocht met 10 euro korting waardoor deze me maar 74 euro kostte inclusief verzending. Hiermee houd ik ook nog een mooie externe behuizing over.
Pagina: 1