USB to multi connector kabel, iemand hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Hi,

Ik heb een aantal apparaten (vooral arduino spul) die ik wel eens aan mijn computer moet aansluiten, deze hebben verschillende USB aansluitingen, te weten USB-B, Micro en Mini. Nu is het lastig om steeds dat ene juiste kabeltje te vinden, ben em op een of andere manier steeds kwijt :P

Nu bedacht ik me, bestaat er geen 3 in 1 kabel, met een USB-A aan 1 kant en de 3 stekkers aan de andere kant. Flinke tijd aan het zoeken geweest via google maar heb nog niks kunnen vinden. Zijn er mensen hier die zoiets ooit hebben gezien? EN zo ja, waar? en hoe dit dan?

Of is het eenvoudig om te maken, is het een kwestie van de juiste aders van de stekkers aan elkaar solderen?

ido

Beste antwoord (via ido_nl op 23-11-2016 11:53)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Niets kunnen vinden? Als ik je tt letterlijk in eBay intyp krijg ik legio resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
wel met micro + mini en nog wat andere connectoren (vaak usb-c), maar niet met een USB-B connector!

En wat ik vooral vind zijn charge cables, dat hoeven geen data kabels te zijn, de data aders kunnen ze best weg hebben gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is het niet gewoon makkelijker om alle kabels te hebben liggen, en ze met een cable organizer weg te werken? (Bijvoorbeeld van die clipjes aan het uiteinde van je bureau waar je ze aan hangt, of zon mapje met elastiekbandjes waarin je ze opruimt)
Verloopjes hebben weer kans op slecht contact, en anders liggen die ook weer los te slingeren op je bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
usb hubje + elke kabel die je nodig zou kunnen hebben er in steken en met bovenstaande organizen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ze bestaan wel in de chinese shops, officieel is het namelijk niet volgens USB-spec om zo'n kabel te maken, dus niemand die een USB certificering wil hebben gaat zo'n kabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Bedankt voor alle antwoorden. Het gaat eigenlijk om mijn laptop, die ik naast me heb liggen op de bank. Hoe minder kabels of doosjes ik dan heb, des te beter.
Het ging er mij meer om 1 kabel te hebben that rules them all. Ik ga nog wel eens opzoek, wellicht dat ik een kabel kan kopen die in de buurt komt en dan zelf de USB-B er aan toe kan voegen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
DurkVell schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:40:
[...]

En? Heb je er ervaring mee? Want dat was namelijk de vraag.
Ja, ik heb zo'n ding liggen, doet prima zijn werk. Als de connector "diep" in het product ligt kan het wel zo zijn dat je met een andere connector tegen de rand komt hier moet je wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Die NEW MULTI 5 IN 1 CABLE USB FUNCTIONAL CONNECTOR ADAPTER HV 7 8 ziet er veel belovend uit, thanks, dit zou best nog eens goed kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zou zeggen zoek de goedkoopste en bestel die kan je eens kijken hoe het bevalt :)

Pagina: 1