Toon posts:

Raid probleem ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he hallo mensen ik wou graag een raid controler gister kopen,maar had eerst een topic op tweakers gezet en daar kreeg ik een replay dat het niet zouw werken als je twee verschillende merken schrijven zou hebben nu is mijn vraag dus.heb jij een raid controller en twee verschillede schrijven.post dan ff of het werkt bij jouw.
dus met twee verschillende schrijven.

Ps. mijn schrijven zin een 20 gig ata100 7200 toeren maxtor en een wd cavier ata100 7200 toeren.

alvast bedankt

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
of een raid controller werkt met twee vershillende schijven liht meesteal erg aan de controller en aande schijven. wat over het algemeen veel uitmaakt is dat de specs ongeveer gelijk zijn.

Daarbij is het verstandig de schijven altijd van te voren ff te low level formatten ( tegen woordig ook wel medium level formatten ) met behulp van een tootltje van je hdd producent.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 14:46 schreef Grijns het volgende:
Daarbij is het verstandig de schijven altijd van te voren ff te low level formatten ( tegen woordig ook wel medium level formatten ) met behulp van een tootltje van je hdd producent.
over lowlevelformat zijn de meningen verdeeld...er zijn HD-fabricant die geen garantie meer geven als je zelf lowlevelformat doet....

Verwijderd

Je kan 2 verschillende schijven op 1 raid controller zetten, alleen met twee dezelfe (specs, niet merk) krijg je betere prestaties. LAs je een 5400 en een 7200 schijf aan elkaar knoopt gaat de 7200 op de snelheid van de 5400 werken.
Grootte van de schijven is ook belangrijk, als je een 20 en een 30 gb hd in een raid0 config zet, hou je maar 40gb over, omdat hij 2x 20 neemt, omdat de schijven even groten moeten zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 23:53 schreef 5731N het volgende:
Je kan 2 verschillende schijven op 1 raid controller zetten, alleen met twee dezelfe (specs, niet merk) krijg je betere prestaties. LAs je een 5400 en een 7200 schijf aan elkaar knoopt gaat de 7200 op de snelheid van de 5400 werken.
Grootte van de schijven is ook belangrijk, als je een 20 en een 30 gb hd in een raid0 config zet, hou je maar 40gb over, omdat hij 2x 20 neemt, omdat de schijven even groten moeten zijn.
Nu vraag ik mij het volgende af :

zoals hierboven staat krijg je een 40 GB Raid vollume, maar is de overige 10 GB dan ook nog aanspreekbaar, als een normaal Vollume ?

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Op zondag 01 juli 2001 00:59 schreef malfa het volgende:

zoals hierboven staat krijg je een 40 GB Raid vollume, maar is de overige 10 GB dan ook nog aanspreekbaar, als een normaal Vollume ?
Nee

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:45

[..]

Kort gezegt: Nee (zie post hierboven)
Lang gezegt: die 10 GB gaan gewoon verloren, het is de schijf en hele controller kanaal die op RAID-0 wordt ingesteld en daarom niet de rest aanspreken, het worden geen soort partities of zow.

Verwijderd

dat kan wel als je onder linux striped.... :)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 14:33 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

dat kan wel als je onder linux striped.... :)
Ja dat weet ik, dit kun je software matig onder NT ook doen, maar dan moet mijn P200MMX zoveel werk gaan verzetten :P
Pagina: 1