Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goester
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo allemaal,

Ik heb nu 2 jaar een s5 en ben er erg tevreden over.
Alleen sinds een paar dagen laadt de telefoon niet meer goed op.
Als ik het snoertje in de telefoonstop verschijnt eerst wel het bliksem tekentje maar dit blijft steeds opnieuw verschijnen.
hij laadt ongeveer 5% in een uur op en als hij aanstaat laadt hij helemaal niet op.
Waar kan dit aan liggen? en als het een technisch probleem is waar kan ik dit laten repareren en hoeveel kost dat ongeveer?

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is het laadsysteem nog goed ?
Is de laadpoort van je tel schoon ? zo niet reinig dit met satéprikker of nylon tandenstoker.
(vaak zit er stof in)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goester
Hackus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:12:
Is het laadsysteem nog goed ?
Is de laadpoort van je tel schoon ? zo niet reinig dit met satéprikker of nylon tandenstoker.
(vaak zit er stof in)
met laadsysteem neem ik aan dat je adapter+snoertje bedoelt? als je dat bedoelt dan zijn die nog goed.
ik ga nu ff een sateprikker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goester schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:13:
[...]

met laadsysteem neem ik aan dat je adapter+snoertje bedoelt? als je dat bedoelt dan zijn die nog goed.
ik ga nu ff een sateprikker proberen.
Ja, lader en usb kabel. komt vaak voor dat mensen o.a. bij de Action een onderdeel kopen, en dit probleem zich ineens voor doet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goester
Hackus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:17:
[...]

Ja, lader en usb kabel. komt vaak voor dat mensen o.a. bij de Action een onderdeel kopen, en dit probleem zich ineens voor doet.
op het eerste gezicht lijkt schoonmaken niet te helpen, ik probeer het nog ff maar ik weet niet of het gaat helpen. als het niet licht aan stof in de oplaadpoort, wat kan dan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

- Ander laadsysteem proberen
- Toestel aansluiten aan laadsysteem en toestel uitzetten
- Kijken in batterij instellingen
- is er iets gebeurt, vocht, vallen etc ?
- misschien toestel herstellen, en anders lijkt me de oplaad connector defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:07

TommieW

Numa numa.

Volgensmij heeft de S5 ook de mogelijkheid om draadloos op te laden. Als je het via de connector niet meer werkend krijgt, kan je altijd nog voor een paar tientjes zo'n oplader scoren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Probeer eens een ander kabeltje en/of een andere stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44
heb hetzelfde weleens gehad met een galaxy nexus, daarbij is uiteindelijk onder garantie de usb poort vervangen. Als je geen garantie meer hebt kan je dit ook in een reparatie shop laten doen, ik vermoed dat je dan rond de 50 euro kwijt bent. Je kan het ook zelf proberen, dan ben je vaak maar een paar euro kwijt voor het onderdeel, maar de kans bestaat wel dat je je hele toestel sloopt.

Verder geen zekerheid dat het usb poortje defect is, maar wellicht dat ze dat in de repair shop voor je kunnen doormeten ofzo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Laatst online: 09-11-2024
Als ik de symptomen bij elkaar optel is het "gewoon" een defect laadcircuitje in het toestel . Is voor iemand met de juiste gereedschappen en kennis prima te repareren. S5 is echter wel een toestel dat je met beleid moet repareren vanwege de spatwaterdichtheid. Je werkt vanaf het scherm naar achteren en officieel moet er behalve het sub-boardje met de USB aansluiting ook een aantal dubbelzijdige tapes en pakkingen vervangen worden :-P .

Als het toestel jonger als 2 jaar is en geen schade heeft opgelopen , kunnen de meeste Samsung servicepunten dit voor je oplossen. Ahmed op de hoek zou het ook kunnen maar je hebt een grote kans dat je scherm het niet gaat overleven en dan ook vervangen moet worden ..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 843147

burrfoot schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:39:
Als ik de symptomen bij elkaar optel is het "gewoon" een defect laadcircuitje in het toestel . Is voor iemand met de juiste gereedschappen en kennis prima te repareren. S5 is echter wel een toestel dat je met beleid moet repareren vanwege de spatwaterdichtheid. Je werkt vanaf het scherm naar achteren en officieel moet er behalve het sub-boardje met de USB aansluiting ook een aantal dubbelzijdige tapes en pakkingen vervangen worden :-P .

Als het toestel jonger als 2 jaar is en geen schade heeft opgelopen , kunnen de meeste Samsung servicepunten dit voor je oplossen. Ahmed op de hoek zou het ook kunnen maar je hebt een grote kans dat je scherm het niet gaat overleven en dan ook vervangen moet worden ..
Met jou eens. Twee weken geleden had mijn S5 ook problemen met opladen. Dus ging ik naar "Ahmed" op de hoek om mijn toestel te laten repareren aangezien de hoge prijzen voor een telefoon reparatie bij officiele Samsung reparateurs. Helaas was dat wel een domme actie van mij want 1) de batterij van mijn S5 was vervangen, maar het probleem was niet opgelost 2) op mijn LCD kwam op eens een grijse lijn te staan die daarvoor er niet was. Uiteindelijk heeft een officiele Samsung reparateur mijn S5 vakkundig gerepareerd. Les geleerd ten kosten van mijn portmonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En, werkt alles weer of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Sinds kort heeft de s5 die ik doorgeschoven heb naar mijn vader dit ook. De telefoon laadt niet meer met de autolader, of de lader die meegeleverd was met de s5. Het rare is dat de telefoon wel laadt met de fastcharger die meegeleverd is met mijn s6 (ik denk dat het aan het hogere voltage ligt).

Ik laad zelf altijd mijn telefoon 's nachts op, maar als mijn s6 een hele nacht aan de fastcharger gehangen heeft, doet de schermrotatie raar, dus laad ik hem met een andere lader, en de s5 met de fastcharger, nu laadt de s5 dus alleen nog maar met die fastcharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 14:44
Zelfde probleem hier. Wat vaag is dat de S5 bij mij SOMS niet laadt! Niet met de Action lader maar ook niet de originele samsung lader.

Bij een RESTART van de S5 werkt het laden ineens wel weer.

Lekkere bug, die lijkt ingebouwd na de laatste software update. :D :+

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Pagina: 1