De pc van mijn zus is nu 5 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. Ze heeft aan mij gevraagd of ik weer eentje voor haar kan samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze zal het hoofdzakelijk voor officetaken gebruiken (thuiswerken), daarnaast Facebookspellen en is ook een hobbyfotograaf. Hiervoor gebruikt ze Lightroom om haar foto's te bewerken en te beheren. Gamen is verder niet aan de orde.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een budget vastgesteld, maar ik denk dat een leuk systeem niet meer als 600 euro hoeft te kosten. Het is de bedoeling dat het zeker weer 5 jaar mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De harde schijven mogen mee, evenals de brander. Ik twijfel over de voeding. Deze is 2 jaar geleden nog vervangen. Dit is een Corsair CXM 550w.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, processor en geheugen. Ik wil het nu eerst met onboard video proberen, tenzij het voor Lightroom een echte winst is om een grafische kaart erbij te prikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Pc staat in de woonkamer dus stil is erg fijn. De oude kast was een Factel Design R4, die beviel erg goed, maar de poorten aan de voorkant zijn achterhaald. USB 3 daar is fijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hartelijk dank voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze zal het hoofdzakelijk voor officetaken gebruiken (thuiswerken), daarnaast Facebookspellen en is ook een hobbyfotograaf. Hiervoor gebruikt ze Lightroom om haar foto's te bewerken en te beheren. Gamen is verder niet aan de orde.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een budget vastgesteld, maar ik denk dat een leuk systeem niet meer als 600 euro hoeft te kosten. Het is de bedoeling dat het zeker weer 5 jaar mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De harde schijven mogen mee, evenals de brander. Ik twijfel over de voeding. Deze is 2 jaar geleden nog vervangen. Dit is een Corsair CXM 550w.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, processor en geheugen. Ik wil het nu eerst met onboard video proberen, tenzij het voor Lightroom een echte winst is om een grafische kaart erbij te prikken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Pc staat in de woonkamer dus stil is erg fijn. De oude kast was een Factel Design R4, die beviel erg goed, maar de poorten aan de voorkant zijn achterhaald. USB 3 daar is fijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Allereerst klopt alles, geen rare, onmogelijke combinaties?
- De kast, is deze stil? Ik heb deze gekozen met behulp van de filters. Geen idee of een goede keuze is.
- Hulp bij beslissen van de voeding. Oude meenemen? Nieuwe? Zo ja, welke voor hoeveel Watt? Ik heb er nu wel eentje in de lijst opgenomen.
- Op de oude pc staat nu Win 10. Kan deze mee naar de nieuwe pc? Ik dacht van niet, maar zeker weten doe ik dat niet. Deze zal dan ook nog moeten gekocht worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Sharkoon S28 Value | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 60,95 | € 60,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 536,38 | |
Hartelijk dank voor het meedenken.