Verkeerde link geopend

Pagina: 1
Acties:

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-11 21:29
Mijn moeder heeft net per ongeluk een verkeerde link geopend via de mail, het was een huppeldepup.su en dan .jar link, ik heb de internetkabel er gelijk uitgehaald en AVG is nu bezig met het scannen van de PC. Ook via task manager geen verdachte processen gezien misschien dat iemand een paar tips heeft om er even zeker van te zijn dat de pc niet besmet is (backup is al gemaakt)?

Bedankt :p

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

huppeldepup, vrij vaag ;)

Dan kan de tip ook niet anders zijn dan vaag: zie alle andere topics in B&V met dit soort vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ugraded
F_J_K schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:39:
huppeldepup, vrij vaag ;)

Dan kan de tip ook niet anders zijn dan vaag: zie alle andere topics in B&V met dit soort vragen.
Daar bedoel ik eigenlijk een link mee, ik gebruik hupeldepup als naam voor de link, hier een duidelijker voorbeeld: linknaarsite.su.jar ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jar is een Java ARchive. Staat er geen Java op de PC? Dan doet het niks.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ugraded schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:56:
[...]

Daar bedoel ik eigenlijk een link mee, ik gebruik hupeldepup als naam voor de link, hier een duidelijker voorbeeld: linknaarsite.su.jar ;)
Ik bedoel: als we niet weten wat er aan de hand is dan blijft het bij algemeenheden die je alvast kunt proberen & de resultaten benoemen..

Maar goed punt hierboven, staat er bijv. JRE geïnstalleerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10 21:49
Tip om het scannen makkelijker te maken:
Verwijder AVG en installeer een virusscanner die wel werkt..

Modbreakje: zo is dit hooguit een troll...

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2016 21:00 ]

Plezant. Krokant. Galant.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Als er geen JRE is geïnstalleerd hoef je nergens bang voor te zijn. Volgens mij kun je het bestand zelfs controleren met Virustotal.

[ Voor 35% gewijzigd door Meg op 22-11-2016 20:13 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Ugraded
Markimoo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:13:
Als er geen JRE is geïnstalleerd hoef je nergens bang voor te zijn. Volgens mij kun je het bestand zelfs controleren met Virustotal.
Dit dacht ik dus ook tot ik dit tegenkwam op internet: https://www.reddit.com/r/..._java_thats_cute_must_be/

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dat is nieuw voor mij. Leuk stuk leesvoer, bedankt hiervoor. Maar was dat niet mogelijk een bestand met een dubbele extentsie? Ik weet niet of je dat direct ziet wanneer je iets als bijlage verstuurt.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:09
Daar is iemand enkel heel verbaasd dat iets dat geen .exe is toch een keylogger kan zijn.

Natuurlijk kan dat. Maar in geval van een .jar kun je die niet uitvoeren zonder JRE.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gelijk een backup maken is niet heel verstandig trouwens. Als het een Ransonware virus is moet je dat nou juist niet doen want dan is je backup ook gelijk besmet.

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Installeer Malwarebytes en laat deze scannen
Pagina: 1