flikkerend verkleurd beeld tweede monitor hdmi-dp adapter

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Ik heb een msi geforce 1070, een kaart met DVI,HDMI en 3 x display port. Mijn NEC2690WUXi en Dell ultrasharp 1600x1200 uit een goed jaar werken prima in een dual monitor setup in win 10.
Een oculus rift gekocht dus de HDMI is nu bezet.
Dus een adapter kabeltje HDMI->display port aangeschaft om de 2e monitor weer in bedrijf te krijgen.
Helaas krijg ik een raar rood verkleurd flikkerend beeld op mijn 2e monitor.
Eerste gedacht: het ligt aan het kabeltje. Beetje googelen en lees dingen over: je moet een actieve adapter kopen. Jammer.

Wat ik niet eens had uitgeprobeerd was om de 2e monitor op de hdmi van de ingebouwde grafische kaart van het moederbord aan te sluiten. Het leek me nogal absurd. Maar dat kan zo maar! In Windows kun je de 2e monitor op een 2e grafische kaar gewoon gebruiken voor uitbreiding van je desktop.
Des te zuurder is dat het beeld ... flikkert, pixelig vervorm, rood verkleurd is etc. Terwijl ik het adapter kabeltje nu niet meer gebruik.

Voor alle duidelijkheid, als ik mijn oculus rift er uit trek en de monitor in plaats daarvan in de hdmi van mijn grafische kaart steek is het beeld weer gewoon goed.
Is er een manier om dit op te lossen die mijn bankrekening verder ongemoeid laat?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Klinkt als een HDCP issue.

Betekend dat je jouw monitor geen goede communicatie heeft met de GPU, dit is vaak software matig, kan soms een slechte hdmi/dvi kabel zijn, heb ook wel eens gezien dat de aarding niet goed is. dus een kleine spanning wordt er gemaakt want eigenlijk niet de bedoeling is.

probeer eens wat resolutie's uit, mogelijk instelling op monitor want aan gegaan is ?