HP ELITEBOOK 850 G3 goede aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torak220
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-04-2021
Mijn vraag

Mijn universiteit biedt een HP ELITEBOOK 850 G3 aan van een waarde van 1900 euro voor slechts 880 euro. Wat ik nu graag zou willen weten is of deze laptop effectief 1900 euro waard zou zijn en wat zijn mogelijkheden zijn op gebied van gaming (aangezien ik toch geen zware software ofzo moet draaien).

Dit zij de specs en andere diensten die ze erbij geven:

Beeldscherm: 15,6" Full HD (1920x1080) LED Back-Lit Slim eDP (embedded DisplayPort) SVA anti-glare
Touchscreen: nee
Processor: Intel Core i5-6200U
RAM-geheugen: 16GB (2x8GB) 2133 DDR4
Grafische kaart: AMD Radeon R7 M365X 1GB GDDR5 dedicated
Harde schijf: 256GB M2 SATA-3 TLC Solid State Disk (SSD)
DVD+/-RW: Nee, externe optische schijf kan aangesloten worden via de USB poorten
Netwerk: LAN adapter: Intel Ethernet Connection I219-V 10/100/1000mb
WLAN adapter: Intel 8260 -ac 2x2 NV +BT 4.2 LE
Audio: Bang & Olufsen - 2 ingebouwde premium stereo luidsprekers
Muis: - Touchpad Touchpad inclusief aparte USB muis
Toetsenbord: Morsbestendig toetsenbord met een afvoer
Numeriek toetsenbord: ja
Batterij: 3 cell 46,5Whr Long Life (+/- 1000 laadcycli) maximum 12 uur stand-by (met 3 jaar garantie)*
VGA-aansluiting: ja
HDMI: nee
Display port: ja
USB 2 USB 3.0 poorten (one charging), 1 USB-C
Webcam: 720 HD
Bluetooth: Bluetooth 4.2
Smart card lezer: ja
Media card lezer: SD, SDHC en SDXC
Vingerafdruklezer: ja
Aansluiting hoofdtelefoon en microfoon: ja
Beveiliging : anti-diefstal sticker
Gewicht: 1,89 kg
Afmetingen: 38,33 x 25,77 x 1,94 cm
Operating System: Windows 10 Home 64-bit en Microsoft Office
(optioneel: pakket met upgraderechten naar Windows 10 Pro en volwaardige licentie van Office 2016)
Garantie 3 year Next Business Day On Site

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan naar de grafische kaart en ik vond precies nergens goede informatie over deze specifieke kaart. Ook heb ik al eens gekeken naar wat de computer normaal kost en dan lijkt het eerder te gaan over het 1400 euro model.

Alvast bedankt!
(moest dit in de verkeerde categorie staan mijn excuses)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11
Nooit naar vanaf prijzen kijken.

Kijk naar wat je nodig hebt, kijk naar het aanbod, kijk in de pricewatch (als je een typenr hebt kun je dat mogelijk ook direct invoeren, anders een vergelijkbaar model opzoeken ter referentie).

Ik type dit overigens op een HP Elitebook 840 G3 met mindere specs dan de machine uit de topicstart :+

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torak220
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-04-2021
Bedankt voor de tip! Door die "1900 euro" originele prijs heb ik me wat laten vangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 13:18
is keuze natuurlijk; ik vind de 850 G3 een prachtig model, en dat zijn zeer mooie specs!
Die 1900 zal overdreven zijn, adviesprijs zal rond de 1400 idd liggen.. en die 880 zal bottom price zijn die HP kan geven (wij hebben zelf een 10tal 850's met iets mindere specs aan 850 kunnen kopen)

maar kijk inderdaad wat je nodig hebt en wat je er mee wil doen én wat je budget is.
het is alleszins wel een héél mooie prijs voor het toestel.

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 18:36
ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een laptop met een 1060 (1280 cores) voor 100 euro meer (1500~) heb je een betere machine waar je waarschijnlijk voor gamen het wel langer vol zou kunnen houden dus uiteindelijk meer bang for your bucks
als voorbeeld:
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)
het is wel zwaarder maar ik weet wel zeker voor die factor dat je wel meer plezier hebt aan je machine

en anders misschien wachten op de 1050TI voor laptops (rond eind januari begin februari als je de geruchten moet geloven) want een M365x draait op het slome DDR3 wat niet echt veel performance kan beiden in tegenstelling tot een 1060 (Gpuboss.com als refrence hiervoor)

[ Voor 56% gewijzigd door Rockster34 op 23-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94337

Ik gebruik zelf de Elitebook 840 G3. Fantastisch apparaat! Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
Let ook even op de garantie. Bij die HP zit nbd. Dat heeft de gemiddelde consumenten laptop niet en daar betaal je ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Rockster34 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:56:
ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een laptop met een 1060 (1280 cores) voor 100 euro meer (1500~) heb je een betere machine waar je waarschijnlijk voor gamen het wel langer vol zou kunnen houden dus uiteindelijk meer bang for your bucks
als voorbeeld:
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)
Het is bijna ondoenbaar om een zakelijke machine zoals de HP te vergelijken met een gaming machine zoals de MSI.

Bij een student die dagelijks z'n laptop meeneemt past zo'n Elitebook typisch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:46
Gamen ga je hier niet echt lekker mee doen. En mocht dat vooral je doel zijn (en dus niet elke dag meesjouwen) dan zijn er betere laptops te vinden voor niet eens zo heel veel meer geld.

Acer heeft een i5 + 960m met 1080p IPS scherm voor 950 euro bij bol bijvoorbeeld. pricewatch: Acer Aspire VN7-592G 549K

Of je zou nog kunnen wachten tot de 1050ti zijn weg in laptops vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Torak220 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan naar de grafische kaart en ik vond precies nergens goede informatie over deze specifieke kaart. Ook heb ik al eens gekeken naar wat de computer normaal kost en dan lijkt het eerder te gaan over het 1400 euro model.
De GPU: http://www.notebookcheck....on-R9-M365X.160117.0.html

Alle specs over de kaart. Het is een midrange model van AMD, niet een echte game kaart.

Buiten dat om is de laptop wel een goede deal. Elitebooks zijn goede laptops en doorgaans vrij prijzig. Voor 800-900 euro ga je geen laptop vinden die dezelfde bouwkwaliteit heeft.
Syndroom schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:53:
Die 1900 zal overdreven zijn, adviesprijs zal rond de 1400 idd liggen.. en die 880 zal bottom price zijn die
Onderschat het prijskaartje niet. Zo'n configuratie als deze zal inderdaad in de winkel voor zo'n 2000 euro over de toonbank gaan. Elitebooks zijn los niet bepaald goedkoop. Deze config is helaas niet in de Pricewatch te vinden.

Laptops zullen wel ingekocht worden via een handelaar als ScholtenAwater door de universiteit. Prijzen liggen sowieso anders als je in bulk machines inkoopt.
.Maarten schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:12:
Let ook even op de garantie. Bij die HP zit nbd. Dat heeft de gemiddelde consumenten laptop niet en daar betaal je ook voor.
Bij laptops via de universiteit heb je gedurende je hele studieperiode via de universiteit garantie en ondersteuning hebt op de hardware en software. Vaak is er dan ergens een loket waar je terecht kan en eventueel een leen-laptop krijgt bij langere reparaties.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 18:36
Rukapul schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:54:
[...]

Het is bijna ondoenbaar om een zakelijke machine zoals de HP te vergelijken met een gaming machine zoals de MSI.

Bij een student die dagelijks z'n laptop meeneemt past zo'n Elitebook typisch beter.
studenten met een MSI machine is best wel geaccepteert tegenwoordig veel mensen die ik ken die nog school volgen hebben MSI of een ASUS :P bijna geen HP of dell hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Rockster34 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:55:
[...]

studenten met een MSI machine is best wel geaccepteert tegenwoordig veel mensen die ik ken die nog school volgen hebben MSI of een ASUS :P bijna geen HP of dell hier...
Acceptatie is op zich geen argument. Het is immers volstrekt logisch dat iemand een 'goedkope' consumentenmachine aanschaft, maar dat maakt het nog geen juiste onderbouwing. Goedkoop is immers vaak duurkoop als de producteigenschappen niet bij het beoogde gebruik passen.

Eerstejaars hebben ook nauwelijks zicht op de jaren voor zich. Wat mij opvalt bij laptops van stagiaires / afstudeerders is dat met name de 'plastic fantastic' modellen in een niet beste fysieke toestand verkeren en dat ook de stabiliteit en ondersteuning nog wel eens de wensen over laat.

Een zakelijk model brengt net dat stukje robustheid en ondersteuning over de tijd mee. Dat past heel goed bij een student voor wie een laptop primair een belangrijk stuk gereedschap is. Doorslaggevende factor is vaak prijs, maar juist op dat vlak lijkt topicstarter een mooi aanbod inclusief ondersteuning te hebben gekregen.

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:46
Zakelijk gebruiken wij HP 850's. G1 en G2. vlot genoeg voor zakelijk werk, licht en nette accuduur.
Op zich prima machines maar wel een paar kanttekeningen;
- wifi problemen zijn niet onbekend. Wifi wil soms niet connecten. Dan moet je wfii uit zetten en weer aan. Hebben de probooks ook last van.

- neem alleen een SSD. ga met een grote boog om de cache chips +HDD heen, die geven veel problemen en dataverlies.

het scherm...tsja...dat is gewoon slecht. Zet er een laptop van een paar honderd euro naast en je ziet de scherpte en helderheid verschillen. De 850's hebben ingebouwde mist in het scherm :-)

Misschien is de G3 beter, maar dat kan ik op papier zo niet zien.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 16:57
De problemen met wifi met de 850G1 herken ik inderdaad. Gruwelijk irritant. Regelmatig geen connectie of wegvallende verbindingen. Met name als de laptop na in slaapstand te zijn gezet, 'wakker' wordt in andere omgeving (met een andere wifi-netwerk dus), had ik regelmatig problemen.
Pagina: 1