Wij draaien hier op kantoor een Exchange 2013 server met daarvoor een Edge Transport server. Sinds een maand of 2 heb ik de zip bestanden geblokkeerd via de attachmentfilter op de Edge Transport server, omdat hier dagelijks een groot aantal van binnen kwamen met ongewenste berichten.
Dit werkte perfect, totdat we zelf een zip bestandje probeerde te versturen wat dus ook geblokkeerd wordt. Ik heb geprobeerd via dit PowerShell commando: Set-AttachmentFilterListConfig een ExceptionConnectors toe te voegen, voor het verzenden ging dat prima, maar nu blijkt dat ook de inkomende connector niets meer te filteren op dat gebied.
Ik kan geen optie vinden om deze uitzondering weer te verwijderen
en de spam met zipjes begint alweer opgang te komen. Zijn er Exchange guru's
die mij hier mee kunnen assisteren? Google biedt mij vooralsnog geen passende oplossing en op Technet kom ik de juiste parameter ook niet tegen.
Dit werkte perfect, totdat we zelf een zip bestandje probeerde te versturen wat dus ook geblokkeerd wordt. Ik heb geprobeerd via dit PowerShell commando: Set-AttachmentFilterListConfig een ExceptionConnectors toe te voegen, voor het verzenden ging dat prima, maar nu blijkt dat ook de inkomende connector niets meer te filteren op dat gebied.
Ik kan geen optie vinden om deze uitzondering weer te verwijderen