Vroeger was domotica zeer duur. En als je het nu door een aannemer laat aanleggen is dit nog altijd zo. Maar als tweaker doe je dit natuurlijk gewoon zelf. En daar spaarde ik zelfs geld mee uit.
Veel minder kabels moeten leggen in bijbouw bijvoorbeeld :-)
Ik werk dus veel met het gekende KlikAanKlikUit systeem of gelijkaardig. En dit in combinatie met de Homewizard.
Echter heeft deze zo zijn beperkingen en wil ik dus overschakelen op iets anders met meer ondersteuning voor goedkope alternatieven. Bijvoorbeeld voor milight.
Alternatieven die ik nu op het oog heb zijn Domoticz, Home Assistant en Homey.
Zijn er hier nog die al de omschakeling gemaakt hebben?
De Homey mist wel 868Mhz waardoor mijn temperatuurmeter niet meer zal werken, maar die is toch kapot..
Ook heeft die geen ondersteuning voor webcams?
Ik zoek dus vooral ook iets wat compatibel is met het goedkope AliExpress materiaal. tips voor zo een materiaal zeker ook welkom.
Veel minder kabels moeten leggen in bijbouw bijvoorbeeld :-)
Ik werk dus veel met het gekende KlikAanKlikUit systeem of gelijkaardig. En dit in combinatie met de Homewizard.
Echter heeft deze zo zijn beperkingen en wil ik dus overschakelen op iets anders met meer ondersteuning voor goedkope alternatieven. Bijvoorbeeld voor milight.
Alternatieven die ik nu op het oog heb zijn Domoticz, Home Assistant en Homey.
Zijn er hier nog die al de omschakeling gemaakt hebben?
De Homey mist wel 868Mhz waardoor mijn temperatuurmeter niet meer zal werken, maar die is toch kapot..
Ook heeft die geen ondersteuning voor webcams?
Ik zoek dus vooral ook iets wat compatibel is met het goedkope AliExpress materiaal. tips voor zo een materiaal zeker ook welkom.