Het laatste systeem dat ik zelf heb samengesteld en in elkaar heb gezet had nog een Pentium 4 processor, dus ik ben er een beetje uit. Ik kijk regelmatig in dit forum en ben gek op de BBG's. Veel is overgenomen uit de laatste BBG ultragamesysteem, maar dan met één videokaart.
Ik wil dit systeem combineren met een 3440x1440 ultrawide monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal overwegend worden gebruikt om mee te werken. Office, een code-editor en wat ligt Photoshop en Illustrator werk. Ik ben met dit systeem wel wat meer met VM's gaan doen om verschillende serveromgevingen goed te kunnen testen. Verder nog wat casual gaming (Skyrim, Rise of the Tombraider, Dishonored 2, geen super snelle actie of online gaming).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom nu rond de € 2.500,-- ex. monitor. Dit vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en audioapparatuur zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een volledig systeem te maken!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik ben niet merk trouw. Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit verhouding binnen de wensen die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet snel zijn en veel programma's tegelijk kunnen draaien. Behalve voor een snelle processor met 6 cores heb ik daarom als eerste opslag voor een M2 SSD gekozen. Verder heb ik het graag natuurlijk stil. Ik hoop dat daar de goede GTX1080 versie en CPU koeler voor is gekozen.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hier mijn wenslijst, daaronder heb ik wat vragen.
De CPU, moederbord en werkgeheugen heb ik overgenomen van de laatste BBG.
De keuze voor dit moederbord en niet de goedkopere MSI X99a Raider heb ik genomen vanwegen de ondersteuning voor U.2 (Gen3, 32Gb/s). Is dit het waard? Zijn er nog andere voordelen van de PRO CARBON? De lampjes zijn eerder een min- dan pluspunt.
De be quiet! Dark Rock Pro 3 heb ik vervangen met een andere koeler omdat bij de reviews staat dat deze moeilijk is in te bouwen. Heb ik een goede keuze gemaakt?
Voor opslag heb ik gekozen voor 3 schijven. Een M2 voor het OS en andere software, de SSD voor games en een klassieke HD voor aangeleverde bestanden van klanten. Is dit een logische, goed werkende indeling? Of zouden jullie het anders aanpakken?
Ik heb een iets minder krachtige voeding gekozen dan de BBG omdat ik een videokaart minder heb. Voldoet deze?
Zoals gezegd wil ik hierbij een 3440x1440 ultrawide monitor aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan de Dell Ultrasharp U3415W Zwart. Mocht iemand in dit forum daar een mening over hebben, dan hoor ik het graag!
Het is leuk om weer eens een systeem samen te stellen, maar de keuze is reuze en daarmee komt ook wat onzekerheid. Hopelijk kan ik met jullie de juiste keuzes gaan maken!
Ik wil dit systeem combineren met een 3440x1440 ultrawide monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal overwegend worden gebruikt om mee te werken. Office, een code-editor en wat ligt Photoshop en Illustrator werk. Ik ben met dit systeem wel wat meer met VM's gaan doen om verschillende serveromgevingen goed te kunnen testen. Verder nog wat casual gaming (Skyrim, Rise of the Tombraider, Dishonored 2, geen super snelle actie of online gaming).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom nu rond de € 2.500,-- ex. monitor. Dit vind ik een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis en audioapparatuur zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een volledig systeem te maken!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik ben niet merk trouw. Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit verhouding binnen de wensen die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet snel zijn en veel programma's tegelijk kunnen draaien. Behalve voor een snelle processor met 6 cores heb ik daarom als eerste opslag voor een M2 SSD gekozen. Verder heb ik het graag natuurlijk stil. Ik hoop dat daar de goede GTX1080 versie en CPU koeler voor is gekozen.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hier mijn wenslijst, daaronder heb ik wat vragen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 459,- | € 459,- |
1 | MSI X99A GAMING PRO CARBON | € 313,95 | € 313,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 710,50 | € 710,50 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 95,95 | € 95,95 |
1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart | € 121,50 | € 121,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,99 | € 17,99 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,90 | € 44,90 |
2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 110,95 | € 221,90 |
1 | Corsair RM650x | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 242,- | € 242,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.494,59 |
De CPU, moederbord en werkgeheugen heb ik overgenomen van de laatste BBG.
De keuze voor dit moederbord en niet de goedkopere MSI X99a Raider heb ik genomen vanwegen de ondersteuning voor U.2 (Gen3, 32Gb/s). Is dit het waard? Zijn er nog andere voordelen van de PRO CARBON? De lampjes zijn eerder een min- dan pluspunt.
De be quiet! Dark Rock Pro 3 heb ik vervangen met een andere koeler omdat bij de reviews staat dat deze moeilijk is in te bouwen. Heb ik een goede keuze gemaakt?
Voor opslag heb ik gekozen voor 3 schijven. Een M2 voor het OS en andere software, de SSD voor games en een klassieke HD voor aangeleverde bestanden van klanten. Is dit een logische, goed werkende indeling? Of zouden jullie het anders aanpakken?
Ik heb een iets minder krachtige voeding gekozen dan de BBG omdat ik een videokaart minder heb. Voldoet deze?
Zoals gezegd wil ik hierbij een 3440x1440 ultrawide monitor aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan de Dell Ultrasharp U3415W Zwart. Mocht iemand in dit forum daar een mening over hebben, dan hoor ik het graag!
Het is leuk om weer eens een systeem samen te stellen, maar de keuze is reuze en daarmee komt ook wat onzekerheid. Hopelijk kan ik met jullie de juiste keuzes gaan maken!
[ Voor 0% gewijzigd door fullwebservice op 22-11-2016 14:21 . Reden: Foutje in UBB code ]