Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software Dev laptop / Dell XPS 13

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een laptop voor software development en mijn oog is gevallen op een Dell XPS 13.

pricewatch: Dell XPS 13 9360 HVW8J lijkt nog niet beschikbaar, weet iemand wanneer ie beschikbaar komt?

pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J wel..

Waarom heeft Dell gekozen voor DDR3 i.p.v. 4? Kan er echt geen 2x 16GB RAM in?
Of zit het geheugen vastgesoldeerd?

Zijn er andere, vergelijkbare laptops die ik nog niet gevonden heb?
Qua specs denk ik aan Skylake / Kaby Lake, 3+ GHz single-core turbo, liefst 16GB RAM maar dat kun je er meestal zelf wel in knutselen, 250GB SSD, 1080+p IPS scherm.

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-11 12:50
Ik geloof dat de memory in de Dell XPS 13 is vast gesoldeerd.

En waarom er DDR3 vs DDR4 in zit zou ik niet weten maar in de praktijk zal je er weinig van merken.

Vergelijkbare laptops met specs die voldoen aan je behoeften:
- surface book
- Spectre x360

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:52:
Ik geloof dat de memory in de Dell XPS 13 is vast gesoldeerd.
Hmm, dan is 8GB misschien geen goede keuze.
- surface book
Mooi, duur, (nog?) niet leverbaar.. zeker de 16 / 512GB optie is absurd duur.

• Raphire
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:58:
Mooi, duur, (nog?) niet leverbaar.. zeker de 16 / 512GB optie is absurd duur.
De prijs van de surface book is inderdaad erg hoog, Er zijn wat goedkopere opties te vinden in de prijsvergelijker:

categorie: Laptops

Nu is het trouwens wel zo dat de dell xps absurd duur is als je hem niet direct bij dell koopt, als je hem via dell koopt krijg je vaak standaard een lagere prijs en kun je vaak ook wel korting krijgen (bijv. tot 10% als je student bent).

Zie hier de dell xps 13 op dell.nl: http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9360-laptop/pd?ref=PD_Family

Ik denk persoonlijk dat de dell xps line echt wel een van de prijs/performance bied vergeleken met de concurrentie.

[ Voor 28% gewijzigd door Raphire op 23-11-2016 18:50 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:47:
Nu is het trouwens wel zo dat de dell xps absurd duur is als je hem niet direct bij dell koopt, als je hem via dell koopt krijg je vaak standaard een lagere prijs en kun je vaak ook wel korting krijgen (bijv. tot 10% als je student bent).
Vergelijk je niet de (Windows) Home versie met de Pro versie?

http://www.dell.com/nl/be...0-laptop/pd?ref=PD_Family
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J

Bij Dell is ie inderdaad wel 100 euro goedkoper.. is dat bij alles van Dell of alleen computers?
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:47:
Ik denk persoonlijk dat de dell xps line echt wel een van de prijs/performance bied vergeleken met de concurrentie.
Qua specs en prijs is die HP Envy anders ook niet mis..

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-11-2016 19:10 ]

• Raphire
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:05:
[...]

Vergelijk je niet de (Windows) Home versie met de Pro versie?

http://www.dell.com/nl/be...0-laptop/pd?ref=PD_Family
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J

Bij Dell is ie inderdaad wel 100 euro goedkoper.. is dat bij alles van Dell of alleen computers?
Zou kunnen dat ik inderdaad home met pro versies vergelijk maar zelfs dan zie ik bij sommige modellen een erg groot verschil in prijs.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:10:
[...]

Zou kunnen dat ik inderdaad home met pro versies vergelijk maar zelfs dan zie ik bij sommige modellen een erg groot verschil in prijs.
Wat noem je erg groot? De prijzen bij Dell zijn wel exclusief BTW..

• Raphire
Zie hier prijzen voor consument: Deze zijn incl. btw.

http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9360-laptop/pd?ref=PD_Family

Hier zie ik prijzen die lager zijn dan de zakelijke prijzen exl. btw. Enige verschil wat ik zo kan zien is windows pro vs home, En aangezien pro alleen een paar hele specifieke features bied lijkt me dat niet heel belangrijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Raphire op 23-11-2016 19:50 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:48:
Hier zie ik prijzen die lager zijn dan de zakelijke prijzen exl. btw. Enige verschil wat ik zo kan zien is windows pro vs home, En aangezien pro alleen een paar hele specifieke features bied lijkt me dat niet heel belangrijk.
Zeg je nu dat je geen ondersteuning voor 256GB RAM wilt? }:O

Zijn zaken als BitLocker en Hyper-V (virtualisation) niet handig?
Ik heb geen ervaring met BitLocker maar disk-encryptie lijkt me voor zakelijk spul eigenlijk een must.

Wat is de Dell site brak zeg.. |:(

De 7500U / 3200 x 1800 kan ik op de Home pagina niet terugvinden.
Oh wacht, er zijn meer dan vier opties..

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-11-2016 22:21 ]

• Raphire
De dell site is inderdaad vreselijk, maar dat terzijde.

Wat betrefd de pro features: er zijn genoeg third party programmas die file/disk encryption kunnen doen en virtualisation ook.

Als je persee bitlocker wilt of hyper-v kun je altijd nog een goedkope pro licentie vinden om je windows te upgraden wat uiteindelijk goedkoper zal zijn (op keysites vind je al snel licenties voor rond de €40).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raphire schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:27:
Wat betrefd de pro features: er zijn genoeg third party programmas die file/disk encryption kunnen doen en virtualisation ook.

Als je persee bitlocker wilt of hyper-v kun je altijd nog een goedkope pro licentie vinden om je windows te upgraden wat uiteindelijk goedkoper zal zijn (op keysites vind je al snel licenties voor rond de €40).
Dan heb je uiteindelijk dus misschien 25 euro bespaard en zit je met allemaal third-party apps?

Remote Desktop is ook handig..

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De meeste laptops met een limiet van 16GB en DDR3L hebben dat door een beperking van Intel, een ontwerp keuze van de fabrikant, en het formaat van de accu. Je kan eigenlijk geen DDR4 of meer dan 16GB DDR3L gebruiken zonder serieuze beperkingen qua gebruikstijd op accustroom.

Je zal dus de keuze hebben tussen:

- Oudere chips maar wel meer RAM
- Nieuwe laptops maar met maximaal 16GB RAM (vaak ook vastgesoldeerd)
- Nieuwe laptops met beperkte accutijd

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:57:
Waarom heeft Dell gekozen voor DDR3 i.p.v. 4? Kan er echt geen 2x 16GB RAM in?
Of zit het geheugen vastgesoldeerd?

Zijn er andere, vergelijkbare laptops die ik nog niet gevonden heb?
Qua specs denk ik aan Skylake / Kaby Lake, 3+ GHz single-core turbo, liefst 16GB RAM maar dat kun je er meestal zelf wel in knutselen, 250GB SSD, 1080+p IPS scherm.
Als je minsten 16GB RAM wil en eigenlijk 32GB dan kom je uit bij slechts een select groepje laptops en geen daarvan is klein en draagbaar. Bij zulke kleine laptops is ook de form factor een beperking, je hebt maar zoveel koeling in een kleine behuizing.

Een lichte workstation laptop is misschien beter: pricewatch: HP ZBook 15u G3 T7W12ET

Intel Core i7-6500U
8 GB RAM (kan tot 32GB DDR4 gaan)
256GB SSD
Full HD scherm (15,6 inch)

Weegt zo rond de 2kg.

Je kan bij deze laptop vrijelijk onderdelen vervangen zoals het geheugen en de SSD. Ik zou je ook aanraden als je 32GB geheugen wil dit zelf te kopen. HP rekent er een vermogen voor als zij het moeten leveren.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hmm, een desktop erbij is misschien een beter idee. Compact en licht vind ik ook wel fijn.
De ZBook heeft trouwens geen DP / HDMI / DVI out, zit er een steekje los bij HP?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-11-2016 08:45 ]

• CMD-Snake
Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:43:
De ZBook heeft trouwens geen DP / HDMI / DVI out, zit er een steekje los bij HP?
Nee hoor, op de zakelijke markt is geen interesse in HDMI of DVI. Ik geloof dat deze wel mini display poort heeft.

Heb zelf een zwaardere versie van de ZBook, ik heb een mini displayport, displayport en een VGA aansluiting. Met dockingstation erbij komen er nog een paar bij.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:41:
Nee hoor, op de zakelijke markt is geen interesse in HDMI of DVI. Ik geloof dat deze wel mini display poort heeft.
De specs op Tweakers zijn fout.. de XPS 13 heeft trouwens helemaal geen DP of HDMI poorten, je hebt een adapter van 40 euro nodig. |:(

• CMD-Snake
Olaf van der Spek schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:01:
de XPS 13 heeft trouwens helemaal geen DP of HDMI poorten, je hebt een adapter van 40 euro nodig. |:(
Dat is veelal zo bij die kleine laptops.

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

CMD-Snake schreef op donderdag 24 november 2016 @ 06:42:
[...]

Als je minsten 16GB RAM wil en eigenlijk 32GB dan kom je uit bij slechts een select groepje laptops en geen daarvan is klein en draagbaar. Bij zulke kleine laptops is ook de form factor een beperking, je hebt maar zoveel koeling in een kleine behuizing.

Een lichte workstation laptop is misschien beter: pricewatch: HP ZBook 15u G3 T7W12ET

Intel Core i7-6500U
8 GB RAM (kan tot 32GB DDR4 gaan)
256GB SSD
Full HD scherm (15,6 inch)

Weegt zo rond de 2kg.

Je kan bij deze laptop vrijelijk onderdelen vervangen zoals het geheugen en de SSD. Ik zou je ook aanraden als je 32GB geheugen wil dit zelf te kopen. HP rekent er een vermogen voor als zij het moeten leveren.
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9360-laptop

13,3" + 16GB + 512GB SSD + QHD+ + klein en draagbaar

Gisteren besteld en hoop hem snel binnen te hebben.

Vandaag nog met 250 euro korting!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:38:
[...]

Dat is veelal zo bij die kleine laptops.
Dat is toch gewoon achterlijk.. het lijkt Apple wel.
Ik dacht dat DP zo over USB-C kon via alternate mode, waarom heb je dan toch dure adapters nodig?
pricewatch: Microconnect 0.2m USB C - DP is zelfs de enige die ik kan vinden.

De XPS 13 lijkt ook geen power over USB te gebruiken..

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-12-2016 20:40 ]

Pagina: 1