Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Als ik de reviews en andere informatie lees over deze smartphone zou deze een voor zijn prijs goede camera moeten bevatten.
Ik heb de resolutie al op meerdere instellingen geprobeerd met de standaard camera app, ook de 13Mp instelling, maar ik vind de scherpte uitermate slecht terwijl de scherpstelling wel goed werkt.
De bestand grote is 3 Mb wat mij ook aan de lage kant lijkt. Het lijkt wel of de compressie van de software te hoog staat afgesteld, maar ik kan daar niets over vinden. Is er iemand die de zelfde ervaring heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard meegeleverde camera, Mega zoom camera en A better camera

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de honor zien de foto's er zeer goed uit maar op het PC scherm is het flut en inzomen is al helemaal niet aan te zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
post eens een foto, zodat wij ook kunnen beoordelen wat de kwaliteit is (let op dat je geen foto dienst gebruikt die nog een keer compressie toepast!)

Verder is 3 MB wel normaal voor 13MP, mijn OP3 met 16MB doet tussen de 2.5 en 4MB

Ligt het niet aan het beschikbare licht? als het donker is pakt de camera automatisch een langere sluitertijd (bv 1/25) waardoor je sneller bewegings onscherpte krijgt, (beweging van je onderwerp of van de camera zelf)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel binnen als buiten opnames hebben het probleem. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. bovendien als ik een steun gebruik blijf ik het probleem houden. Mijn oude huawei maakt met een 8Mp camera scherper beeld en bestanden van 5Mb. Vandaar mijn opmerking over de bestandgrote.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 11:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
maak eens met beide toestellen dezelfde foto en plaats ze hier

Strava