- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dus waarom geen Perl?
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Denk dat php een goede taal is om een forum op te bouwen, en dat Perl meer is voor constructieve scripts met veel rekenwerk.
Perl is hier ook uitstekend geschikt voor en er zijn ook veel forums in perl geschreven (bijv Yabb, UBB). Wanneer je beide talen even goed beheerst zou ik me haast afvragen waarom je het nog in PHP zou willen doen. Maar die eerste voorwaarde is bij de meesten niet het geval.Op donderdag 27 september 2001 10:16 schreef Darkvater het volgende:
ik bedoelde met CGI natuurlijk Perl (sorry).
Dus waarom geen Perl?
Verwijderd
Allebei in de CGI vorm in plaats van mod_perl IIRC.tomato: Perl is hier ook uitstekend geschikt voor en er zijn ook veel forums in perl geschreven (bijv Yabb, UBB).
/meWanneer je beide talen even goed beheerst zou ik me haast afvragen waarom je het nog in PHP zou willen doen.
Als ik een forum zou schrijven zou ik het in Perl doen (mod_perl voor de duidelijkheid).
Nee, tomato beheerst perl niet even goed als andere talen en heeft overigens nog helemaal geen forum geschreven.Op donderdag 27 september 2001 11:42 schreef Nielsz het volgende:
Dus tomato heeft een forum in perl geschreven?
* tomato ziet nu een post van Arien
Perl trekt kennelijk toch wel z'n aandachtArien zei iets op GoT
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
oa ([url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11648]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/11648[/url])Op donderdag 27 september 2001 12:06 schreef mbravenboer het volgende:
Perl trekt kennelijk toch wel z'n aandacht.
Hehetomato: oa
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
mbravenboer: Kennelijk post Arien alleen in topics die ik niet boeiend vind.
Deadline ontspanning.Had nog niets van hem gezien. In ieder geval leuk dattie weer meedoet.
Waarom niet in python?Op donderdag 27 september 2001 11:46 schreef Arien het volgende:
Als ik een forum zou schrijven zou ik het in Perl doen (mod_perl voor de duidelijkheid).
Daar zijn nog niet zoveel forums in geschreven
(btw, wederom leuk weer es wat te zien van je
Verwijderd
Text processing...ACM: Waarom niet in python?
GoT, nu ook in Python.Daar zijn nog niet zoveel forums in geschreven
Leuk om weer eens hier te zijn.(btw, wederom leuk weer es wat te zien van je)
Kan dat niet goed in python?? (ik dacht dat python kwa regexping (oa) toch wel bijna net zo ver als php is??)Op donderdag 27 september 2001 12:44 schreef Arien het volgende:
Text processing...Anders was het misschien Python geweest.
't Zou wat zijn, magoed. Het gaat me er eigenlijk niet om waar het in gemaakt is, als het dan maar goed (en snel, maar dat is een onderdeel van goed eigenlijk) draait.GoT, nu ook in Python.
[quote]
Hoe meer posts, hoe kleiner de kans dat het ergens over gaat...
[/quote]
Hummmm...
Verwijderd
Met de regexen is niets mis, maar ik vind tekstverbouwen in Perl leuker.ACM: Kan dat niet goed in python?? (ik dacht dat python kwa regexping (oa) toch wel bijna net zo ver als php is??)
Is voor alle postcount fetesjisten.Hummmm...
Ah, dan had ik dat toch goedOp donderdag 27 september 2001 13:02 schreef Arien het volgende:
Met de regexen is niets mis, maar ik vind tekstverbouwen in Perl leuker.
Jij doet gewoon liever s/blablab/blaaat/g
enzo?
Ipv $newstring = preg_replace("/blablab/", "blaat", $oldstring); achtige contstructies? (ik weet niet eens hoe het in phyton zit... toch es gaan leren
[quote]
Is voor alle postcount fetesjisten.
[/quote]
Mja, ik kan er ook weinig aan doen
Verwijderd
Jup.ACM: Jij doet gewoon liever s/blablab/blaaat/g
enzo?
Een regex object aanmaken en je regex compilen, bla, bla. Maar het probleem vind ik dat het in strings zit (syntax is net als bij PHP niet zo lekker.)Ipv $newstring = preg_replace("/blablab/", "blaat", $oldstring); achtige contstructies? (ik weet niet eens hoe het in phyton zit... toch es gaan leren)
Uiteraard.Ik kreeg vannacht ineens ruim 2300 posts erbij... (uiteraard allemaal nuttige replies, zoals jij en ik wel weten)
Regexen zitten helemaal in perl verweven en er zijn veel (kleine) regex features in perl die andere talen niet kennen (welke andere regex engines kennen quantifiers als *?, +?, ?? en {n,m}? en verregaande replace-callback features?).
Naast het makkelijk gebruik van regexen is perl zowiezo heer en meester als het om string processing gaat. Inlezen van bestanden gaat nergens zo gemakkelijk en op zoveel manieren en ook bijvoorbeeld dingen als $_ maken het je erg makkelijk.
Mijn eerste PHP + MySQL forum. In 2 dagen in elkaar gestampt, dus verwacht geen grootse dingen
Was een projectje voor de hogeschool waar we ietwat te laat aan waren begonnen... Maar op 2 dagen toch nog het coolste projectje gemaakt. Hier en daar zitten er nog wel wat bugs in, but so what? De punten zijn reeds gegeven en het forum is te simplistisch om er iets fatsoenlijks mee te doen.
Ondertussen ben ik al maanden bezig aan een complexer PHP + MySQL forum.
Verwijderd
Ik denk dat ik beide talen evengoed beheers. Waarmee ik bedoel dat ik in beide hetzelfde kan doen (ik weet wel dat ik in perl niet alle mogelijkheden benut, terwijl ik dat bij php wel vrij zeker weet). Ik heb in perl een forum geschreven (die al genoemde YaBB). Toch blijkt er meer vraag naar PHP fora om twee redenen: De meeste hosts hebben php geinstalleerd als module (= minder overhead bij grote fora), de tweede is (en hoe fout ook) php makkelijker is, en er dus mensen zijn die een forum dat ze gebruiken willen begrijpen en makkelijk aan kunnen passen.Op donderdag 27 september 2001 10:37 schreef tomato het volgende:
[..]
Perl is hier ook uitstekend geschikt voor en er zijn ook veel forums in perl geschreven (bijv Yabb, UBB). Wanneer je beide talen even goed beheerst zou ik me haast afvragen waarom je het nog in PHP zou willen doen. Maar die eerste voorwaarde is bij de meesten niet het geval.
Nu, de tweede reden gaat niet op als je het forum voor jezelf schrijft, maar wel als je dat voor anderen doet (mijn geval).
Maar idd, als mod_perl overal wel ondersteund werd zou ik absoluut voor perl gaan. Het voelt gewoon prettiger, consequenter en beter aan.
zie vrijetijdstopic in /13Op woensdag 26 september 2001 16:48 schreef dusty het volgende:
[..]
Denk dat ik mijn ICQ maar afschaf
[..]
Impliceer je hier nou dat ik geen sociaal leven hebt joh ?
Wanneer gaan we nou karten huh? of durf je niet meer
nee en ik twijfel niet aan jou sociale leven hoor...ik vraag me af hoeveel buren je op de barbecue hebt gehad met al dat spul wat er over was
Die van php kan die toch ookOp donderdag 27 september 2001 14:02 schreef tomato het volgende:
(welke andere regex engines kennen quantifiers als *?, +?, ?? en {n,m}? en verregaande replace-callback features?).
Dat zijn gewoon de 'inversed-greedy' parameters.
Greediness is niet in te stellen bij 'ereg', maar wel bij 'preg' in php.
Wat je met 'verregaande replace-callback features' bedoelt weet ik niet, maar de lijst van 'wat perl wel heeft en pcre niet' is niet zo vreselijk groot
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is ook niet zo vreemd als je in PHP de PCRE (Perl Compatible Regular Expressions) library gebruiktOp vrijdag 28 september 2001 08:36 schreef ACM het volgende:
Die van php kan die toch ook(ja dus)
Dat zijn gewoon de 'inversed-greedy' parameters.
Greediness is niet in te stellen bij 'ereg', maar wel bij 'preg' in php.
Wat je met 'verregaande replace-callback features' bedoelt weet ik niet, maar de lijst van 'wat perl wel heeft en pcre niet' is niet zo vreselijk groot
Dus het is en blijft een feature van perl, zoals zovelen (die overigens lang niet allemaal terug te vinden zijn in de PCRE library, maar daarvoor moet je wat dieper in de documentatie spitten).
Ben momenteel bezig aan UT2, béta versie draait op forum.id-t.com.Wie heeft er allemaal een eigen forum geschreven?
Verder geen speciale features ofzo, alleen spul dat je bij de meeste forums wel ziet. Wel ben ik vanaf het begin van deze rewrite bezig het zo efficient mogelijk in elkaar te proppen
Is trouwens geschreven in PHP/MySQL, en er komt een commerciële versie met support, en een gratis versie met haast alle features, alleen zonder support
Ik ben trouwens aan het afwegen om ipv HTML templates met variablen XML/XSLT te gebruiken.
Verwijderd
- Welke serverside taal?
- Welke database (zal meestal wel MySQL zijn)?
- Alle features die je hebt?
- Hoe lang je er mee bezig bent geweest?
- Is je forum gratis/betaald of wordt het niet verkocht?
Antwoorden
- PHP
- MySQL ja :-)
- Hier komen ze:
+ Reacties worden geteld en geshowed
+ Meerdere categoriën Forums
+ Een compleet Login Systeem
+ Een Zoek functie
+ Profielen voor de gebruikers
+ De profielen kunnen worden bekeken door Ingelogde gebruikers
+ Smileys
+ MarkUp codes
+ Nette layout
+ Een FAQ.
+ Complete Statistieken
+ PHP Color Coding (want ik maakte het voor m'n eigen PHP website)
+ Pagina Navigatie (gaat geheel vanzelf)
+ "Actieve Topics" pagina
+ En nog wat andere stuff :-)
- Wat is lang? In ieder geval ben ik er zo'n weekje meebezig geweest en elke dag in die week besteedde ik er 2 a 3 uurtjes aan...
- Wordt niet verkocht, wel stel ik op m'n website een vereenvoudige versie van mijn Forum ten download.
Dat was ut
Greetz Mark
draait nu 5x (5 boards dus)... heb een nieuwe, OOP versie geschreven die ook nog eens sneller en onderhoudbaarder is (kostte ff wat tijd voor de snelheid). Probleem is dat m'n nieuwe template-engine ZO uitgebreid is dat ik er geen interface voor kan verzinnen
Dus nog een weekje aan een admin werken (uitgebreid) en dan komt-ie online.... hoezee...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
MYSQL
IIS5.0/4.0
draait nu niet meer nooit gedaan niet helemaal af,
>>Paswoord / username verification
>>topics verplaatsen/sluiten
>>page preferences (denk aan fora uitleg laten zien ja/nee)
>>users bannen
>>users track list die ingelogt zijn en op het forum zitten
>>nog een zooi weet niet meer, is oud, maar bewaar hem wel,
voor de rest heb ik al 4x een t.net soortgelijk site gemaakt, waarvan alle 4 niet af gemaakt, maar steeds opnieuw begonnen met verbeteringen, ben nu met tests bezig voor versie 5
Verwijderd
Features: multi-level, search, login voor moderator, multi-lingual, custom colors & fonts, ini file om string replacements aan te geven (voor smilies/scheldwoorden), een zooitje smilies d'r maar meteen bij geplet
En php kan geen mssql aan?Op woensdag 10 oktober 2001 17:22 schreef betaai het volgende:
begonnen in php maar moest over naar asp omdat we hier met mssql werken
Features: multi-level, search, login voor moderator, multi-lingual, custom colors & fonts, ini file om string replacements aan te geven (voor smilies/scheldwoorden), een zooitje smilies d'r maar meteen bij gepletVerder geen access control ofzo... moet er misschien wel bij
jammer hoor tomato
Doesn't make sense to me at allOp woensdag 10 oktober 2001 17:22 schreef betaai het volgende:
begonnen in php maar moest over naar asp omdat we hier met mssql werken
[edit]
Nielsz:
jammer hoor tomato
Verwijderd
er waren wat problemen met (n)text fiels/blobs... begon ie te zeiken over outdated odbc drivers en met de mssql drivers deed ie het al helemaal niet. heb wel die andere dll's geprobeert zonder succes
Jammer, de conclusie leek me enigszins snel getrokkenOp woensdag 10 oktober 2001 17:29 schreef betaai het volgende:
er waren wat problemen met (n)text fiels/blobs... begon ie te zeiken over outdated odbc drivers en met de mssql drivers deed ie het al helemaal niet. heb wel die andere dll's geprobeert zonder succes
Verwijderd
Ik heb dynamic ip en geen php+mysql host nog... dus hier 2 links die misschien nu niet meer werken
Mijn eerste Forum beginnetje
dit forum. Misschien lijkt het op het 1e gezicht op een rip oid, (althans dat dachten een paar andere mense toen ze het voor het eerst zagen), maar dit is zeker niet zo
Zie faq voor functies... en mail server is meestal ook niet aan btw
update: een bmp'tje van de templates page
doe je wel vaker offtopic en nutteloze postings?Op zaterdag 13 oktober 2001 21:08 schreef PersistantEleganto het volgende:
www.ezboard.com
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
>> Ikke
Het gaat dus niet om verbouwde phpbb forums etc, maar echt om compleet zelfgebouwde forums! Dus eigen databasestructuur etc.
>> mja..
Vermeld dan meteen:
-welke serverside taal?
>> PHP 4
-welke database (zal meestal wel mysql zijn)?
>> Files
-alle features die je hebt?
>> Pff niet al te veel.. tis een simpel forum maar er komt verbetering in. OMdat ik bezig ben met php te leren maar niet mysql, dat snap ik nog nie helemaal
-hoe lang je er mee bezig bent geweest?
>> Week of 2.. Nog steeds..
-is je forum gratis/betaald of wordt het niet verkocht?
>> Gratis, voor mijn clan. Wordt niet verkocht.. mja ik kan t wel verkopen als iemand er geld voor wil geven
of post eventueel een link naar een internet-pagina die is toegewijd aan dat forumpakket.
>> hier dus, jammer van de popups
Ik zoek nog een goede gratis php host zonder enige vorm van ads. 25 mb hostruimte is al genoeg.
Bedankt!
[/quote]