Remote desktop voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 23:28
Beste,

Hoe maken jullie een rdp sessie naar een linux server.
Zelf heb ik een tijd teamviewer en vnc gebruikt, nu xrdp. Als ik google dan kom ik ook altijd uit op deze oplossingen.
Zijn er mensen die dit op een andere manier doen of met andere software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees 0 requirements dus elke service & applicatie die "remote display" verzorgt, voldoet toch?

Neemt niet weg dat ik 99% van de tijd gewoon via Putty werk dus sowieso niet heel erg thuis ben in de oplossingen die je zoekt. NX ken ik nog uit mijn hoofd als "no fuss, no dependency" viewer met cross-compatibility tussen Linux & Windows.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:20:
Ik lees 0 requirements dus elke service & applicatie die "remote display" verzorgt, voldoet toch?

Neemt niet weg dat ik 99% van de tijd gewoon via Putty werk dus sowieso niet heel erg thuis ben in de oplossingen die je zoekt. NX ken ik nog uit mijn hoofd als "no fuss, no dependency" viewer met cross-compatibility tussen Linux & Windows.
Ja niks requirements, gewoon wat ideeën opdoen. Ik werk ook 99% van de tijd via console maar heb nu enkele servers waarmee ik via de desktop wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Neem toch aan dat je niet plain-text je user/pass over de lijn wil flikkeren? Dat je poort-nummers wel/niet wil definieren/NATten? Wel/geen ondersteuning voor hardware-acceleration? Wel/niet inloggen met root of "jail users"? etc. etc. etc.

Subtieler gezegd; opsommen van wie wat gebruikt, voegt niet zo heel veel toe aan een topic. Maar pas als er een solide basis is om ergens een opmerking/discussie over te starten, kunnen we iets bijdragen aan jouw vraagstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat vertelde Google toen je er naar aan het zoeken was? Kan me niet voorstellen dat hierover (zowel op GoT als op internet) hier niets over te vinden is. En als je wel naar iets gezocht hebt, waarom voldeed dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:01:
[...]

:? Neem toch aan dat je niet plain-text je user/pass over de lijn wil flikkeren? Dat je poort-nummers wel/niet wil definieren/NATten? Wel/geen ondersteuning voor hardware-acceleration? Wel/niet inloggen met root of "jail users"? etc. etc. etc.

Subtieler gezegd; opsommen van wie wat gebruikt, voegt niet zo heel veel toe aan een topic. Maar pas als er een solide basis is om ergens een opmerking/discussie over te starten, kunnen we iets bijdragen aan jouw vraagstelling.
Het is om intern servers over te nemen. Niks nodig van hardware acceleration en gewoon inloggen via root of sudo user.
Het topic is meer opgestart om info te krijgen over welke applicaties er zijn / jullie gebruiken zodat ik deze is kan bekijken.

@Chaos, ik gebruik al "werkende" oplossingen. De meeste hits in google gaan over de applicaties die ik al gebruik / gebruikt heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Yarisken op 22-11-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Als je al applicaties in gebruik hebt, waarom ben je dan op zoek naar iets anders? Dan heb je blijkbaar toch bepaalde requirements...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Yarisken schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:13:
Hoe maken jullie een rdp sessie naar een linux server.
Zelf heb ik een tijd teamviewer en vnc gebruikt, nu xrdp. Als ik google dan kom ik ook altijd uit op deze oplossingen.
Zijn er mensen die dit op een andere manier doen of met andere software ?
Nee, ik denk niet dat je veel andere op RDP-gebaseerde oplossingen gaat vinden. RDP is een typisch Windows protocol dat onder Linux niet veel gebruikt wordt.
Typische Linux-oplossingen zijn X11 (al dan niet over SSH getunneled) en X2Go.

Maak even duidelijk of het je specifiek gaat om het RDP-protocol of over remote desktop in het algemeen. Is er een probleem dat je probeert op te lossen? Zit er een nadeel aan je huidige keuze waar je vanaf wil?
Het zou fijn zijn als je dat wat specifieker maakt want het heeft geen zin dat we hier een lijst van alle mogelijk remote desktop software gaan posten.

[ Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-11-2016 14:36 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:34:
[...]

Nee, ik denk niet dat je veel andere op RDP-gebaseerde oplossingen gaat vinden. RDP is een typisch Windows protocol dat onder Linux niet veel gebruikt wordt.
Typische Linux-oplossingen zijn X11 (al dan niet over SSH getunneled) en X2Go.

Maak even duidelijk of het je specifiek gaat om het RDP-protocol of over remote desktop in het algemeen.
Hey, maakt niet uit of het rdp is. Ben nu aan het spelen met x11 ( xming). Dat is ook een leuke oplossing voor applicaties over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Is er een probleem dat je probeert op te lossen? Zit er een nadeel aan je huidige keuze waar je vanaf wil?

Overigens is het gebruikelijk om Linux-servers niet via een GUI te bedienen maar via de CLI, maar goed, het onderscheid tussen server en desktop-systemen is onder Linux toch al vrij flexibel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mis nog steeds een aanleiding voor een discussie en daarbij het bestaansrecht van dit topic.

Overigens is Xming geen ideale keus. Het schijnt nogal lek te zijn mbt security en zelfs al gebruik je het alleen maar op je interne netwerk, dan nog wil je dat het netjes veilig gebeurt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[hele reactie gemaakt, was dat op een test omgeving...]

Om mijn thuisdesktop over te nemen vanaf kantoor gebruik ik meestal nomachine. Voor servers heb ik uiteraard geen GUI nodig, dat gaat allemaal via ssh en de terminal. Ik ben nog nooit serversoftware tegengekomen (onder linux) die een gui vereist.

Maar voor mijn desktop werkt het vrij goed, ik kan hem eenvoudig overnemen en zelfs als ik er een spel opstart zoals World of Warcraft kan ik die op afstand nog redelijk goed en snel bedienen. Het probleem met vnc/x11 en dergelijke is dat je vaak een aparte sessie start en niet perse de sessie deelt zoals je wel doet met nomachine.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Kees schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:34:
[hele reactie gemaakt, was dat op een test omgeving...]

Om mijn thuisdesktop over te nemen vanaf kantoor gebruik ik meestal nomachine. Voor servers heb ik uiteraard geen GUI nodig, dat gaat allemaal via ssh en de terminal. Ik ben nog nooit serversoftware tegengekomen (onder linux) die een gui vereist.

Maar voor mijn desktop werkt het vrij goed, ik kan hem eenvoudig overnemen en zelfs als ik er een spel opstart zoals World of Warcraft kan ik die op afstand nog redelijk goed en snel bedienen. Het probleem met vnc/x11 en dergelijke is dat je vaak een aparte sessie start en niet perse de sessie deelt zoals je wel doet met nomachine.
Op het werk heb ik 200+ linux servers die ik beheer en daar heb ik nergens een gui op. Thuis heb ik ook een lading test servers waar ik geen gui op nodig heb. Echter heb ik ook test servers met securityonion, kali, backbox waar het wel handig is om deze met gui over te nemen. Bedankt voor de tip.
Pagina: 1