Toon posts:

Windows 10 Anni.Update -> Quadro K4000 kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet het bij de GPU sectie of hier, twijfel geval. Ik doe een gok hier :)

PC heeft de anniversary update uitgevoerd, installatie geslaagd maar bij het booten van windows logo valt het beeld weg.
Oorzaak: driver probleem met de Nvidia Quadro K4000 kaart.

Via de Intel GPU op het moederbord kan ik terug in windows, maar weigert hij de correcte update te installeren omdat de kaart niet kan gevonden worden. Logisch want ik heb deze fysiek verwijderd.

Als ik de kaart terug plaats heb ik natuurlijk geen beeld meer op dan de driver te installeren.

Ik zit beetje vast in een cirkel, hoe kan ik de correcte update installeren?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kun je in het bios niet aangeven dat de PC primair van de interne kaart gebruik moet maken om op te starten? Dan de kaart erin en dan de drivers installeren. Dan de optie in de BIOS weer aanpassen naar default.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:51:
Kun je in het bios niet aangeven dat de PC primair van de interne kaart gebruik moet maken om op te starten? Dan de kaart erin en dan de drivers installeren. Dan de optie in de BIOS weer aanpassen naar default.
Good point :) Will try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Zoals ik het lees heb je het probleem dat je je drivers opnieuw wil installeren, maar dat lukt niet omdat je geen beeld hebt. Je kan ook proberen om even DDU te draaien, de computer uit te zetten, kaart te plaatsen en daarna je drivers te installeren via de Nvidia website.

Edit:
DDU kan je hier downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door TommieW op 22-11-2016 16:50 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:51:
Kon dit pas vanavond proberen. In het BIOS zie ik nergens een optie die zelfs te maken heeft met GPU/video...
TommieW schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:50:
Zoals ik het lees heb je het probleem dat je je drivers opnieuw wil installeren, maar dat lukt niet omdat je geen beeld hebt. Je kan ook proberen om even DDU te draaien, de computer uit te zetten, kaart te plaatsen en daarna je drivers te installeren via de Nvidia website.

Edit:
DDU kan je hier downloaden.
Opgestart in veilige modus, K4000 drivers werden gedetecteerd en DDU laten lopen.
Afgesloten, GPU erin en geen beeld.
Kaart eruit, driver gedownload, kaart erin terwijl Windows op stond, driver proberen te installeren, geen resultaat.

Ik kan blijkbaar zelfs niet meer kiezen voor een hersteloptie naar een vorige windows versie |:( Ik klik, maar er gebeurd niks meer.

Hoe kan dit nou?

Als ik nou boot in windows en ik schakel de intel GPU uit in computerbeheer, dan moet hij toch booten op de nieuwe kaart met de laagste resolutie? Tot de correcte driver is geinstalleerd...of mis ik hier iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Test de kaart even in een andere PC, of start even een Linux live cd op (geen antieke versie, 2012 of nieuwer) en kijk of de kaart daar tot leven komt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zet anders de bestanden klaar voor Windows. Download de juiste nieuwe driver en pak deze uit, dus geen .exe maar de losse bestanden die erin zitten. Sluit je Quadro aan en start je computer opnieuw op. Windows 10 zal automatisch proberen te zoeken naar een driver. Als je alles zo voorkauwt zal die denk ik gevonden worden. Installatie volgt dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:00:
Zet anders de bestanden klaar voor Windows. Download de juiste nieuwe driver en pak deze uit, dus geen .exe maar de losse bestanden die erin zitten. Sluit je Quadro aan en start je computer opnieuw op. Windows 10 zal automatisch proberen te zoeken naar een driver. Als je alles zo voorkauwt zal die denk ik gevonden worden. Installatie volgt dan automatisch.
Niet in een specifieke map plaatsen ofzo?

Dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen, anni. update zo geforceerd installeren. Had ik de keuze had ik sowieso annuleren gedaan zoals op mijn laptop...helaas. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:00:
Als de computer aan het internet hangt heb je kans dat hij dan helemaal niks vraagt en zelf drivers van Windows Update haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Commendatore schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:12:
Als de computer aan het internet hangt heb je kans dat hij dan helemaal niks vraagt en zelf drivers van Windows Update haalt.
Zolang er een versie beschikbaar is bij Windows Update. Door de bestanden zelf neer te zetten kan je eventueel een bepaalde versie erop helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn ervaring is dat Windows 10 automatisch probeert zelf GPU-drivers te installeren, ook als je daar geen opdracht toe geeft en alle opties in die richting uitstaan. Voor mij bleef er de laatste keer dan ook geen andere mogelijkheid over dan dat gewoon te laten gebeuren en daarna de gewenste nieuwere drivers over de zopas geïnstalleerde heen te installeren. (Ik heb het hier trouwens wel over AMD-drivers, het zou kunnen dat het bij Nvidia niet gebeurt.)

[ Voor 3% gewijzigd door Commendatore op 30-11-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen van al de voorstellen heeft geholpen, jammer genoeg.

Ik was net op het punt om alles op te geven toen ik nog een laatste keer naar de instellingen ging kijken om toch een update te kunnen verwijderen en wat blijkt? Ik kon terug naar een vorige versie van Windows 10!
Deze was altijd 'niet klikbaar' en dus waardeloos. Vandaag werkte dit plots terug, vreemde PC/Windows.

Meteen gedaan dus, en probleem is verdwenen :) Kaart werkt terug perfect, onmiddellijk de future updates volledig geblokkeerd.
Pagina: 1