Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop ~900 incl gear/monitor

Pagina: 1
Acties:

• jellecraft2000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 14:40
Beste tweakers,
Ik help een vriend om een desktop te bouwen, maar ik ben niet even ervaren als jullie, en ga dus voor de zekerheid vragen voor tips, bestbuys etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, video- en foto editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€930 inclusief verzendkosten, ik zet hem namelijk zelf in elkaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die zijn al oud en aan vernieuwing toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet vooral sterk zijn, en best for the buck zodat je het maximale uit een computer kan halen, zonder overclocking

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang hij het goed doet ben ik tevreden. Ik stoor mezelf niet zo snel aan fans die lichtelijk luid draaien omdat ik meestal een headset op zal hebben die een deel wegfilterd.

Ga je overklokken?
Nee, dat vind ik een groot risico, en ben ik van plan (nog) niet te gaan doen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een goed deel gedaan, en ik vraag jullie om mijn setup te verbeteren, want ik ben niet even deskundig als sommige van jullie hier, en kan het hulp eventueel gebruiken om een betere PC te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 57,90€ 57,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 279,95€ 279,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1AOC e2470Swhe Zwart€ 99,-€ 99,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,-€ 19,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,89€ 48,89
1Cooler Master GM G450M€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,48

*side note: Ik heb er later pas een CPU fan ingedaan, waardoor de build INCL verzendkosten iets hoger eindigt dan €930, en ik zal mijn vriend ompraten om die 5 euro erbij te leggen omdat een CPU fan erg cruciaal kan zijn (al helemaal qua geluid, en om eventuele overclock redenen, maar vooral bij de koeling tijdens renderen) Als jullie tevens een goede vervangende CPU fan hebben ipv deze Mugen 4, en die wel in het budget past, mag je het suggesteren ;) ;) ;)

Alvast bedankt :)

Stay curious

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 18:51
Aangezien je geen overklok setup hebt samengesteld is een aparte koeler niet nodig. Qua geluid en koeling is de stock koeler prima.

Daarnaast gedacht aan een DVD brander/speler? (zo ja, ik las dat deze kast geen ruimte daarvoor heeft).

• lolliggasje
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 07:00
Je kan een i5 6400 niet overklokken en ook het moederboard maakt het niet mogelijk om te overklokken.
dus ik denk dat je geen 3rd party koeler nodig hebt en gewoon eerst wel door kan met je stock koeler word deze dan toch te luid kan je altijd later nog wel 1 kopen.

en als je toch een cpu koeler wilt hebben zou ik de artic freezer i32 nemen lekker stil en goedkoop
en dit is persoonlijk maar ik vind deze kast mooier is nog een 10tje goedkooper ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon M25-W Zwart€ 52,95€ 52,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,90

[ Voor 71% gewijzigd door lolliggasje op 22-11-2016 10:19 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
lolliggasje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:15:

en dit is persoonlijk maar ik vind deze kast mooier is nog een 10tje goedkooper ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon M25-W Zwart€ 52,95€ 52,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,90
Dan lever je wel veel in voor die 10 euro. Sharkoon kasten zijn niet van geweldige kwaliteit en beschikken maar over een matige airflow. De gekozen kast door de ts bied meer prijs/kwaliteit en een betere afwerking en airflow. Ik zou dat 10tje er persoonlijk niet op bezuinigen.
jellecraft2000 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:58:
Beste tweakers,
Ik help een vriend om een desktop te bouwen, maar ik ben niet even ervaren als jullie, en ga dus voor de zekerheid vragen voor tips, bestbuys etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, video- en foto editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€930 inclusief verzendkosten, ik zet hem namelijk zelf in elkaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die zijn al oud en aan vernieuwing toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet vooral sterk zijn, en best for the buck zodat je het maximale uit een computer kan halen, zonder overclocking

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang hij het goed doet ben ik tevreden. Ik stoor mezelf niet zo snel aan fans die lichtelijk luid draaien omdat ik meestal een headset op zal hebben die een deel wegfilterd.

Ga je overklokken?
Nee, dat vind ik een groot risico, en ben ik van plan (nog) niet te gaan doen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een goed deel gedaan, en ik vraag jullie om mijn setup te verbeteren, want ik ben niet even deskundig als sommige van jullie hier, en kan het hulp eventueel gebruiken om een betere PC te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 57,90€ 57,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 279,95€ 279,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,-€ 19,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,89€ 48,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,48

*side note: Ik heb er later pas een CPU fan ingedaan, waardoor de build INCL verzendkosten iets hoger eindigt dan €930, en ik zal mijn vriend ompraten om die 5 euro erbij te leggen omdat een CPU fan erg cruciaal kan zijn (al helemaal qua geluid, en om eventuele overclock redenen, maar vooral bij de koeling tijdens renderen) Als jullie tevens een goede vervangende CPU fan hebben ipv deze Mugen 4, en die wel in het budget past, mag je het suggesteren ;) ;) ;)

Alvast bedankt :)
TS:
Ik zie in het lijstje geen SSD en tegenwoordig is een SSD niet meer weg te denken. Zonder een SSD zal een systeem van 1500 euro of meer zelfs nog gevoelsmatig traag aanvoelen simpelweg omdat de hdd dan bottleneckt. Een paar goede ssd's zijn pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB of pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB

Daarnaast is een mugen overkill op een cpu van 65 watt tdp. Een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim of een pricewatch: Arctic Freezer i11 zal ook onhoorbaar zijn werk doen.
Daarnaast wat voor rendering wil je vriend gaan doen? Als het om grote bestanden en zware applicaties gaat zal een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed dat beter en sneller doen i.v.m. hypertreading.

[ Voor 50% gewijzigd door McFastFood op 22-11-2016 11:02 ]

• jellecraft2000
lolliggasje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:15:
en als je toch een cpu koeler wilt hebben zou ik de artic freezer i32 nemen lekker stil en goedkoop
Naar vernomen is de kast zijn fans niet bepaald de beste, maar ik heb het overwogen om alsnog de kast over te nemen, bedankt!

Voor de airflow oplossing heb wil ik een extra front fan erin zetten, ik denk dat dat de pricewatch: Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm zal worden.

Daarnaast heb ik dan ook nog zitten denken om er een soort budget ssd in te doen, voornamelijk voor windows en belangrijke bestanden. Hiervoor heb ik de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB gekozen.

Ideeën?
McFastFood schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:01:
[...]

Daarnaast wat voor rendering wil je vriend gaan doen? Als het om grote bestanden en zware applicaties gaat zal een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed dat beter en sneller doen i.v.m. hypertreading.
Dit weet ik niet, en heb ik zelf ook niet veel verstand van. Maar volgens mij wil hij later in de game industrie gaan, (als graphic designer?) en zal dus wel dingen gaan renderen. Daarnaast is de door jou gekozen CPU wel goed, maar misschien een beetje overkill? De prijs is erg hoog, en ik moet er nog een pc verder van bouwen en lijkt mij een beetje uit het budget :'(

Toch bedankt!

Stay curious

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
jellecraft2000 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:09:
[...]

Naar vernomen is de kast zijn fans niet bepaald de beste, maar ik heb het overwogen om alsnog de kast over te nemen, bedankt!

Voor de airflow oplossing heb wil ik een extra front fan erin zetten, ik denk dat dat de pricewatch: Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm zal worden.
Waarom zou je dan een extra fan er in stoppen van een een 10tje terwijl je ook voor die 10 euro de nzxt kast kan nemen? Die een veel betere prijs/kwaliteit verhouding bied. Je levert veel in voor dat 10tje met o.a. bouwkwaliteit en cablemanegment die ook belangrijk is voor de airflow. Zoals eerder vermeld gaat mijn advies nog steeds uit naar de NZXT kast.
jellecraft2000 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:09:
[...]

Dit weet ik niet, en heb ik zelf ook niet veel verstand van. Maar volgens mij wil hij later in de game industrie gaan, (als graphic designer?) en zal dus wel dingen gaan renderen. Daarnaast is de door jou gekozen CPU wel goed, maar misschien een beetje overkill? De prijs is erg hoog, en ik moet er nog een pc verder van bouwen en lijkt mij een beetje uit het budget :'(

Toch bedankt!
Maakt niet uit, ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid :) een i5 zal het ook allemaal prima doen maar met een i7 verloopt het allemaal net even wat soepeler afhankelijk hoe groot de video's zijn etc. En daarnaast klopt, het is buiten het budget maar ik gaf het alleen maar even aan en ter informatie. Misschien vind je vriend dat de extra investering wel waard.

Verwijderd

Moederbord kan nog iets goedkoper, terwijl hij een iets betere netwerkchip heeft en 4+2 power power phases waar de Gigabyte het met 3+1 moet doen:
pricewatch: MSI H110M ECO

Naar alle waarschijnlijkheid kan de MSI hierdoor betere omgaan met een krachtigere CPU (ligt er ook aan van welke kwaliteit de mosfets zijn, maar bij zulke budget borden zit er meestal niet denderend veel verschil tussen), wat handig kan zijn als je in de toekomst zou willen upgraden naar een i7. Het gaat hier overigens over die zwarte blokjes naast en boven de CPU.

Verder heeft de MSI ook nog 2 casefan headers waar de Gigabyte er maar 1 heeft.

In een ATX behuizing met groot raam staat een Micro-ATX kast trouwens niet heel geweldig. Je zou kunnen gaan voor de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 11:32 ]

Verwijderd

Ook bij Sharkoon gaan de ontwikkelingen door en wordt gewerkt aan kwaliteitsverbetering. Oa. de M25-W is het resultaat van. Een prima behuizing voor zijn prijs met voldoende ruimte om kabels weg te werken en een meer dan redelijke airflow door de 3 standaard casefans. Een extra fan toevoegen is daarom niet nodig.
Eens met JVRadeon dat een mATX bord niet mooi is in een ATX behuizing. De Versa H15 is een goed alternatief. Kwalitatief net iets minder maar acceptabel zijn de Corsair Carbide 88R en Spec-M2.

• jellecraft2000
lars.ruiter schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:16:Je levert veel in voor dat 10tje met o.a. bouwkwaliteit en cablemanegment die ook belangrijk is voor de airflow.

Verder was die extra fan er om te zorgen dat die airflow probleem een beetje recht getrokken werd, maar aan jullie comments te zien werkt dat niet (voldoende) of is het onnodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:26:
Moederbord kan nog iets goedkoper, terwijl hij een iets betere netwerkchip heeft en 4+2 power power phases waar de Gigabyte het met 3+1 moet doen:
pricewatch: MSI H110M ECO
Ziet er goed uit, bedankt voor de tip :) !
[b]JVRadeon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:26
In een ATX behuizing met groot raam staat een Micro-ATX kast trouwens niet heel geweldig. Je zou kunnen gaan voor de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window
Hmm. Ik hou er persoonlijk (niet de mening van mijn vriend) van ruimte in de behuizing, dat ziet er netjes en geordend uit. Ik realiseer nu zelf ook dat het mogelijk een beetje raar uit kan zien, aangezien je waarschijnlijk erg veel ruimte overhoudt.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000752035.jpeg
Ik snap dat slechts een schets is, maar zou de PC er dan ongeveer zo uit zien? Het ziet er voor mij erg druk uit (dit mede door het groot aantal (gekleurde) LED verlichting en mogelijk de (overigens wel ge-tiewrapte) kabels.

Daarnaast zie ik bij de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window dat er maar 1 fan wordt meegeleverd en ik heb hier zo mijn vermoedens over. Zou het voordelig zijn om het geld bespaard met de case / mobo switch uit te geven voor nog 1 á 2 fans voor meer airflow en dus een betere koeling?

Alvast bedankt iedereen! :)

Stay curious

Verwijderd

Een systeem met i5 en GTX 1060 verbruikt rond de 200w maximaal. 1 casefan voldoet daarbij. De fan van de Versa H15 maakt weinig geluid. Als een 2e casefan jou een beter gevoel geeft moet je dat doen, nodig is het niet.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mooie kast :) Met al die open gaten erin, goed voor de airflow :) Ziet er ook nog eens stoer uit.

...

Verwijderd

jellecraft2000 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:51:
[...]
Hmm. Ik hou er persoonlijk (niet de mening van mijn vriend) van ruimte in de behuizing, dat ziet er netjes en geordend uit. Ik realiseer nu zelf ook dat het mogelijk een beetje raar uit kan zien, aangezien je waarschijnlijk erg veel ruimte overhoudt.
[afbeelding]
Ik snap dat slechts een schets is, maar zou de PC er dan ongeveer zo uit zien? Het ziet er voor mij erg druk uit (dit mede door het groot aantal (gekleurde) LED verlichting en mogelijk de (overigens wel ge-tiewrapte) kabels.
Zijn denk inderdaad eerder de onderdelen die het druk maken. Veel verschillende kleuren bij elkaar en ieder onderdeel is zo'n beetje het tegenovergestelde van wat er nu in je lijstje staat:
- 2 witte led fans tegenover 1 zwarte fan zonder led
- CPU koeler met led tegen CPU koeler zonder led
- Grijze videokaart met groene led tegenover een zwarte kaart met wat oranje tinten hier en daar
- Voeding waar rood opvalt met witte kabels tegenover een meerendeel zwarte voeding met zwarte (gesleevde) kabels.
- Moederbord met witte sloten tegenover een bijna helemaal zwart bord.

Om een wat betere indruk te krijgen:
https://www.google.nl/sea...h&q=thermaltake+versa+h15

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 09:55 ]

• jellecraft2000
Oké, ondertussen blijft dit over:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1MSI H110M ECO€ 50,99€ 50,99
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Thermaltake Versa H15 Window€ 44,90€ 44,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,25€ 21,25
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,95€ 48,95
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 45,99€ 45,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,39

Ideeën? Ik hoorde dat zulke instap / budget SSD's niet bepaald goed zijn, en de lifespan relatief laag ligt. Ook zie ik bij de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB dat de beloofde snelheden niet worden bereikt in de meetresultaten. Ideeën? Andere SSD? Ipv een HDD, een SSHD kopen om zo beide problemen op te lossen? :? :')

zo snel op had ik dit op het oog:
pricewatch: Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB
uw commentaar is welkom :D

Stay curious

Pagina: 1