Beste tweakers,
Ik help een vriend om een desktop te bouwen, maar ik ben niet even ervaren als jullie, en ga dus voor de zekerheid vragen voor tips, bestbuys etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, video- en foto editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€930 inclusief verzendkosten, ik zet hem namelijk zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die zijn al oud en aan vernieuwing toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet vooral sterk zijn, en best for the buck zodat je het maximale uit een computer kan halen, zonder overclocking
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang hij het goed doet ben ik tevreden. Ik stoor mezelf niet zo snel aan fans die lichtelijk luid draaien omdat ik meestal een headset op zal hebben die een deel wegfilterd.
Ga je overklokken?
Nee, dat vind ik een groot risico, en ben ik van plan (nog) niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een goed deel gedaan, en ik vraag jullie om mijn setup te verbeteren, want ik ben niet even deskundig als sommige van jullie hier, en kan het hulp eventueel gebruiken om een betere PC te maken.
*side note: Ik heb er later pas een CPU fan ingedaan, waardoor de build INCL verzendkosten iets hoger eindigt dan €930, en ik zal mijn vriend ompraten om die 5 euro erbij te leggen omdat een CPU fan erg cruciaal kan zijn (al helemaal qua geluid, en om eventuele overclock redenen, maar vooral bij de koeling tijdens renderen) Als jullie tevens een goede vervangende CPU fan hebben ipv deze Mugen 4, en die wel in het budget past, mag je het suggesteren
Alvast bedankt
Ik help een vriend om een desktop te bouwen, maar ik ben niet even ervaren als jullie, en ga dus voor de zekerheid vragen voor tips, bestbuys etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, video- en foto editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€930 inclusief verzendkosten, ik zet hem namelijk zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die zijn al oud en aan vernieuwing toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet vooral sterk zijn, en best for the buck zodat je het maximale uit een computer kan halen, zonder overclocking
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang hij het goed doet ben ik tevreden. Ik stoor mezelf niet zo snel aan fans die lichtelijk luid draaien omdat ik meestal een headset op zal hebben die een deel wegfilterd.
Ga je overklokken?
Nee, dat vind ik een groot risico, en ben ik van plan (nog) niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een goed deel gedaan, en ik vraag jullie om mijn setup te verbeteren, want ik ben niet even deskundig als sommige van jullie hier, en kan het hulp eventueel gebruiken om een betere PC te maken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 279,95 | € 279,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | AOC e2470Swhe Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,- | € 19,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty) | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 48,89 | € 48,89 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 49,90 | € 49,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 925,48 | |
*side note: Ik heb er later pas een CPU fan ingedaan, waardoor de build INCL verzendkosten iets hoger eindigt dan €930, en ik zal mijn vriend ompraten om die 5 euro erbij te leggen omdat een CPU fan erg cruciaal kan zijn (al helemaal qua geluid, en om eventuele overclock redenen, maar vooral bij de koeling tijdens renderen) Als jullie tevens een goede vervangende CPU fan hebben ipv deze Mugen 4, en die wel in het budget past, mag je het suggesteren
Alvast bedankt
Stay curious