Verwarrende combinatie van sensortypes, Rook/CO/CO2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Regelmatig gebruik ik de pricewatch als basis voor mijn zoektocht naar nieuwe producten. Nu ben ik dan ook heel blij met de categorie 'Smarthome', maar toch heb ik nu 1 pijnpuntje.

In de rubriek sensoren staat als sensortype 'Rook/CO/CO2' voor het zoeken valt hier misschien nog iets voor te zeggen maar bij het product komt dan ook het volgende te staan:

Type sensor: Rook/CO/CO2, Temperatuur

Bron: pricewatch: Fibaro Smoke Sensor 2

Ik heb hierdoor (tot vandaag) in de waan geleefd dat mijn fibaro smoke sensor ook CO kan detecteren maar dat dit niet helemaal lekker werkte met openHAB maar hij ondersteunt dat helemaal niet.

Ik zou willen voorstellen om die categorie uit elkaar te trekken, want ook voor zoeken wil ik natuurlijk los kunnen zoeken naar een CO sensor wat nu niet mogelijk is.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

m4rt1nvw schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:20:
Regelmatig gebruik ik de pricewatch als basis voor mijn zoektocht naar nieuwe producten. Nu ben ik dan ook heel blij met de categorie 'Smarthome', maar toch heb ik nu 1 pijnpuntje.

In de rubriek sensoren staat als sensortype 'Rook/CO/CO2' voor het zoeken valt hier misschien nog iets voor te zeggen maar bij het product komt dan ook het volgende te staan:

Type sensor: Rook/CO/CO2, Temperatuur

Bron: pricewatch: Fibaro Smoke Sensor 2

Ik heb hierdoor (tot vandaag) in de waan geleefd dat mijn fibaro smoke sensor ook CO kan detecteren maar dat dit niet helemaal lekker werkte met openHAB maar hij ondersteunt dat helemaal niet.

Ik zou willen voorstellen om die categorie uit elkaar te trekken, want ook voor zoeken wil ik natuurlijk los kunnen zoeken naar een CO sensor wat nu niet mogelijk is.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Het is inderdaad vreemd dat deze bij elkaar staan. We gaan ze dan ook uit elkaar trekken, hopelijk vanmiddag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Super, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
+1 hier heb ik ook last van, nog niet gefixt.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

S0epkip schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:45:
+1 hier heb ik ook last van, nog niet gefixt.
Done. De vroegere spec Rook/CO/CO2 is hernoemd naar Rook en losse opties voor CO en CO2 zijn toegevoegd. Ik heb alle producten met deze spec nagelopen en waar nodig aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Thanks!

offtopic: Pff, wat zijn de slimme CO2 melders duur :(
Pagina: 1