Toon posts:

WIN 10 naar WIN 7 na 30 dagen? HELP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 10 op mijn laptop graag zou ik weer terugwillen naar mijn orginele versie windows 7 dus.

Ik had gehoord dat dit kan voor 30 dagen.
Het probleem is dus dat ik windows 10 al langer dan 30 dagen erop heb staan.

Hoe kan ik dit veranderen ik zie ook geen herstelpunt meer bij systeemherstel van windows 10 naar windows 7.
Windows 10 is echt shit hij loopt steeds vast.

Hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Begin eerst eens met wat meer te vertellen over je laptop (merk, type?). Is er nog een herstelpartitie aanwezig of heb je er een hersteldvd bij gekregen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merk is (HP) type weet ik zo niet moet ik straks even kijken. geen herstelpartitie aanwezig en ik heb er nog geprobeerd werkte niet hij keerde gewoon terug naar windwows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:47
Je kan toch gewoon met je win 7 key een reinstall doen? Van windows 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:43
Terugkeren kan sowiezo niet maar als je een recoverypartitie of een hersteldvd hebt zou je de laptop weer terug kunnen brengen naar de staat waarin je deze gekocht hebt. Kortom: backup maken van je bestanden (als je dat al niet hebt) en windows schoon installeren

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
recoverypartitie of een hersteldvd die heb ik dus niet. Het maakt me trouwens niks uit als ik alles kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
Heb je wel een licentiesticker op de laptop zitten met een windows 7 licentie? Want dan zou je de iso van desbetreffende versie nog kunnen downloaden.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

[ Voor 17% gewijzigd door herremolog op 22-11-2016 07:27 ]

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat erop. Dus ik kan gewoon die iso downloaden en hoe installeer ik die dan. Want ik heb geen verstand van iso bestanden of iso hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik mijn product key dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herremolog
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:39:
Ja die staat erop. Dus ik kan gewoon die iso downloaden en hoe installeer ik die dan. Want ik heb geen verstand van iso bestanden of iso hunter.
Met het iso-bestand kunt u een opstartbaar medium voor installatie of herstel maken. U kunt Windows ook op uw huidige apparaat installeren door het iso-bestand te openen, Setup te selecteren en de instructies te volgen.
Om opstartbare media te maken zoals een opstartbaar USB-station of een opstartbare dvd, hebt u software nodig waarmee u iso-bestanden kunt branden of koppelen. We raden aan altijd een leeg USB-station of lege dvd te gebruiken, omdat de inhoud die erop staat, kan worden verwijderd als u een opstartbare installatiekopie maakt.
Als u een medium vanaf een Windows 8.1-computer maakt, kunt u ook met de rechtermuisknop op het iso-bestand klikken en Koppelen selecteren om de installatiekopie aan het huidige apparaat of een USB-station te koppelen, of Schijfkopiebestand branden selecteren om een dvd te branden (hiervoor is een dvd-brander en een lege dvd nodig).
Als u een dvd vanaf een Windows 7-computer maakt, kunt u met de rechtermuisknop op het iso-bestand klikken en Schijfkopiebestand branden of Openen en daarna Windows-hulpprogramma voor het branden van schijfkopiebestanden selecteren om een dvd te branden (hiervoor is een dvd-brander en een lege dvd nodig). Met deze dvd kan het medium worden geïnstalleerd. Het medium is opstartbaar.
Als u een medium vanaf een Windows 7-computer maakt, hebt u mogelijk afzonderlijke brand- of koppelsoftware nodig, zoals het Windows 7 USB/dvd-downloadhulpprogramma. Lees de informatie en instructies voordat u dit hulpprogramma gebruikt. U kunt ook met de rechtermuisknop op het iso-bestand klikken en Schijfkopiebestand branden selecteren om een dvd te branden (hiervoor is een dvd-brander en een lege dvd nodig).
Of ga naar de Microsoft-community voor meer opties.
Om het opstartbare medium te gebruiken, moet u ervoor zorgen dat het apparaat waarop u de installatie uitvoert, is ingesteld om vanaf een USB-station of dvd op te starten. Sluit vervolgens het USB-station aan of plaats de dvd, start het apparaat opnieuw op en volg de installatie-instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:40:
Waar vind ik mijn product key dan?
Beetje googlen kan geen kwaad :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah dan zoek ik die wel op via Google.
Ik zal straks eens kijken of het werkt. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders bel je HP; zij hebben de licentie voor Windows 7 geleverd op het stickertje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
- Is de reden dat je terug wil naar Windows 7, dat de Windows 10 installatie niet lekker loopt?
- Draai je nog steeds op de Upgrade-installatie, of is het een compleet schone installatie?
- Is jouw Windows 10 installatie netjes geactiveerd?

Dan zou ik met de Media Creation Tool eens een DVD of USB-stick maken en eerst Windows 10 eens opnieuw, schoon installeren. Je ebt dan geen installatie sleutel nodig, omdat jouw Windows 10 installatie nu al geactiveerd is. (vandaar de 3e vraag).

Verwijder dan alle partities tijdens de Setup en laat de Setup zelf alles indelen. (Let op, als je nu Win10 Home gebruikt, doe daar dan ook de installatie van).

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggy_NL op 22-11-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:07:
- Is de reden dat je terug wil naar Windows 7, dat de Windows 10 installatie niet lekker loopt?
- Draai je nog steeds op de Upgrade-installatie, of is het een compleet schone installatie?
- Is jouw Windows 10 installatie netjes geactiveerd?

Dan zou ik met de Media Creation Tool eens een DVD of USB-stick maken en eerst Windows 10 eens opnieuw, schoon installeren. Je ebt dan geen installatie sleutel nodig, omdat jouw Windows 10 installatie nu al geactiveerd is. (vandaar de 3e vraag).

Verwijder dan alle partities tijdens de Setup en laat de Setup zelf alles indelen. (Let op, als je nu Win10 Home gebruikt, doe daar dan ook de installatie van).
Windows 10 loopt heel sloom op mijn laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:46:
En anders bel je HP; zij hebben de licentie voor Windows 7 geleverd op het stickertje.
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 05:00:
[...]

Windows 10 loopt heel sloom op mijn laptop..
Dit kan ook komen door meegenomen stuurprogramma's van Windows 7, oude software en andere erfenissen. Een schone installatie kan geen kwaad. Ik heb het >10 maal gedaan. Een upgrade en na zo'n upgrade was het nooit echt feest op zo'n systeem. (beter dan een upgrade voorheen, maar lekker vlot waren ze nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Zelfde vraag een beetje...

Heb een Dell XPS 17 L702X met WIN 10.
Oorspronkelijk WIN7 en alle upgrades gedaan (WIN 8, WIN 8.1, WIN 10)

Ik heb de laatste keer gekozen voor een schone installatie van WIN 10.
Voor mezelf is WIN 10 prima, maar deze laptop ga ik nu aan mijn neef en nichtje schenken en voor hun wil ik er graag terug WIN 7 of WIN 8.1 op hebben.

Reden: TV tuner, DVD drive, SD card reader ect werken niet meer na de WIN 10 update omdat Dell geen support geeft hiervoor. Ik gebruikte dat toch allemaal niet maar voor mijn neefje en nichtje is het wel fijn als dat terug werkt.

Ik heb een WIN 7 recovery DVD, maar ik weet niet of mijn originele license key nog gaat werken? Is deze nu niet dedicated aan WIN 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je key voor windows 7 werkt nog gewoon.
Pagina: 1