Hoi Tweakers, voor een vriend van mij ben ik op zoek naar een snelle desktop die 100% wordt gebruikt voor muziek en videoproductie. Er wordt dus niet op gegamed. Het budget is max 1.000 EUR.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek en videoproductie. Programma's: Cubase, Adobe Premier, Adobe After Effects en een zooi VST plugins.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 1.000 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren en invoerapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart met CUDA cores? voor rendering in Premiere en After effects. Een snelle processor en snel geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Best bang voor buck en het liefst zo goed mogelijke ondersteuning in bovengenoemde programma's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een redelijk stille pc wat binnen het budget haalbaar is.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeclocked en standaard instellingen gebruikt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag ontvang ik advies over de gebruikte componenten en of er misschien betere alternatieven zijn. Daarnaast hoor ik graag ervaringen van mensen die een pc voor soortgelijke taken gebruikt en dus advies kunnen geven over de gekozen componenten.
Hieronder volgt mijn lijst wat ik zelf heb samengesteld. Ik twijfel of het geheugen misschien wat overkill is gezien de snelheid ik weet niet wat daarvan de invloed is op het renderen. Eventueel zou dat kunnen worden vervangen door goedkoper geheugen en dan misschien een grotere ssd of een iets minder budget voeding.
De videokaart twijfel ik ook over voor 2 tientjes minder heb je een 750ti maar het leek mij niet de moeite om een generatie oudere videokaart voor die besparing te nemen.
Bedankt alvast voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek en videoproductie. Programma's: Cubase, Adobe Premier, Adobe After Effects en een zooi VST plugins.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 1.000 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren en invoerapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart met CUDA cores? voor rendering in Premiere en After effects. Een snelle processor en snel geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Best bang voor buck en het liefst zo goed mogelijke ondersteuning in bovengenoemde programma's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een redelijk stille pc wat binnen het budget haalbaar is.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeclocked en standaard instellingen gebruikt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag ontvang ik advies over de gebruikte componenten en of er misschien betere alternatieven zijn. Daarnaast hoor ik graag ervaringen van mensen die een pc voor soortgelijke taken gebruikt en dus advies kunnen geven over de gekozen componenten.
Hieronder volgt mijn lijst wat ik zelf heb samengesteld. Ik twijfel of het geheugen misschien wat overkill is gezien de snelheid ik weet niet wat daarvan de invloed is op het renderen. Eventueel zou dat kunnen worden vervangen door goedkoper geheugen en dan misschien een grotere ssd of een iets minder budget voeding.
De videokaart twijfel ik ook over voor 2 tientjes minder heb je een 750ti maar het leek mij niet de moeite om een generatie oudere videokaart voor die besparing te nemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 325,15 | € 325,15 |
| 1 | MSI H110M GAMING | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB Compact X1 | € 154,50 | € 154,50 |
| 1 | Seagate Barracuda Barracuda, 3TB | € 105,15 | € 105,15 |
| 1 | Antec P100 | € 84,85 | € 84,85 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 110,95 | € 110,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 72,60 | € 72,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.008,05 | |
Bedankt alvast voor het meedenken!