Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:42
FUKUSHIMA heeft weer een Tsunami alarm te pakken

35Km voor de kust een aardbeving van 7.3
Tsunamialert met verwachte tsunami van 3m

Live stream http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/live/

Laat het dit keer meevallen.

nachtnet wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:10 (25%)

nachtnet zonder hoofdletter

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 27-01 22:38
Schijnt dat het water zich aan het terugtrekken is, wat een bekend fenomeen is voor een tsunami..

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ik zit die livestream te bekijken, maar het lijkt (gelukkig) goed mee te vallen.

60cm tsunami 'maar'..

• nachtnet
quote:
De_Bastaard schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:15:
Ik zit die livestream te bekijken, maar het lijkt (gelukkig) goed mee te vallen.

60cm tsunami 'maar'..
Het engels van de stream is niet heel gemakkelijk te volgen. Ik hou het hier nog even in de gaten. de 30/60/90cm kan natuurlijk nog behoorlijk toenemen, afhankelijk van de plaats en aard van de tsunami.

• acidd91
Ze zeggen nu dat de koeling van derde reactor van Fukushima is uitgevallen, nog niet bevestigd.

En de gemeten hoogten zijn op zee, dus aan land waarschijnlijk hogere tsunami.

acidd91 wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:20 (30%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

7,3 is vaak net onder de kritieke massa. Bij 7,5 en hoger wordt het vaak pas gevaarlijk en de echt grote golven zijn ruim boven de 8. Het ligt er ook aan hoe diep de bodem was bij het epicentrum en hoeveel massa er verschuift.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:22

rolandos582

Gaming addict x)

En toch zie ik daar nog boten varen. Toch vaag met zo'n tsunami op komst 8)7

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
rolandos582 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:21:
Maakt niet uit. Je kan op volle zee varen en er bijna niks van merken. De golf gaat vanaf de bodem tot het oppervlakte. In diep water is de golf net iets hoger. Kom je bij de kust dan loopt die op. Dat is ook het probleem en het gevaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• nachtnet
quote:
om 6:30 Japan tijd zag je heel veel boten de haven verlaten.. Waarschijnlijk om te voorkomen dat je met boot en al de kust op geduwd wordt.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03:18

Kecin

Je keek.

quote:
Nou, is zojuist bevestigd de warning. Dus die boten hebben nog niet eens tijd gehad om aan wal te gaan.
Er is wel net een aardbeving geweest. Door die aardbeving zal het water zich terugtrekken en in 1 ruk over het land heengooien.

De livestream heeft het over een 300cm verwachte hoge golf en een aardbeving van 7.3.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
De_Bastaard schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:15:

60cm tsunami 'maar'..
Geen idee waar je die 60cm vandaan haalt... Hoor net op de stream dat ze verwachten dat ie 300cm zal zijn. Scheelt een factor 5... ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• acidd91
quote:
CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:23:
[...]
Geen idee waar je die 60cm vandaan haalt... Hoor net op de stream dat ze verwachten dat ie 300cm zal zijn. Scheelt een factor 5... ;)
Voor zover ik het begrijp is 60 gemeten op zee, maar aan land is hij veel hoger.

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:41

wontcachme

You catch me? No you wont

En nu ook al een kerncentrale waarvan de koeling niet meer werkt :X

Samsung Galaxy S7 | Game PC (Intel i5 3570k - MSI GTX970 GAMING 4G - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 500GB - Corsair Carbide 500R - Asus TUF VG27AQ - Dell U2412M - Logitech G502)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
acidd91 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:25:
Voor zover ik het begrijp is 60 gemeten op zee, maar aan land is hij veel hoger.
Ja, hoorde het net toevallig dankzij de mevrouw.

• De_Bastaard

De_Bastaard

quote:
CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:23:
[...]
Livestream van Fox, die het weer doorstuurt van een Japanse livestream.

Kijk al een half uur naar de haven van Fukushima, behalve wat golven weinig te zien.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
wontcachme schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:25:
En nu ook al een kerncentrale waarvan de koeling niet meer werkt :X
Welke zou dat toch zijn. Die is toch al grotendeels gesmolten. O-)

Verder als die op zee 60cm is boven normaal golfniveau dan krijg je problemen...

• acidd91
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:26:
[...]

Welke zou dat toch zijn. Die is toch al grotendeels gesmolten. O-)

Verder als die op zee 60cm is boven normaal golfniveau dan krijg je problemen...
Koeling is uitgevallen, lijkt me geen goede zaak

• De_Bastaard

De_Bastaard

Ze zeggen nu dat de verwachtte hoogte is aangepast, verwachtte grootte is 1m.

In fukushima hadden ze hem al verwacht..

YouTube: WATCH LIVE: 7.3 quake off Fukushima triggers tsunami warning

De_Bastaard wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:29 (32%)

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

Waarschijnlijk een stomme vraag maar waarom bouwen ze de kerncentrales niet aan de westkant van Japan, beschermd door het eiland?

rMBP 13" 2015  iPhone 11 (Red)  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Niemand weet nu gewoon hoe groot die golf zal zijn. Daarom moet ook iedereen weg. Het gaat er om hoeveel massa is verplaats op de zeebodem en hoeveel water er verplaatst is.

Verder heb ik de titel maar even gefixed. :)

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:32:
Niemand weet nu gewoon hoe groot die golf zal zijn. Daarom moet ook iedereen weg. Het gaat er om hoeveel massa is verplaats op de zeebodem en hoeveel water er verplaatst is.

Verder heb ik de titel maar even gefixed. :)
Er komen nu mooie tabellen in beeld, ze verwachten 90cm om 7:06 blijkbaar?

Thanks voor het fixen van de TT :+
quote:
Gekkenhuis schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:31:
Waarschijnlijk een stomme vraag maar waarom bouwen ze de kerncentrales niet aan de westkant van Japan, beschermd door het eiland?
Politiek, bouwgrond, soort water, soort stroming, aansluitingen op het stroomnetwerk, leveren van energie, ontvangen van grondstoffen, etc? Ik heb werkelijk geen idee, maar ik denk dat er best veel requirements aan zullen zitten. Mocht het wel gewoon mogelijk zijn dan is het natuurlijk absurd stom om een kerncentrale niet daar te plaatsen. Ik ben ook benieuwd of iemand er een zinnig antwoord op heeft, want goede opmerking.

Kecin wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:35 (42%)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Gekkenhuis schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:31:
Omdat ze al genoeg stroom opwekken via kerncentrales en verhuizen van die centrales nu niet echt goedkoop / zinvol is?

Wat is eigenlijk die rode / zwarte streep tussen de gele aan de oostkant van Japan?

CH4OS wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:38 (10%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat mij nu niet duidelijk is zijn hoe die getallen zijn gemaakt. Japan heeft een waarschuwingssysteem voor de kust liggen en dan golven meten. Zijn die waarden van 30 tot 90cm nu die waarden of wat ze verwachten bij de kust? Bij de kust meten is hier het probleem, dat is gissen.

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:40:
Wat mij nu niet duidelijk is zijn hoe die getallen zijn gemaakt. Japan heeft een waarschuwingssysteem voor de kust liggen en dan golven meten. Zijn die waarden van 30 tot 90cm nu die waarden of wat ze verwachten bij de kust? Bij de kust meten is hier het probleem, dat is gissen.
Ik snap de tijden ook niet helemaal, ze staan niet op chronologische volgorde lijkt het. Wellicht met tijdzones te maken. Maar ik zie wel 30~90 cm. Dat is dus een verschil van 60cm. Dat is best wel flink, maar ik heb geen idee hoe erg de impact van zoiets dan is.

Maar een premier zal wel geen persconferentie geven en gebieden laten evacueren op het moment dat er weinig aan de hand is. Ook hoor ik dat ze reddingsacties op gaan zetten.

• nachtnet
volgens mij (als ik het goed begrijp) zijn die 30-90cm getallen daadwerkelijke metingen bij verschillende plaatsen aan de kust.

Verwachting lijkt te zijn dat er meer (hogere) golven volgen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:40:
Nee, dat zijn waardes die reeds waargenomen zijn. Verwachtte uiteindelijke grootte van de tsunami is 300cm.
quote:
Kecin schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:41:
Ik snap de tijden ook niet helemaal, ze staan niet op chronologische volgorde lijkt het.
Volgens mij zijn het gemeten waardes op verschillende locaties. ;)
quote:
Wellicht met tijdzones te maken. Maar ik zie wel 30~90 cm. Dat is dus een verschil van 60cm. Dat is best wel flink, maar ik heb geen idee hoe erg de impact van zoiets dan is.
60cm is ook reeds gemeten. :)
quote:
Maar een premier zal wel geen persconferentie geven en gebieden laten evacueren op het moment dat er weinig aan de hand is. Ook hoor ik dat ze reddingsacties op gaan zetten.
Je hebt de livestream en het rode vak er in gemist? YouTube: WATCH LIVE: 7.3 quake off Fukushima triggers tsunami warning

CH4OS wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:44 (46%)

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:18
Volgens mij hebben ze geen enkel idee wat ze te wachten staat. Heb net gekeken naar een Japanse stream maar het gaat alle kanten op.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inmiddels zijn er tsunami's gezien van 1m, ook in het overzicht op de stream staat op 80cm.

Koeling reactor drie is inderdaad uitgevallen, maar met een paar uur willen ze al wel een poging wagen om de koeling te herstellen. Met de huidige stijging van de temperatuur in de reactor, kan de reactor in principe een week volhouden, voordat het kritische temperaturen haalt.

EDIT:
Overigens is dat overzicht in de stream met de standen niet zo zeer chronologisch, maar meer per stad. Vervolgens de tijd van de meting en de hoogte in cm.

CH4OS wijzigde deze reactie 21-11-2016 23:58 (79%)

• nachtnet

Dit zijn 1 kuubs zakken met radioactief afval bij de Fukushima kerncentrales (maart 2016)

Dat lijkt toch een redelijk risico...

* nachtnet blijft het nog even volgen.

Noot: Die sirenes klinken toch behoorlijk effectief.. Begrijp niet waarom sirenes hier zouden moeten verdwijnen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Daar komen de grotere. Er is nu ook meer water van de eerste, kleine golf om extra veel water omhoog te kunnen stuwen...

• nachtnet

Kaartje om de genoemde plaatsnamen terug te kunnen vinden.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Due to special programming for the earthquake in Fukushima, Nyanbo episode 9 will be delayed. We thank you for your patience and understanding.
:/

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-01 07:28
Je gaat niet menen dat je t nu kut vind dat je een of andere anime serie(denk ik?) Niet uitkomt toch?

Always look on the bright side of life.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
Clifdon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:34:
Je gaat niet menen dat je t nu kut vind dat je een of andere anime serie(denk ik?) Niet uitkomt toch?
Hoogstens jammer ;) ik had er gewoon niet aan gedacht :)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Kecin schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:23:
[...]

Nou, is zojuist bevestigd de warning. Dus die boten hebben nog niet eens tijd gehad om aan wal te gaan.
Er is wel net een aardbeving geweest. Door die aardbeving zal het water zich terugtrekken en in 1 ruk over het land heengooien.

De livestream heeft het over een 300cm verwachte hoge golf en een aardbeving van 7.3.
Bij tsunami's is volle zee de beste plek voor een boot. De golf gaat er gewoon onderdoor.

• Kecin

Kecin

Je keek.

Blijkbaar dus toch niet extreem veel aan de handgeweest?
@Downtime, klinkt logisch inderdaad. Maar destijds in Thailand zag je boot en al op wal spoelen. Kilometers ver...

• nachtnet
Zo zie je maar weer hoe lastig het is om een tsunami goed te "voorspellen" Het blijft een risico gebied.

Hopen dat het ook de volgende keer weer meevalt..

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True