Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Movie / Serie Manager

Pagina: 1
Acties:

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
Hey Tweakers,

Ik heb een volledig geautomatiseerd downloadsysteem (Couchpotato, Sonarr) op mijn raspberry pi draaien.`
Echter door al deze werkzaamheden lukt het niet om tegelijkertijd te transcoden op de Pi (plex).

Via samba kan ik prima bij mijn bestanden en afspelen is dan geen probleem.
Alleen heb ik moeite bij welke aflevering ik was gebleven.

Nu heb ik XBMC (OSMC) geprobeerd, deze houdt alles netjes bij en haalt zelfs covers etc op. Maar nu is XBMC echt gemaakt voor een mediacenter. Op mijn desktop (waar ik eigenlijk alles op kijk) is al dat flashy animation gedoe niet nodig en wil ik gewoon snel kunnen zien bij welke aflevering ik was etc.

Is er freeware/donationware beschikbaar waar jullie bekend mee zijn waarmee ik dit dus ook bij kan houden. Iets van een movie/serie manager voor windows met ingebouwde player zonder al de fullscreen blingbling van XBMC? (voor windows)

Thanks in advance!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

nvm, moet beter lezen..

[ Voor 82% gewijzigd door Gekkenhuis op 21-11-2016 21:05 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Waarom sta je te transcoden op de Pi?
Je kunt toch in Plex gewoon instellen dat hij hem rechtstreeks doorstuurt zonder transcoden?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• LigeTRy
arbraxas schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:07:
Waarom sta je te transcoden op de Pi?
Je kunt toch in Plex gewoon instellen dat hij hem rechtstreeks doorstuurt zonder transcoden?
Als ik plex vanaf m'n pi, en ik zet de videokwaliteit op "Origineel", dan staat transcoden toch uit?
Alsnog krijg ik dan de melding dat de server niet snel genoeg is om af te kunnen spelen en hangt de video vaak vast. Of zie ik hier iets over het hoofd? 8)7

Via plex zo zou de mooiste oplossing zijn, overzichtelijk ed. (maar dat heb ik eerlijk gezegd al uit m'n hoofd gezet)

[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 21-11-2016 21:18 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Net even geprobeerd en gekeken op mijn server. Als je hem op Orgineel zet houd dat voornamelijk bitrate en resolutie in. Transcoderen doet hij nog steeds.
Ik denk dat je teveel van de Pi tegelijk vraagt.
Volgens mij kun je ook beter de Plex server op je pc zetten en de Pi als player gebruiken.

Ik heb hier een 2600K draaien juist om niet tegen dit soort geneuzel aan te lopen. Want er draaien vaak meerdere downloads en plexclients tegelijk.

Maar het gaat blijkbaar om direct play in de player /app die je gebruikt. Die optie moet je aan hebben staan. Heb je alleen een niet ondersteund formaat dan gaat ie transcoden. Niets aan te doen.
https://support.plex.tv/h...ct-Play-and-Direct-Stream

[ Voor 25% gewijzigd door arbraxas op 21-11-2016 21:38 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• LigeTRy
arbraxas schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:36:
Net even geprobeerd en gekeken op mijn server. Als je hem op Orgineel zet houd dat voornamelijk bitrate en resolutie in. Transcoderen doet hij nog steeds.
Ik denk dat je teveel van de Pi tegelijk vraagt.
Volgens mij kun je ook beter de Plex server op je pc zetten en de Pi als player gebruiken.

Ik heb hier een 2600K draaien juist om niet tegen dit soort geneuzel aan te lopen. Want er draaien vaak meerdere downloads en plexclients tegelijk.

Maar het gaat blijkbaar om direct play in de player /app die je gebruikt. Die optie moet je aan hebben staan. Heb je alleen een niet ondersteund formaat dan gaat ie transcoden. Niets aan te doen.
https://support.plex.tv/h...ct-Play-and-Direct-Stream
Thanks ik ga het proberen, misschien lukt het alsnog dan heb ik geen windows client nodig. Heeft iemand ervaring met extreme movie manager?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Plex doet dit toch ook gewoon. Je library mooi weergeven en onthouden wat je al gekeken hebt en wat niet?
Desnoods sync je zoals mij met trakt.tv. Dan kan je online lekker al je series / films bijhouden + wat/wanneer/... je iets gezien hebt.

Je kan ook de trakt.tv plugin voor vlc gebruiken ( https://github.com/XaF/TraktForVLC ), dan alles wat je kijkt, wordt gesynced met trakt website.

Is het zonder tracken maar meer je library byhouden, veel mensen zijn tevreden van ember movie manager.

Voor je transcode probleem. Alles hangt af van je clients. Als op elke tv een rpi hangt. Dan gaat de server nooit hoeven te transcoden (of der zit HEVC/DTS/10bit anime) tussen. Kan je zelfs gewoon "domme" NAS gebruiken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• LigeTRy
Eigenlijk ben ik mezelf een beetje tegen aan het spreken op het moment (aka ik weet nog niet wat ik wil).

Plex draaien op mijn pi en dan streamen naar mijn laptop werkt nog niet vanwege het transcoden, dit ga ik eerst uitzoeken.

Plex server draaien op mijn laptop ipv de pi vind ik een beetje omslachtig en niet de mooiste oplossing, dan maar een "windows movie manager". Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer.. extra software op mijn pc.

Ik ga me nog even verder verdiepen waarom het streamen vanaf mijn pi met plex niet soepel gaat.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je kan dan gewoon Trakt.tv gebruiken? Moet je niets voor installeren, kan je online je library beheren en tracken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1