[Win10] - Taakbalk blijft op voorgrond bij afspelen media

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:27
Sinds kort heb ik een vaag probleem met mijn taakbalk.

Deze blijft bij het afspelen van media op de voorgrond staan. Zowel bij VLC als bij YouTube. Hieronder een screen van een YouTube filmpje. De taakbalk blijft zichtbaar. Ik kan zo dus niet bij de volume regelaar en de resolutie instelling van YouTube komen omdat de taakbalk er voor blijft staan. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LOmT0YUqy8QzRcrZjvwCg2OI/full.jpg

Nu kun je via instellingen wel de taakbalk automatisch verbergen, maar dat is juist niet de bedoeling als ik gewoon aan het 'internetten' ben. De taakbalk stond er vroeger ook altijd en verdween uit beeld als je een media bestand ging bekijken.

Nu opeens niet meer, heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 21-11-2016 17:16 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Geen idee waarom, maar komt ook soms bij mij voor, na een tijdje meerdere malen slaapstand <> uit slaapstand (of random idk). Gewoon windows explorer opnieuw starten in taskmanager.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris Smoove op 21-11-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dit lijkt me een bepaalde bug van Windows - wat inderdaad gebeurd wanneer je computer uit Slaapstand komt - even de explorer.exe een herstart geven via taakbeheer zou de oplossing moeten bieden. Eventueel CNTRL+F5 wilt ook wel eens werken.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhr_ck1985nl
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 02:38
Dit probleem heb ik ook op Chrome in Windows 10. Ik zet hem ook meestal op slaapstand. Na opnieuw starten van de pc helpt het probleem. Is niet fijn zo, ik hoop dat er een oplossing voor is.

UPDATE: Na een beetje zoeken heb ik dit gevonden en het heeft geholpen.

1. Open Windows PowerShell als Administrator
1 druk op de Windows toets + R
2 type in "PowerShell" en druk op enter.
3 klik met de rechtermuisknop op het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter: " Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
4. sluit nu het venster

BRON: http://www.helpmij.nl/for...kbalk-verdwijnt-niet-meer

[ Voor 77% gewijzigd door dhr_ck1985nl op 23-12-2017 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:27
Ik heb dit probleem weten op te lossen door deze batch file te gebruiken:

http://magical.tweakdsl.nl/downloads/Restart_Explorer.zip

Deze herstart de explorer waardoor de balk verdwijnt. Ik heb em gewoon op mijn bureaublad staan voor als het weer gebeurd, maar het gebeurd eigenlijk niet zo vaak meer. Heel af en toe.

Mijn YouTube Channel