Toon posts:

G200 Marvell iets van capture kaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ik kan voor heel weinig geld(75 piek) een G200 Marvell kopen. Die kaart wil ik alleen gaan gebruiken voor te kunnen capturen. Mijn vraag is of dit iets is om te capturen, of ben ik beter af met iets anders?? Ik heb ook nog een Asus V3800 hier liggen, maar die vindt ik nogal tegen vallen. Ook loopt het beeld niet meer synchroon met het geluid na een tijdje. Iedere info is welkom.

Groetjes

Mclain

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Bij elke capture kaart zonder eigen sound chip verlies je sychroniciteit, doordat er altijd een klein verschil zit tussen het kwartskristal op je capture kaart en dat op je soundkaart. Alleen dure capture-kaarten (zoals de Miro DC30+) hebben dit probleem niet. Het is overigens wel op te lossen door met de juiste proggies ofwel beeldjes te laten wegvallen of te verdubbelen, ofwel (mooier) het geluidsbestand een beetje op te rekken of in te krimpen met het juiste aantal milliseconden. De Marvel G200 ken ik niet, de G400 wel. Die was/is erg goed, omdat hij voor de MJPEG compressie een eigen CPU had, en dus geen beelden liet vallen. Ik zou maar eens rondsnuffelen of die (oudere) G200 wel voldoet aan jouw eisen m.b.t. haalbare resolutie en zo.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat het geluid niet altijd asynchroon loopt. Dan weer niet, en bij een ander filmpje wat ik capture wel weer, terwijl beide een 20 minuten duren. Dus ik wil een andere capture kaart. het liefst een Elsa Erazor III Vivo, maar die zijn dun bezaaid. En nu krijg ik dus het aanbod van een G200 Marvel voor 75 piek. Dus dat is niet duur en opnemen zal ook heel goed moeten zijn.

Thanx voor de info