Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Deze vraag stel ik, omdat ik nergens een eenduidig antwoord krijg.

Ik heb voor de winter een auto ( cabriolet ) onder gebracht in een stalling.
Deze auto is nu geschorst, en op dit moment ook niet meer verzekerd.. ( opgeschort ).

Stel de auto vliegt in brand, en hierdoor brandt de gehele stalling af.. ben ik dan aansprakelijk? en
kan ik dit ondervangen door de auto in de verzekering te laten? (wa+, diefstal, brand,storm)

Medewerkers van de verzekeraar zelf kunnen me dit niet vertellen, en wijzen me alleen op het feit dat ik dan
niet verzekerd ben voor brand/storm/diefstal schade aan de auto zelf :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
mvz schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:22:
Deze vraag stel ik, omdat ik nergens een eenduidig antwoord krijg.

Ik heb voor de winter een auto ( cabriolet ) onder gebracht in een stalling.
Deze auto is nu geschorst, en op dit moment ook niet meer verzekerd.. ( opgeschort ).

Stel de auto vliegt in brand, en hierdoor brandt de gehele stalling af.. ben ik dan aansprakelijk? en
kan ik dit ondervangen door de auto in de verzekering te laten? (wa+, diefstal, brand,storm)

Medewerkers van de verzekeraar zelf kunnen me dit niet vertellen, en wijzen me alleen op het feit dat ik dan
niet verzekerd ben voor brand/storm/diefstal schade aan de auto zelf :)
Misschien heel stom, maar valt hij nu niet onder je inboedel?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Maverick schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:25:
[...]

Misschien heel stom, maar valt hij nu niet onder je inboedel?
De stalling is niet van mij zelf, maar wordt verhuurd aan mij, en meerdere personen.
Iedereen heeft zijn/haar spul daar staan, caravans, nog wat andere auto's etc.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

mvz schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:27:
[...]

De stalling is niet van mij zelf, maar wordt verhuurd aan mij, en meerdere personen.
Iedereen heeft zijn/haar spul daar staan, caravans, nog wat andere auto's etc.
Dan moet je dus kijken naar het huurcontract. Dat zou daar zeker in moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zo uit mijn hoofd: niet verzekerd zijn van een auto die is geschorst is alleen een probeem als de auto aan de openbare weg staat.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
MrJayMan schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:30:
zo uit mijn hoofd: niet verzekerd zijn van een auto die is geschorst is alleen een probeem als de auto aan de openbare weg staat.
Ja, voor de politie die je kenteken controleert mag je auto niet langs de kant van de weg staan. Maar zodra je auto in de stalling in de fik vliegt is het een ander verhaal.

In de eerste plaats zou de verhuurder een verzekering moeten hebben voor de inboedel welke in de box staat, gezien het niet je eigen garage is. Aan een goedkope autoverzekering heb je ook niets, gezien de brand dan ook niet gedekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:41
Als je nou de accu loskoppelt, en desnoods uit de auto haalt, is het praktisch gezien onmogelijk dat je auto in de fik vliegt (sowieso al vergezocht dat een stilstaande auto in de fik vliegt of andere schade zou veroorzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Je kan de auto overigens ook alleen casco laten verzekeren en het WA deel laten schorsen. Dat gebeurt vaker wanneer men de auto stalt. Van belang is dat het voertuig niet op de openbare weg staat. Niet direct een antwoord op je vraag overigens, want die heb ik niet. De kans hierop lijkt me overigens vrijwel nihil.

[ Voor 25% gewijzigd door tuinïnen op 21-11-2016 23:14 ]

Pagina: 1