B&W Matrix 804 lastig aansturen met Marantz SR8001

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842225

Topicstarter
Goede dag,
Mijn installatie bestaat uit Marantz SR8001, Marantz DC 7000 (CD/DVD speler)
B&W CM7.
Sinds kort de B&W matrix 804 aangeschaft

Alles aan elkaar geknoopt d.m.v. audioquest kabels

Ik krijg het idee dat de Matrix speakers niet tot zijn recht komen met de Marantz versterker.

Mijn vraag: Is het voldoende om de Matrix aan te sturen d.m.v. de Marantz SR8001 of moet ik opzoek naar een nieuwe/ andere versterker of verkoop ik de Matrix speakers en gebruik de CM7 speakers.

Ik zoek ook nog tweeter grill/kapjes voor de Matrix 804

Elke reactie is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 16:52
Wat een prachtige speakers (beide wel eigenlijk). Ik kan me voorstellen dat de 804 een goed sterke versterker kan gebruiken welke met moeilijke speakers om kan gaan.

Misschien een idee om die Marantz als voorversterker te gebruiken en te kijken naar Hypex Ncore eindbakken? Dat zijn sowieso wel fijne eindversterkers die de moeilijkste speakers aankunnen (met een goede prijs/kwaliteit verhouding).

Mocht je interesse hebben om wat te verkopen..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 11:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Bij normale tot redelijk luide volumes zie ik niet in waarom je te kort zou komen met een versterker die volgens de specs 125W in 8 ohm kan leveren.

Verder als ik naar de specs van de speaker kijk dipt ie niet onder de 4 ohm, zo "moeilijk" is deze speaker dan toch niet?

Mis je niet gewoon wat laag op je luisterpositie door ruimte en de plaatsing? Dit kan ook het gevoel geven dat hij te kort schiet.

[ Voor 19% gewijzigd door AtomicShockwave op 22-11-2016 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 722464

Verhalen over "moeilijk aan te sturen luidsprekers' zijn eigenlijk vrijwel altijd schromelijk overdreven.
Er is een handjevol luidsprekers die echt een probleem vormen voor de gemiddelde versterker, B&W's zitten daar over het algemeen niet tussen. (Deze zijn vaak juist vrij versterker-vriendelijk)

Ik heb de Matrix 802s3 gehad en toen mijn versterker een keer stuk was en ik het tijdelijk met een antieke Marantz van 2x16watt moest doen deden ze het daar uitstekend op.

Er zijn wel andere verklaringen:

Je moet wennen aan de klank.
Akoestiek.
De ferrofluid in de tweeters is uitgedroogd.
Er is in het verleden aan de luidsprekers "geprutst".

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 22-11-2016 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842225

Topicstarter
alvast dank voor jullie meedenken.
Wellicht zou de opstelling straks beter moeten staan dan nu het geval is

Wat betreft de ferrofluid, één tweeter heb ik vervangen voor een nieuwe.

één van de twee speakers wil ik verkopen. Welke en waarom zou ik het andere paar houden?