"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
de opt-header zal, indien niet anders ingesteld altijd je pomp op 100% laten draaien.
bij de Fan-header wordt door het moederbord de snelheid van je fans geregeld.
snel plaatje om het duidelijk te maken

[ Voor 98% gewijzigd door Ron op 21-11-2016 16:19 ]
Oké, dus 1700 RPM is voldoende voor een pomp om goed te presteren? het is wel zo dat zodra de RPM van mijn CPU fans omhoog gaan, dat de RPM van mijn pomp ook omhoog gaat.ronald245 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:18:
de opt-header zal, indien niet anders ingesteld altijd je pomp op 100% laten draaien.
[afbeelding]
voorbeeld: Als de fans op 950 RPM draaien, draait de pomp op 1800 RPM. Als de fans op 1900 RPM draaien, draait de pomp op 2500 RPM.
Ik neem aan dat er dan met de settings is geklooid? Waar zou ik dit dan het beste kunnen veranderen? en hoe?
[ Voor 7% gewijzigd door Broodje_Aap op 21-11-2016 16:24 ]
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Als er minder warmte verplaatst hoeft te worden kan de pomp ook minder hard draaien; dit zou geen probleem mogen zijn.uit de specs van silverstone zie ik dat de pomp van 2500 tot ongeveer 200RPM kan dus je hebt zat speling hierin
Mocht je nou toch de pomp 100% willen laten draaien kan je (meestal) in je bios de opt-header constant op 100% zetten of op de zelfde curve als je cpu-fan header.
Mocht je nou toch de pomp 100% willen laten draaien kan je (meestal) in je bios de opt-header constant op 100% zetten of op de zelfde curve als je cpu-fan header.
Dus waar ik eerder heb gelezen dat een pomp altijd 100% moet draaien, is dat dus niet persee nodig? En dus indirect flauwekul?ronald245 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:27:
Als er minder warmte verplaatst hoeft te worden kan de pomp ook minder hard draaien; dit zou geen probleem mogen zijn.uit de specs van silverstone zie ik dat de pomp van 2500 tot ongeveer 200RPM kan dus je hebt zat speling hierin
Het hangt van je aio af, sommige aio's regelen vanuit de pomp het een en ander.
Thuis heb ik onder andere een crytek aio welke zelf de fan-
En pompsnelheid regelt; deze heeft inderdaad een vast voltage nodig.
Kort door de bocht: Wil je het zeker weten kijk in de handleiding
Thuis heb ik onder andere een crytek aio welke zelf de fan-
En pompsnelheid regelt; deze heeft inderdaad een vast voltage nodig.
Kort door de bocht: Wil je het zeker weten kijk in de handleiding
Pagina: 1